Ovulaatio-oireet vs. ovistestiplussa

Aamutuulia

Jostain jotain jo tietävä
Oon tässä nyt kohta vuoden seuraillut oviksia, ja huomannut että järjestään kaikki tavalliset ovisoireet (limat, kohonneet seksihalut, seksi tuntuu paremmalta ja mies kiinnostavammalta, kivut) tulee reilusti, jopa viikkoa ennen kuin ovistestiin tulee plussa (ja siitähän menee vielä se 24-48 h itse ovikseen). Siinä vaiheessa kun ovistesti näyttää että olis hedelmälliset päivät, on pimppa jo kuiva kuin sahara, seksi ei voisi enää vähempää kiinnostaa eikä oikein tunnukaan kummoiselta vaan pelkän yrityksen vuoksi tulee harrasteltua ja mieskin ärsyttää. Eihän tässä noin niinkuin biologisesti ole mitään järkeä 😂 Mikähän mättää?
 
Miltä ovistestit näyttää oireiden aikaan? Oletko testannut sen jälkeen kun testiin tulee plus, että jääkö testi tummaksi niin kuin joillakin loppukierrossa, vai vaaleneeko?
 
Ovistestit näyttää haaleaa viivaa tai välillä pelkkää viivanpaikkaa mutta kaukana plussasta joka tapauksessa. Plussat tulleet niin loppukierrosta vasta että ei ole tullut niiden jälkeen testailtua.
 
Oon tässä nyt kohta vuoden seuraillut oviksia, ja huomannut että järjestään kaikki tavalliset ovisoireet (limat, kohonneet seksihalut, seksi tuntuu paremmalta ja mies kiinnostavammalta, kivut) tulee reilusti, jopa viikkoa ennen kuin ovistestiin tulee plussa (ja siitähän menee vielä se 24-48 h itse ovikseen). Siinä vaiheessa kun ovistesti näyttää että olis hedelmälliset päivät, on pimppa jo kuiva kuin sahara, seksi ei voisi enää vähempää kiinnostaa eikä oikein tunnukaan kummoiselta vaan pelkän yrityksen vuoksi tulee harrasteltua ja mieskin ärsyttää. Eihän tässä noin niinkuin biologisesti ole mitään järkeä 😂 Mikähän mättää?
Olen huomannut tätä samaa osassa kiertoa, en tiedä mistä johtuu. Itsellä suht säännöllinen kierto, 28-30pv, mutta kerran ovis tuli vasta kp23, ja tästä vielä raskauduinkin! Tällöin tosin kierto taisi olla venynyt stressin yms vuoksi, mutta en siis itse pidä mahdottomana raskautumista myöhäisessä vaiheessa kiertoa.
 
Mäkin oon aikanaan tullut raskaaksi tosi myöhäisillä päivillä, tosin silloin oli kiertokin ihan sekaisin ja saattoi kestää yli 40 päivääkin. Nyt mulla on terolutit että saisi luteaalia pidennettyä. Ehkä ihan hyvä tikutella tuota ovista koska muuten olis tullut talleteltua ihan väärinä päivinä!
 
Mulla aiemmin oli selkeää ovulaation ajankohta valkovuodon ja halujen perusteella ja parin vuoden ajan oli järkyttäviä ovulaatiokipuja, jotka sitten loppuivat kun endometrioosi hoidettiin pois.

Nyt viime kierrrossa (josta plussasin) valkovuotoon en kyllä ois voinu luottaa, eikä halujakaan ollut sitten lainkaan, kummallista, miksi ne yhtäkkiä olivat poissa. Myös rintakivun alkaminen oli outo, kun alkoi vasta 3 pv ovulaation jälkeen, kun yleensä siitäkin tunnistaa varmasti ovulaation olleen, kun heti sen jälkeen alkaa rintakipu, joka jatkuu menkkoihin saakka.

Mutta kaipa se elimistö on vaan ihmeellinen, ei kaikki aina menee prikulleen samalla tapaa.

Mutta endometrioosin hoitumista kyllä pakko hehkuttaa, en ymmärrä miten sitä ennen vain kärsi kaikenlaisista kovista kivuista!
 
Takaisin
Top