Ovistikut hcg:n mittaamiseen kun raskaustestit eivät vielä näyttäisi mitään?

vadelmalaku

Jostain jotain jo tietävä
Olen 34 v ja yritämme toista lasta viiden vuoden tauon jälkeen. Tiedän, ettei välttämättä enää suju niin helposti, jo senkin takia, että kiertoni on jo ehtinyt lyhentyä hieman, jonka lisäksi todennäköisesti kärsin iän tuomasta keltarauhasen vajaatoiminnasta. Jälkimmäiseen sain gyneltä Terolutit, kun alkoi mennä hermot jatkuvaan tuhruiluun. Samalla voivat myös auttaa tukemaan luteaalivaihetta, jotta raskauden mahdollisuus olisi parempi.
Ensimmäinen raskautumisyritys päättyikin heti varhaiseen keskenmenoon (Terolutista huolimatta). Nyt yritämme taas, bongasin ovulaation ja tänään on DPO 8. Koska olen niin kamalan kärsimätön ja haluaisin tietää onko mitään tapahtunut niin keksin, että tikutan päivittäin halvoilla ovistikuilla, josko nuo havaitsisivat nousevan hcg:n eli raskaushormonin. Eilen (DPO 7) kun testasin ekan kerran niin ei näkynyt mitään, tänään aamulla sain päivänvalo-haamun ja iltapäivällä selvästi erottuvan mutta hyvin heikon viivan. Viikon päästä voin jo tehdä oikean raskaustestin (jos näyttää että toivoa on), mutta tässä vaiheessa kiinnostaisi vain kovasti tietää onko "joku" kiinnittynyt/yrittänyt kiinnittyä kohtuun, vaikkei mahdollinen raskaus sitten jatkuisikaan sitä pidemmälle. Olen siis lukenut jostain palstoista, että ovistikut myös havaitsisivat hcg:n mutta herkemmin kuin raskaustestit, ja sen takia harrastan nyt innolla tätä päivittäistä dippausta saadaakseni edes vähän osviittaa siitä mitä sisälläni tapahtuu. Kysymykseni kuuluukin, onko kukaan muu kokeillut samaa vai olenko yksin tämän oudon "harrastukseni" kanssa? :p
Nämä pari viikkoa ovulaatiosta kuukautisten alkamiseen (tai raskauden testaamiseen) ovat mielestäni aivan kamalia kestää muuten, mutta tämä uusi rutiini auttaa ainakin toistaiseksi itseäni vähäsen. Tänään tuli myös hieman rusehtavaa vuotoa, mikä sitten on joko kiinnittymisvuotoa tai kuukautisia edeltävää tuttua tuhruilua, nähtäväksi jää...
 
Kyllä mä testasin ovistikulla ku raskaustesteissä näkyi plussa, näkyi siis vahva plussa myös ovistestissä. Mutta en mä ennen dpo 14 tekis ovistestiä raskaustestinä ku voihan siinä näkyä toinen viiva muutenkin läpi kierron. :)
 
Juu niin taitaakin olla. :) Eihän tämä mitään varmaa tietoa anna mutta tikuttelen mielenkiinnosta tässä muutaman päivän ajan ja katson vahvistuuko viiva. Tosin yhtä hyvin vois tai oikeastaan varmempi olis ehkä käyttää jotain ekstra herkkää raskaustestiä mutta o-tikkuja löytyy valmiina kotoa.
 
b2eccd9fe34cb0e0cfcbd445aa8e9f82

Ovistikku näyttää raskaana tuolta. Kontrolliviiva on siis tuo haaleampi. Ovistikut tosiaan antavat kahta viivaa läpi kierron hyvin usein, joten haamut eivät mitään välttämättä tarkoita. :) Viiva myös yleensä tummuu loppukierrosta, vaikka tärppi ei olisikaan käynyt.
 
Takaisin
Top