Oudot kuukautiset..

chenet

Jostain jotain jo tietävä
Tai no oikeastaan tyhjennysvuoto. Sain huhtikuussa keskenmenon, jonka jälkeen jatkoin pillereiden syömistä normaalisti. Ensimmäisen liuskan jälkeen pidin sen taukoviikon ja tyhjennysvuoto tuli niinkuin aina ennenkin, se on alkanut minulla AINA pillereitä syödessäni kolmantena taukopäivänä (ja on tullut vaikka olisin keskenkin liuskan lopettanut). Nyt sitten toisen liuskan jälkeen ajatuksena oli lopettaa kokonaan pillereiden popsiminen, koska haaveissa pikkuinen:rolleyes:Kuitenkin vuoto alkoi ruskeanpunaisena neljännen taukopäivän iltapäivällä niukkana, vaikka yleensä jo herätessäni pitää polvet ristissä vessaan juosta :0 Toinen vuotopäivä oli hirveä, super plus tamponeja vaihdoin tunnin välein! Tänään kolmantena päivänä vuoto on ollut taas tosi niukkaa, näyttää ihan kuin lopuillaan olisi kuukautiset.. Ja siis yleensä ne kestävät 5-6 päivää. Kipuja ei ole ollut yhtään! Siis pienintäkään vihlaisua tai jomotusta ei ole ollut, mikä on outoa, koska yleensä joudun ensimmäiset päivät kulkemaan kaksinkerroin. En tietenkään varmaksi voi sanoa loppuuko ne, minun tuurilla huomenna taas lorahtaa niin ettei naurata..Mutta! Ikinä ei tämmöistä ole minulla ollut. Ja raskaana tuskin olen, kun yhtäkään pilleriä en ole tästä liuskasta unohtanut. Mitäs ihmettä? :0 En kummastelisi, jos tällaiset kuukautiset olisivat heti keskenmenon jälkeen, mutta kun oli yhdet normaalit tässä välissä.. Vai onko tämä ihan normaalia?
 
En nyt osaa antaa kovin hyvää vastausta, mutta raskaus (lyhytkin) voi muuttaa kiertoa ja sen vaiheiden oireita. Minulla esimerkiksi jäi menkkakivut esikoisen myötä unholaan ja sen jälkeen koettu km nippas pari päivää kierron pituudesta pois. Miten peilautuis pillereiden kanssa, ei ole mulla kokemusta.
 
Kuinka pitkällä raskaus oli kun sait keskenmenon? Jos raskaus on ollut pidemmällä, siis enemmän kuin pari kuukautta, niin kohtu on ehtinyt paksuuntua jonkun verran ja esimerkiksi sen takia voi olla vähän outoja vuotoja ja kuukautiset erilaiset jonkun aikaa. Sitten siihen lisänä vielä hormonihoito, joka tuo omia muutoksiaan. Kehon ja kohdun tasoittumiseen voi mennä aikaa, joillain ei paljon ja joillain enemmän. Kehomme käyttäytyvät hormonien vaikutuksesta hyvin eri tavoin.

Jos oudot ja epätavalliset vuodot jatkuvat, niin on hyvä käydä lääkärissä. Kivuttomuus nyt ainakin on hyvä asia. Uskoisin, että hormonihoito + keskenmeno tekevät tuota vuotoa.
 
Takaisin
Top