Otatko sikainfluenssa-rokotteen?

ALKUPERÄINEN: corollamyyntiin

Euroopassa (lähinnä Saksa ja Iso-Brit.) todettu 79 sikiökuolemaa
heti piikin jälkeen. Todettu johtuvan nimenomaan pandemrix-rokotteesta.
Sikiöt eri vaiheissa olevia, alkuviikoilta ihan lähes 40 viikoille asti olevia.
Menehtyminen on tapahtunut joka kerta vuorokauden sisällä piikin antamisesta.



Sen verran vakava väite, että todella mielelläni kuulisin sen lähteen!!!! Miettikää nyt oikeasti onko järkevää lietsoa paniikkia perustuen erittäin hatariin tietoihin (- lupaan syödä sanani, mikäli lähde osoittautuu luotettavaksi..) !?!?
 
Juu, en minäkään olisi ottanut piikkiä, jos miettisin vain, että se tauti itsessään ei ole vaarallinen. Ei, JOS se tulee tavallisena flunssana. MUTTA ei houkuttele siitä helposti kehkeytyvä keuhkokuume ja mahdollinen tehohoito, jolloin ne tärpätit joita saisin, tuskin olisivat ainakaan turvallisia lapselle!
Ei sillä, en edelleenkään ole myöskään luottavainen tähän rokotteeseen, tai siis ettei se mitään vaikuttaisi lapseen. Piti vaan kahdesta pahasta valita toinen. Kaikkein eniten kiukututtaa, että tämä on niin minun tuuria, että kun satun olemaan raskaana, pitää tehdä näin vaikeita valintoja.
Piikin sain toissapäivänä. Kuuntelin toissa- ja eilenillalla sydänäänet huolestuneena, kun liikkeitäkään ei vielä tunne. Illalla kaikki oli ainakin ihan hyvin.
 
Vaikka tuolla oman kuun odottajissa vannotin, että en enää koske tähän aiheeseen edes pitkällä tikulla (olen niin lopen kyllästynyt siitä jauhamiseen). Mutta nyt tuli semmoinen tilanne, että on vaan pakko...
 
Jokainen meistä on tehnyt päätöksen rokotteen ottamisesta taikka siitä kieltäytymisestä tarkkaan harkiten kaikki vaihtoehdot huomioon ottaen. Ja jokainen meistä on laittanut kädet kyynärpäitä myöten ristiin (uskoi sitten korkeampaan voimaan taikka ei) ja toivonut, että se oma päätös oli juuri oikea omalle itselleen ja tulevalle lapselleen. Onkin siis erittäin vastuuntunnotonta tulla tänne kertomaan rokotteen taikka sikainfluenssan aiheuttamista sikiökuolemista, varsinkin jos tiedon lähdettä ei pysty kertomaan! Meistä varmaan jokainen toivoo, että koko tautia ei olisi koskaan tullutkaan eikä meidän olisi tarvinnut tehdä tällaisia päätöksiä. Oma päätökseni on pitänyt eli en ole ottanut rokotetta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö jossittele asian kanssa päivittäin...
 
Toivonkin siis, että meistä jokainen saa tämän taudin kannalta Disneyn leffojen tapaan happy endin [:)]!
 
Otin rokotteen puolitoista viikkoa sitten. Eilen oli neuvolan lääkäri ja siellä kaikki ok. Sydän lyö 150:ntä ja kaikki ok[:)]

Uskon itse että sairastuminen on suurempi riski kuin rokote. Raskaana olevilla kuitenkin paljon suurempi riski sairastua tuohon vaikeampaan sikainfluenssaan mikä ei mene levolla ja panadolilla ohi. Jos äiti esim. joutuu hengityskoneeseen ei se voi olla vaikuttamatta sikiöön ja raskauden etenemiseen. Ja lisäksi ottamalla rokotuksen on myös syntyneellä lapsella sen tuoma osittainen immuniteetti. Epäilen rokotteen olevan nyt pienempi paha sikiölle, kuin että se sairastuu syntymän jälkeen ja alle 6 kk:tta vanhoja lapsia ei rokoteta. Tottakai osittain vastustuskyky siirtyy äidinmaidon kautta muttei kuitenkaan samoissa määrin verrattuna rokotteeseen.


Toivon todella että Corolla laittaa sen "luotettavan" lähteensä tänne muillekkin tiedoksi...
 
On niin kohta kulunut aihe tämä possu ja asiasta ei jaksa jauhaa (kuten Nenn1 myös edellä tuumasi), mutta jokainenhan tekee omat päätökset rokottamisten suhteen ja niiden kanssa on vaan elettävä. Ite uskon pitkälti siihen, että tää possutauti on tullut jäädäkseen kausi-influenssien tavoin. Possua on ollut maapallolla myös ennenkin eikä tää maailman populaatio on siitä kuihtunut pois.
 
Älkää mulle olko vihasia, jos tää asia on tapeetilla ja kun siitä
on monenlaista tietoo. Perhana, mä enää löydä sitä linkkiä mistään...
Mä laitan sen heti jos löydän.
 
Mutta eikö ketään ihmetytä, miksei missään puhuta siitä miten rokote
vaikuttaa sikiöön? Kaikki jauhaa vaan, että raskaanaolevat on riskiryhmää
ja että rokote on turvallinen raskaanaoleville.
 
Eikö kukaan kattonut eilistä A-talkkia? Siinä kysyttiin mitä rokote aiheuttaa
sikiölle, lääkäri käski olla miettimättä koko asiaa, seurauksia ei tiedetä!
 
No justiinsa, luomu-/vaihtoehtolääkehoitolinkki se onkin sitten ehdottomasti luotettavin lähde. Mutta kyllähän nämä ääriryhmittymät aina saavat melutilaa. Pidetäänhän kansalaisjärjestöjäkin ihan valtakunnan mediassa vaikkapa Säteilyturvakeskuksen kaltaisina asiantuntijoida puhumaan ydinvoiman riskeistä. Vaikka näissä järjestöissä "asiantuntija" olisivat ihanaatteenpalon vallassa olevia humanisteja, vailla mitään tietoa riskianalyyseista, turvallisuusasioista tai muustakaan.
 
ja korostan, että en ole varaukseton ydinvoiman kannattaja ja uskon myös siihen, että vaihtoehtolääketieteellekin on paikkansa. Mutta ehkäpä esimerkiksi syöpäsairasta kannattaa ennemmin säteilyttää kuin syöttää yrttejä, jotka varmasti sädehoidon aputekijöinä ovat hyviä nekin.
 
No kyllä ite ainakin uskon luomu/vaihtoehtolääketieteeseen kuin myös oikeeseen lääketieteeseenkin [8D] Jokainen tekee siinäkin asiassa omat valintansa eikä ketään voi pakottaa. Luonto on jo vuosituhansia toiminu parantajana ja sitä harmittavan vähän hyväksikäytetään. Ihmiset esmes, jotka asuvan viidakoissa, nii tietävät mikä kasvi käy mihinkin vaivaan, ei se mitään huuhaata ole.

Corollamyyntiin: Aivan! Missään ei puhuta mitä rokote aiheuttaa, koska siitä EI OLE VIELÄ tarpeeksi tutkimustuloksia ja tää käy ilmi myös aikasemmin mainitsemassani linkissä, joka on kyllä luotettava! http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/pandemrix/H-832-fi1.pdf,

Ja se, joka ajattelee, etteikö valtio vois kämmätä ja pelata omaan pussiinsa, nii lukekaappa tää: http://www.taloussanomat.fi/terveydenhuolto/2009/11/13/suomi-tyri-itse-rokotehankintansa/200923720/12

[:D]
 
ja tääkö se "luotettava" lähde... perustuu vau.fi tyyppisen keskustelupalstan kommenteihin... hohhoijaa... kumma että iso osa täällä kirjoittavista on ottanut rokotteen eikä kukaan ole kirjotellu menettäneensä lasta... siis ihan maalaisjärjenkin käyttö sallittu.

Ja sitten vielä siihen että eikö kukaan ihmettele miksei rokotuksen vaikutuksista puhuta. Eiköhän ole liian aikaista niistä puhua? Jos siis ei usko jenkkiläiseen keskustelupalstan antiin? Itse ihmettelen kun ei puhuta tarpeeksi siitä mitä se sikainfluenssa aiheuttaa sikiölle ja/tai vastasyntyneelle...
 
Päätin olla ottamatta rokotetta tiomersaalin (elohopeayhdisteen) takia. Jos en olisi raskaana ja kuuluisin riskiryhmään, niin varmaan ottaisin rokotteen. En siis periaattellisista syistä vastusta rokotetta, en vain usko, että elohopea on turvallinen sikiölle. Miksi muuten sisävesikalat olisi kiellettyjen listalla raskaana oleville?

Ja oikeassa olette monet, jotka olette todenneet, että tässä vaiheessa on turha miettiä mitä seurauksia rokotteella on, koska sitä ei voida tietää. Ikävä vain, jos esim viiden vuoden kuluttua huomataan, että eipä ollutkaan niin hyvä juttu. Rokotteen patentoineella lääkefirmalla on Obaman miesten myöntämä suoja (joku hienompi nimikin sillä on, jota nyt en muista), eli jos rokotteesta tuleekin komplikaatioita, niin lääkefirma ei millään tavalla ole velvollinen korvaamaan kenellekään mitään. Ei vaikuta kovin luotettavalta mun mielestä.

Mutta mun puolesta on täysin ok, että se joka haluaa, ottaa rokotteen. Mitä useampi sen ottaa, sitä vähemmän on ihmisiä tartuttamassa mua... [;)]
 
Onneksi ei eilen neuvolassa th ruvennut tuputtamaan rokotetta, vaan sanoi sen olevan ok kun ilmoitin ettei miuhun piikkiä saa tuikata. [:D] Tosiaan jokaisen oma valintahan se on, mutta tuntuu että välillä ilmapiiri on "Jos et ota rokotetta, olet jo valmiiksi vainaa", vaikka eihän tämä tauti mistään pahimmasta päästä ole. [8|]
 
Eikös tuo rokotteen elohopea-annos ole pienempi kuin sellaisessa annoksessa, jos syö ruuaksi kalaa. Lisäksi elohopea on sellaisessa muodossa, että se ei imeydy elimistöön vaan kulkee sellaisenaan läpi. Mutta en ole terveydenhuollon asiantuntija, mutta harvapa meistä taitaa olla.
Itse otin rokotteen kaksi viikkoa sitten. Kuluneella viikolla oli neuvola, missä pikkuinen voi erittäin hyvin.
 
Meillä on kohta 8kk ikäinen tyttö ja tänään oili neuvola ja otimme Jasminille sikainfluenssa rokotteen ja kausi rokotteen myös lisäksi.Kannattaa se ottaa jos haluaa ettei lapselle tule minkäänlaisia keuhko vaurioita yms.
 
Minä otin sen pirun rokotteen 5.11. Seuraava neuvola-aika oli 11.11. ja siellä lääkäri katsoi myös ultralla liikkeet yms. ja kaikki oli ihan yhtä hienosti, kuin 5.11. olleessa ultraäänitutkimuksessakin.
Että meidän tietoon ainakin kaikki on hyvin rokotteesta huolimatta. Eikä kyllä kaduta sen rokotteen ottaminen, kyllä se ihan ikioma terveys tässä vaiheessa painaa vaakakupissa melko paljon. Varsinkin, kun ei muuta tietoa juuri ole saatavilla rokotteesta.

Jostakin luin että johan sitä on miljooniin pistetty, eikä vielä ole mitään kummempia vaikutuksia havaittu siihen liittyen. Yksittäistapauksiahan tietenkin aina voi olla ja musta tuntuu, että tämän lunssan kohdalla on takerruttu niihin harvinaisiin yksittäistapauksiin ja mässäilty niillä. Tämä nyt sitten on vain oma, henkilökohtainen mielipiteeni. [:)]
 
Ihme hössötystä ja joukkopaniikkia kun tuhannet jonottaa rokotusta ovilla. Tosi epidemialta vaikuttaakin...

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/11/999824

Ja lisäksi tämä ei ollut yhtään kivaa luettavaa:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1771216


Tosin mitä sitä tässä vaiheessa enää auttaa olla jälkiviisas. Toivotaan kaikille parasta!
 
Näinpä! Ja Ruotsin teksti-tv uutisoi eilen nuoren naisen menehtyneen sikainfluenssaan, joka oli jo uutta muotoa eli A/H1N1...
 
Minä otin rokotuksen yli 2vk sitten, koska kuulun riskiryhmään. Miehen setä pääsi juuri sairaalasta, kun possuflunssan takia taju meni. Ja yksi 5v lapsi oli sairaalahoidossa aivokalvontulehduksen takia (jälkitauti).
Ajattelin, että jospa on pienempi paha ottaa rokote ja säästyä koko flunssalta.
Ja eipähän kaikki työntekijät olla yhtäaikaa saikulla [;)]
 
Takaisin
Top