onnellinen, rakastunut jne, mutta välillä minunkin on pakko purkaa..

Cindy_SS

Silmät suurina ihmettelijä

Mistäköhän sitä aloittais.. olin tänään neuvolassa käymässä ja aina on sanottu että tulis 3.5kg poika max. mut sit tuli itku kun kuulin että tämä vaihtui 4kg:n. Miksi näin, rakas anoppini sanoo koko ajan että meille tulee varmasti yli 4kg vauva, kun olen lievästi ylipainoinen. Niin on minun koko suku oikeestaan. Heidän suku on tollasta langan laihaa, käy salilla, syö kanaa ja hapankaalii kolme kertaa viikossa jne, ei hiilihydraatteja jne..

Anoppi on enimmäkseen ihana ja haluaa varmasti vain hyvää.. Mutta kun minun mies on asunut hänen luonaan 23 vuotiaaseen saakka ja mies nyt 25, muutti suoraan sieltä minun luokse. Siksi varmaan on kimpussa koko ajan. Mutta olemme jo naimisissa niin silti pitää koko ajan soitella jne. En tiedä, sit kun kerroin esim että ei tarvitse ostaa sitten vauvan toppapukua kun halutaan se ostaa itse, voitte mitä vaan muuta ostaa, niin eiköhän se seuraavana pv:nä ollut jo sen ostanut.. Väitti vielä että varmaan ymmärsin sit väärin tämän.. huoh! Mikään mitä kirjoitan ei ole sitten liioteltua. Olen suorapuheinen ihminen, mutta tälle ihmiselle kertakaikkiaan en halua sanoa suoraan mitään, en halua loukata häntä. Jos hän ei puuttuisi asioihin niin paljon niin olisi heti kaikki paremmin. Joulut, äitienpäivät jne pitää olla aina siellä, vasta seuraavan päivänä voi minun sukulaisilla käydä. En ymmärrä, miksi mieheni suku on aivan ihana ja loistava jne kaikki paitsi tämä anoppi?!?..

mutjuu, mieheni on jotenkin hieman alkanut ärsyttää.. ei kuuntele, vaikka sanoo että voi kuunnella, syö kynsii koko ajan joka paikassa.. Ennen siivosi aina vapaaehtoisesti ja oli mukava, nykyään minä teen kaikki kun olen kotona. Olen viikolla 33 menossa raskaana, ja joudun tehdä aivan kaikki. Sitten minä päätänkin aina kaiken. Alussa se oli ihan jees, mutta nykyään en enää jaksa. Ei voi edes kertoa mistä ruoasta pitää, tai mitä tekis mieli. Apua! Ollaan kokeiltu neuvolasta sitä perhetyöntekijää meille mutta mä en kestä. Aina kun se tulee meille niin ei löydy mitään "pahaa" sanottavaa mistään, kun on hyvä pv. Mutta mulle kerran kuussa tulee tällainen paha pv. Silloin just se ei ole täällä. Uskon että kaikki tämä johtuu raskaushormooneista, koska ikinä en ole ajatellut tälleen. Mutta nyt, kyllä..

Mieheni on muuten aivan ihana ja loistava ihminen jos hän tekisi jotain, edes imuroisi, niin hän ennenkin teki. Minä tein sitten loput.. Hän ei sano mihinkään mitään vastaan siksi ei koskaan riidellä jne.. En tiedä.. Rakastan häntä kyllä jne, mutta juuh tää pv..

Meillä on muuttokin tässä ihan kohta omaan asuntoon, isoon kolmioon. Olen joutunut pakkaamaan kaikki jo nyt, hoitaa kaikki siirrot jne. En kestäisi tätä yksin kyllä. Onneks ei tarvitse sit kantaa enää mitään niin välttyy edes siltä mutta silti. Sit minuu ärsyttää kun me ei voida syödä terveellisemmin. Enimmäkseen pakaste ruokia tai jotain puolivalmista. Tai samaa jauhelikastiketta ja spagettii, jotaa perusruokii.. Vaikka minä teen ne, ja mä päätän ne, niin ei kulma voi rahaa laittaa muuhun. Vasta sitten voi laittaa rahaa ruokaa kun lapsi tulee, noh hyvä että edes silloin, mutta kiva sinnitellä sinne. Onneks ei enää kauaa ole siihen. Meillä on sillein rahaa laittaa vaikka mihin tyylii, mutta ei. Pitää säästää koko ajan kauheasti. Ymmärrän että on rahaa säästössä paljon ja haluu silti säästää, mutta että neljä eri säästösopimusta, voi että!!!! huh... olemme kohta veloissa kun pitää säästää.. hirvee kauppalasku on jos sieltä yks kurkkukin löytyy.. mutta jos ranui ja kalapuikkoja on, niin sit on hyvä.. Hän tarvitsee karkkia vain, ei muuta. Sit hän ei edes liho yhtäkiloa, vaikka syö koko ajan karkkia, ei tyylii yhtään ruokaa, ja sit ei liiku yhtään. Minä olen sellainen että lihon jos syön paljon ja en liikkuisi. Voi että, miten voi olla noin hyvät geenit. Sit tykkään syödä maitorahkoja mehukeiton kanssa, tai turkkilaista jogurttia mehukeiton kanssa, niin se on kulma hirveen kallista että ei saa joka pv syödä.. Voi LOL! Kohta pitää syöttää itseni hirveeks possuks niin sit varmaan on hyvä..

Mulla olisi paljon sanottavaa vielä, mutta voin jättää ne sitten seuraavaan kertaan kun tällainen pv tulee.. Tuntuu niin hyvälle kun on saanut kirjoitettua edes jotain, harmittaa kun mitään blogia en aikaisemmin tajunnut tehdä, niin olisi voinut itse seurata vähän miten nää hormoonit heittelee.. Huomenna jos on hyvä pv niin sit vain katson tätä ja ajattelen että herran jestas, noinko olen ajatellut.. Huh, helpottaa tämän kirjoittaminen niin paljon. En edes välitä vaikka kirjoitusvirheitä tulee, vaan annan palaa tekstii päästä niin paljon kun tulee... Mut juu, toivott teillä muilla paremmin. Mielummin räjähdän tähän kun keneenkään muuhun.

Mitä teenkään mun elämän kanssa näinä huonoina päivinä, syön jätskiä ja katson jotain ohjelmaa, vai pitäiskö vaan purra tyynyä ja murista. MUR...

Ainiin, vähän itsestäni: Olen siis 21v nainen vantaalta, raskaana viikolla 33, esikoista odotetaan. Mieheni 25v, ei ikinä oikein juo, viihtyy kotona, rauhallinen jne. Just minun vastakohta. Netissä tavattiin toissavuonna, ensin tapailtiin jonkin aikaa, vuoden seurusteltiin, kihlat viime vuonna alku kesällä. ja sitten naimisiin tammikuun lopussa ja lapsi siis nyt tulossa. Ihan on suunniteltu, vaikka oudolta kuullostaa.. Tuntuu vain parhaalta ratkaisulta tämä meille. Olemme rakastuneita jne. Välillä vain näitä pahoja päiviä..

 
Ymmärrän hyvin.

Meillä välillä tuo ukko ei puhua pukahda mitään jos hänellä on esim. ollu töissä rankkaa. Ja samalta kuulostaa nuo geenit. Mies vetelee possuruokaa, pizzaa, hamppareita, lihapiirakkaa ja karkkia joka päivä töissä, eikä liho, ei niin sitten millään. Kotona istuu tietokoneen ääressä. Eikä työkään ole mikään kauheen fyysinen.

Itse olen aina tapellut painon kanssa, no nyt raskaana antanut mennä, koska tosiaan ne hormoonit... on edes jotain kivaa välillä, ettei tarvitse sitten herkuista kärvistellä ja olla sitten kotona kuin persuksiin ammuttu karhu... Mies ei syö kasviksia, ja sitten jaksaa kaupassa huokailla ärtyneenä, jos pistelen koriin salaattia ja tomaattia, kun ne on niin kalliita...

Just viimeksi ärsytti ihan hirveesti tuo mies illalla. Ei edes tehnyt mitään erityistä, pesi vain hampaita, silti itellä kiehu sisällä ja oli sellanen tunne, ettei jaksais kuunnella sitä hampaiden hinkkaamista (mies pesee hampaita aina yli 5 minuuttia...).

Minä oon 26 ja mies 24. Meillä ei onneksi anoppi puutu meidän elämään millään lailla, vaikka vauvatarvikkeita ja vaatteita ollaan saatu paljon, niin ne on ollu tervetulleita.

Mutta onneksi sitten on niitä parempia päiviä. Huonot päivät pitää vaan kestää. Minunkaan ei hirveästi auta jutella huonoista päivistä miehelle, ei se ymmärrä, tai osaa auttaa millään tavalla.

Jaksamisia ja aurinkoisia päiviä sinne :)
 

Meille anoppi ei ole muuta ostanut tulevalle vauvalle kuin sen puvun. Äitini taas tekee jotain. Kyllä lahjat aina on tervetulleita mutta kun kielletään jotain ostamasta niin huoh.. Kiva että en ole ainut tossa mies asiassa, välillä tuntuu vain oudolta tuo käyttäytyminen. Jotkut vain toivoisi varmaan että saa päättää mitä ite haluaa, mutta välillä se on vaikeata. Varsinkin kun nämä ihmiset ei paljon puhu. Pääasia että kelpaan hänelle jne :)

Tulen tänne jatkuvasti varmaan purkaamaan jotakin, aina kun tulee jotain.. Niin vain helpottaa olotilaa kummasti! :)

Ja kyllä minäkin nyt herkkuja olen syönyt, päätin että nyt kun raskaana on niin antaa palaa vain.. tulee niitä kiloja siltikin :D jäätelö on se mun lemppari :))

Mutta tosi kiva kun vastasit, oikein hyvää vaavin odotusta, ja hauskaa kesää! :)

 
Hei,

Cindy, ekaksi täytyy sanoa, että ei kait se noin 4-kiloinen välttämättä johdu sinun syömisistäsi, vaan voi olla muutakin. Meillä on ollut painoarvio yksityisen ultran ja neuvolan th:n kanssa tosi samanlainen, ja on siis 3900 g. Sehän voi heittää se ennuste eli saattaa mennä yli tai ali. Olen syönyt kohtalaisen järkevästi kaiken aikaa eikä esim. mun paino ole kamalasti noussut (n. 11 kg ja rv:t 36 + 4). Eli älä turhaan murehdi, että nelikiloinen olisi sinun "syytäsi."

Kurjaa kuulla, että raskausaikana mies on alkanut lusmuta kotitöistä, kun juuri näinä viimeisinä viikkoinahan sitä apua tarttisi, kun väsyy helpommin ja kykkiminen on hankalaa jne. Miten miehesi suhtautuu siihen, että hänen äitinsä pitää niin tiiviisti yhteyttä tai toimii muuten kuten toimii? Anteeksi, mutta mulle tuli ihan mieleen omien vanhempien jutut siitä, miten isän äiti toimi heidän avioliittonsa alussa. Isäni tuohtui siitä lopulta enemmän kuin äitini, mikä tietty helpotti irtiottoa.

Minusta on hyvä idea kirjoittaa tänne tai vaikka vain omaan pöytälaatikkoon. Kirjoita sekä hyviä päiviä että huonoja. Voit sitten ennen perhetyöntekijän tuloa katsoa, miltä kokonaisuus näyttää. Ja jos on vaikea ottaa puheeksi ikäviä asioita, voit lukea ääneen, mitä olet kirjoittanut vaikeina päivinä. Ehkä se auttaa pääsemään eteenpäin.

Voimia ja onnellista odotusta huonoista päivistä huolimatta!

Maaria
 
Takaisin
Top