Onko lapsilukutoiveesi ollut aina selkeä?

Nuorempana (n. 24 vuotiaaksi asti) ajattelin etten halua ikinä lapsia, oli elämäntilanne mikä hyvänsä. Sitten ajatukset muuttui ja päätettiin yrittää. Yk4 tärppäsi ja nyt vauva 8kk. Synnytyksen ja ekojen kuukausien jälkeen olin varma että lapsiluku on nyt tässä 😅 kuitenkin nyt meillä toinen toiveissa ja itse alkanut kaivata ison perheen perään.
 
Oon aina tiennyt oman kannan lapsimäärään mutta toisin lopulta käy. Yksi odotus osoitti että raskaus ei sovi kropalleni ja raskausajan haasteiden vuoksi omien toiveiden mukainen lapsimäärä muuttunee todennäköisesti. Haluaisin lapsia vielä mutta raskaus aikaa ei houkuta enää kokea 😇😔 mutta tämä määrä riittää ♥️
 
Hyvä pointti tuo että raskausajat vaikuttavat niin paljon lapsilukutoiveisiin. Kaikki sympatiat teille joilla raskaus on haastavaa aikaa.

Minulla tosiaan raskausaika on ollut verrattaen helppoa, harvemmin pahoinvointia, ei keskenmenon tai ennenaikaisuuden uhkaa, ja synnytyksetkin menneet ihan ok - ainakin näin jälkikäteen mietittynä. Varmasti vaikuttanut siihen että lapsille on annettu helpommin mahdollisuus tulla. Ja ajatus et viime vuosina on ollut suuren osan ajastaa raskaana, ei tunnu mahdottomalta.
 
Takaisin
Top