Olettekos jo tunteneet liikkeitä?

Pilperö

Oman äänensä löytänyt
itse odotan esikoistani olen nyt 14+1
olen tuntenut oikealla puolella pari kertaa ihan hennosti sellaista että ihan kuin hento elohiiri jyskyttäisi muutaman kerran.
en siis todellakaan tiedä että onkos nuo pötkylän aikaansaamia juttuja vai jotain muuta :))
en ole laiha ja kohtukin takana ja taaksepäin kallistunut..mutta iik jos ne niitä oli :)
 
Yks ilta, kun makoilin sängyssä niin tunsin kun jotain pientä meni ympäri mahassa. Uskon vahvasti, että se oli oma pikkuiseni joka siellä volttia teki:) Aika metka tunne oli kyllä:)
 
Viikolla 13+6 tuntui ensimmäinen tunnistettava "kutitus". Sen jälkeen on tuntunu sellaisia hennonpia kuplia sillontällön, mutta niitä on vaikea tunnistaa... Ja pariin kertaa asukki on vissiin vestässy jonku kuperkeikan kun on muljahtanu niin että itekin hätkähtää. Eilen olin tuntevinani kädellä ihan alhaalla vatsassa potkuja, mutta ne pistetään vielä tässä vaiheessa mielikuvituksen piikkiin :)
 
Musta tuntuu, että jotain oon tuntenut silloin tällöin, mutta ne on niin kevyitä ja tulee niin harvoin,että vaikea on varmasti sanoa oliko tuo vauva vai jotain muuta. Vaikka toisen kanssa ne pitäisi tunnistaa paremmin... :)
 
Yhden kerran olen tuntenut töytäisyn, jota on vaikea laittaa minkään muun piikkiin. Mutta koska ajattelen että näillä viikoilla ei pitäisi mitään tuntea niin olen sulkenut sen mahdollisuuden pois. Vaikkakin en töytäisyä millään muullakaan voi selittää. Nukkumaan menin ja kun olin siihen rauhoittunut niin töytäisy tuntu. :) Salaa uskon sen se olevan, mutta pidän sen omana tietonani.. ja odottelen kun ne "oikeasti" tunnen. 
 
Mä oon miettinyt, kun kuitenkin kohtu on jonkun verran suurempi, niin jos vauvveli siellä lapsivedessä liikahtelee, niin eikohän se kohtukin siitä liiku? Ja näin vois selittyy ne tuntemukset :). Itekkin jo tuntenut sellasii nykäyksii ihan alavatsalla ja muljahteluja ja viikkoja tosiaan vasta 11+. Näin mä haluun uskoo :).
 
olen kanssa epäuskoinen tuntemuksieni kanssa, mutta en niihin löydä mitään muutakaan syytä :)) tai en ainakaan tahdo...
jii että muutkin ovat  tunteneet liikkeitä :))
hurjaa tosi hurjaa :))
 
Mulla on pari kertaa tuntunut jotain kosketuksen tapaisia vatsassa.. Mutta en nyt ole varma olisiko kumminkaan vauvasta kyse, vai kenties lihasten nykimisestä :) Kunnon liikkeitä odotellessa. 
 
Mäkin oon tuntenut muutaman päivän ajan kevyitä kosketuksia. Epäilen, että pikkuinen sielä volttia heittelee, mut täälläkin odotellaan niitä selkeämpiä tuntemuksia.
 
Jep, olen tuntenut pieniä töytäisyjä jo parin viikon verran. Yleensä oikealla puolella, alavatsan seutuvilla. Ihan sellainen tunne kuin pitelisi käsissään juuri ostamaansa akvaariokalaa pienessä pussissa. Metkaa!
 
Olen itse miettinyt samaa kun vielä ei pitäisi tuntea liikkeita, mutta silti olen välillä tuntenut pieniä liikkeitä. Yksi ilta olin saunassa ja tuntui kuin joku olisi vetänyt mahassa voltin siinä vaiheessa vähän säpsähdin :)
 
minäkin olen tuntenut juuri oikealla puolella aika sivussa nämä tuntemukset ..voipi olla että on kaikkea muuta kuin vaavin aikansaannoksia, mutta en ole mitään vastaavaa tuntemuksia tuntenut koskaan ennen enkä toisella puolella.
aika kivoja sipaisuja/nykymisiä/mitä lie :)
odottelen että milloin maminpotkija pääseekään kunnolla vauhtiin..jokun viikko vielä ja sit tuntuu :D jännäää!!!!hurjan jännää!!
 
pari päivää sitten tuntui ihan kuin joku olisi tasaisesti painellut kohtua sisältäkäsin :) muuten en olisikaan huomannut koko juttua, mutta olin juuri käymässä nukkumaan ja pötköttelin sängyllä keskittyen vain rauhoittumaan unten maille... tunne oli suunnilleen samanlainen kuin jos n. kolmen sormen päillä painaa ihoon lappeeltaan ehkä sekunnin, irrottaa, ja toistaa muutaman kerran. -onkohan tällä joku jalkaprässitreeni menossa tulevan varalle? ;)
 
Minusta on myos tuntunut etta siella masussa jo joku voimistelee mutta juuri kun kysyin gynelta niin han sanoi etta ei pitaisi mitaan tuntua ennen 16 viikkoa vaikka toista odottaakin. Arveli etta kysessa on suoliston uudelleen jarjestaytyminen kohdun kasvaessa. Mutta kaipa siina on henkilokohtaisia eroja ja luin jostain etta mita laihempi on sita aikaisemmin liikkeet tuntee silla kohdussa ei ole tuntoreseptoreita vaan ymparoivissa elimissa (varsinkin ihossa). Eli mita vahemman omaa eristysta sita paremmin pitais tuntua :). 
 
liikkeistä en ehkä vielä pysty sanomaan, mutta lääpäle on parina päivänä viihtynyt kovasti kohdun vasemmassa reunassa ja niin pinnassa että tuntuu koko pikku kroppa siinä :) tänäaamuna mahakin oli ihan muotopuoli :D HIIIIIRVEÄ möntti vasemmalla puolella <3
 
Eilen illalla makoilin masullani sängyssä ja ilmeisesti tuli vähän ahdasta nappulalle kun pari pientä muksausta tuli ja sit sellasta ihme möngerrystä. Mutta sekin tilanne oli ohi liian pian ja jäi taas sellanen olo, että olikohan noi nyt niitä vai kuvittelinko vain ilmakuplista jotain muuta?

Hihii, nyt niitä odottaa niin kovasti ja sit jossain vaiheessa toivoo, että ois nyt ees hetken paikallaan! Mä muistan heränneeni yöllä esikoista odottaessa siihen, että se monotti menemään sellasta kyytiä, ettei pystynyt nukkumaan.
 
Täällä ei ole vielä liikkeistä tietoakaan. Istukka on aivan etuseinässä ja vaimentaa tehokkaasti kaiken. Viikkojakin on jo 17+0. Esikoista odotellaan. Aikani kuluksi tänään töissä testailtiin UÄ:tä (ts. lupauduin koehenkilöksi). Hyvin vilkkaasti Nirppu kohdussa liikkui. Takoi jaloillaan kohdun oikeaan reunaan. Ilmeisesti anturilla painelusta ei oikein pitänyt. Samalla tuntui oikealla alavatsalla pientä tuikkimista. Olo oli kuin neulatyynyllä. Tosin tunne oli jossain sisällä. Ei siis mielestäni mitään muljahteluja tai kuplimisia vaan pieniä teräviä pistoksia. Kipeetä ei kuitenkaan tehnyt. Onko muilla vastaavaa? Voisiko liittyä enemmän kohdun kannattimien venyttymiseen vaikka samaan aikaan UÄ:n liikehdinnän kanssa olikin?
 
Mä olen kans ollut tuntevinani jotain jo pari viikkoa, mutta vielä odotellaan sitä ihan kunnon tunnetta :) Kun ei nyt ihan vielä pitäisi tuntua kuitenkaan, niin oon pistänyt mielikuvituksen piikkiin aika pitkälti. Välillä on tosi vaikea uskoa sitäkään, koska lähes joka ilta tuntuu jotain pientä vatsanpohjalla ja tässä parin viikon aikana on alkanut tuntua vahvemmilta ne liikkeet. Ensimmäistä nyt kuitenkin odotellaan niin en ole kenellekään kertonut tuntemuksista, paitsi omalle miehelle, joka on ihan innoissaan tietty asiasta. Kivaltahan se tuntuu ajatella että se oma vauva olisi joka siellä liikkuu :)
 
Takaisin
Top