Oletko jäänyt sairaslomalle töistä uupumuksen vuoksi?

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Onko täällä ketään joka on jäänyt töistä sairaslomalle uupumuksen vuoksi? Oliko sairaslomaa helppo vai vaikea saada?

Itselläni tilanne se, että tällä hetkellä olen aika loppu ja työnteko tuntuu raskaalta. Kynnys hakea sairaslomaa on tosi iso, vaikka tiedän, etten ole täysin työkuntoinen. Ja toisekseen työpaikallani on muitakin työntekijöitä, jotka ovat uupumuksen vuoksi hakeneet sairaslomaa. Jotenkin itselleni on tullut sellainen ajatus, että olen jotenkin heikko, kun en jaksa.
 
En ole. Totesin, ettei se muuttaisi mitään, vaan sama homma jatkuisi saikun jälkeenkin, ja toisaalta en halunnut tuota diagnoosia papereihini, joten irtisanouduin.

Hyvä ratkaisu, puoli vuotta olin kotona, pari ensimmäistä kuukautta lähinnä nukuin, ja sitten kun olo oli parempi, uuteen työpaikkaan, jossa ei vanhan painolastia ollut. Puolen vuoden reikä CV:ssä on helppo piilottaa.

Ja siis työuupumus on merkki huonosta työpaikasta, ja huonon työpaikan takia ei kannata terveyttään menettää.
 
Muokattu viimeksi:
Teillä on selvästi liikaa kuormitusta töissä, kun ihmiset uupuvat. Itse uuvuin 15 vuotta sitten ja kun en enää saanut öisin nukutuksi, niin menin lääkäriin. Sain pari viikkoa saikkua unettomuuden takia ja sinä aikana etsin uuden työpaikan, missä ei ajettu ihmisiä piippuun.

Kannattaa levätä ennen kuin iskee kunnon burn-out, sellaisesta toipumiseen menee enemmän aikaa. Mikään työpaikka ei ole sen arvoinen. Tsemppiä!
 
Olen ollut sairaslomalla uupumuksen vuoksi. Olin sinnitellyt töissä jo liiankin pitkään joten paraneminenkin oli hidasta. En vaihtanut työpaikkaa, vaan ehdotin muutoksia, joilla työpaikastani tulisi vähemmän kuormittava. Prosessi oli pitkä, mutta kannattava, sekä minä että työpaikka kehityimme valtavasti. Äitiyslomalle jäädessäni olin virkeä ja minulla oli maailman paras työpaikka. Nyt siellä on tapahtunut muutoksia, pelkkiä kilttejä työntekijöitä, jotka eivät tuo epäkohtia esille ja suostuvat työolosuhteiden heikennyksiin. Minua odotetaan jo kovasti, kun en sellaiseen suostu. Hyvät olosuhteet ovat kaikille eduksi ja samalla tehokkuus lisääntyy.
 
Olen ollut burn outin vuoksi. Oli pettymyksiä työssä ja kotona. Helpotti kyllä kun sai levätä ja koota päätä. Jos tuntuu ettei jaksa niin kannattaa hakea saikkua, helposti sai kun lääkäri itse ehdotti.
 
Olen epävirallisesti sairaslomalla (työstä jota tein tarvittaessa työhön kutsuttavana). En työn vaan elämän raskauden vuoksi. Lääkäri kirjoitti sairasloman helposti (Kela ei sitä sulattanut, koska kehtaan jaksaa pitää tätä foorumia pystyssä.)
 
Takaisin
Top