Oireita...

Nyt on jo viidettä päivää aika lailla tuntunut painetta alavatsassa ja lisäks menkkamaista kipua alselkään molemmille puolille aaltomaisesti. Oon guugletellu ja neuvolaankin soitin. Maha ei kumminkaan kovetu. On vähän epämukava tunne käydä vessassakin. En oikein osaa selittää millainen tunne. Ihan kuin olis kohdussa jotain, joka tarvii kovasti tilaa... Niinkuin onkin.

Mulla on samanlainen tunne, joka voimistuu kun kumartuu eteenpäin, makaa jalat suorana tai istuu selkä liian suorassa työtuolilla, tavallaan noi kaikki asennot tuntuu painavan kohtua jotenki "lyttyyn" ja siksi sattuu. Samoin pissaaminen sattuu, olen päätellyt että tässä kohtaa kun kohtu ei ole vielä kunnolla noussut, se painaa aika pahasti virtsarakkoa. En ole kysynyt neuvolasta ainakaan vielä, kun olen ajatellut että nää mun kivut on ainakin aika normaalin oloisia :confused:
 
Onko teitä muita palellu raskauden aikana? Musta tuntuu että alussa varsinkin oli tosi kylmä koko ajan, nyt ehkä vähän helpottanu mutta ei täysin.. :/
 
Kipsutin, palellut olen tosi paljon varsinkin alkuraskaudessa. Parin viime viikon aikana on palelu vähentynyt kuitenkin huomattavasti, joten samoja oireita täällä:)
 
Mulla ihan sama, viimeviikkoihin saakka oon palellut koko ajan, nyt vaikuttais olevan helpottamaan päin :-)
 
Oon palellut ja palelen edelleen. Se on kyllä ollut mulle normaalia ennen raskauttakin, mutta nyt on ollut ihan uusi ulottuvuus tuossakin. Kuvittelin, että loppua kohti tulis jo hikisemmät oltavat, mutta esikoisesta ei ainakaan niin käynyt, vaan palelin loppuun saakka.
 
Tietääkö kukaan oireileeko radi janona? Vedän yli 4 litraa vettä päivän aikana...
 
Mites teidän hemoglobiinit? Millä viikoilla on laskenut jos on? Kauhee väsy koko ajan, nyt rv18...
 
Palelee täälläkin edelleen, mies kulkee kotona shortseissa ja mä vedän toista villapaitaa ja villasukkia jalkaan. :D Mut ehkä palelu pikkuhiljaa on vähentynyt, nyt rv 17+3 menossa.

Mulla hempparit pari viikkoo sitten 133, ekassa neuvolassa oli 153, et alaspäin on jo tullu kuudessa viikossa. Mut mulla sen pitääkin alentua, kun veri ois vähän liian paksua noilla 150 lukemilla kulkemaan istukassa. :)
 
^No toivottavasti ei ole liian paksua, mulla on aina ollut 160 paikkeilla hemppa, viime raskaudessa putosi lopussa 158 saakka. o_O

Kysyin siitä sekä veripalvelun kautta sekä neuvolalääkäriltä ja molemmat vain kehuivat, että hyvä se on.
 
Mulla ekassa neuvolassa oli jo matala ja rautaa syönyt siitä asti.. silti vaan väsyttää :meh:
 
Mulla oli tänään mitattaessa Hb 118, ekalla käynnillä oli 135. Vielä ei aloitettu rautalisää, mutta varmaan jossain vaiheessa täytyy. Kätilö sanoi, että notkeampi veri liikkuu hyvin istukan läpi, mutta sitten kun Hb tipahtaa 110:een, on otettava lisärauta käyttöön.
 
^No toivottavasti ei ole liian paksua, mulla on aina ollut 160 paikkeilla hemppa, viime raskaudessa putosi lopussa 158 saakka. o_O

Kysyin siitä sekä veripalvelun kautta sekä neuvolalääkäriltä ja molemmat vain kehuivat, että hyvä se on.

Mulle vaan sanottiin, et hyvä jos jonkun verran laskee noista alkulukemista, niin kulkee veri istukassa paremmin. Tiedä sitten miten on käytännössä. :)
 
Mulla on aina ollu huono hemoglobiini, yleensä jotain 120 korkeimmillaan. Nyt se oli 132! Se on siis mulle paras lukema, mitä oon ikinä eläissäni saanut. Mä kans palelin alussa, mutta en oikeestaan enää ja väsymyskin on vähän helpottanut. Oon jo energisempi, kun pari viikkoo sitten. Nyt vaan noi jomottelut tuntuu ikäviltä, enkä oikein viittis lähtee jumppaan tms. Aiemmin en jaksanut.
 
Kai tuo korkea hemoglobiini on vaan lisättävä listalle asioista, joista pitää kantaa huolta. :/ Äh.
 
Mulla oli ekassa neuvolassa hemppa 114 :sad001 mulla kumminkin normaalisti siellä 130-145 kieppeillä. Sit kun pahoinvoinnin takia oon voinut huonosti syömään esim lihaa ja rautalisiä :confused: perjantaina on neuvola ja saa nähdä millaset arvot silloin on.

Mulla tää oksetus jatkaa vaan voittokulkuaan. Onneksi jo tosi paljon helpottanut, mutta silti ärsyttävää.
 
Onko muilla nenäverenvuotoja? Mulla vuotaa harva se päivä ja äskenkin rupesi veri valumaan junassa ihan yllättäen, tosi kiva.
Tähän kauheaan ihottumaan lääkäri määräsi tänään antihistamiinia, kortisonivoidetta ja perusvoidetta. Vaikuttaa kuulemma atopialta. Toivottavasti kutina hellittää pian, kun nyt ihottuma vain leviää ja leviää. :dead:
 
Mulla oli ekassa raskaudessa loppuvaiheessa jatkuvasti nenäverenvuotoja, tässä toisessa nyt vaan kerran vuotanut. Tosi ärsyttävä vaiva just kun se voi alkaa ihan yhtäkkiä missä vaan ja mulla ainakin välillä tuntui ettei se vuotaminen meinaa loppua, niin runsaasti sitä verta tuli.
 
Mulla vaan edelleen jatkuu kipuilut alaselässä ja nyt myös alavatsalla. Menkkamaista painavaa kipua tulee sillon tällön. On jatkunut jo kolme viikkoa samanlaisena. Tulehdusta ei löytynyt, eikä lääkäri löytänyt sisätutkimuksessakaan mitään huolestuttavaa. Vatsalihakset myös vähän kramppailee. Eli ei oo mikään ihan superhyvä olo, vaan aika raskauttavaa on. Nyt rv 17. Eikö kellään muulla tunnu vastaavia kipuja?
 
Täällä kans nenä kuiva ja verta tulee nenästä..

Tänään huomasin, että alkaa tissit tuottamaan jo esimaitoa. Kun painoin rintaa tuli tipat kirkasta nestettä.
 
Takaisin
Top