Oireita

jassukka

Vauhtiin päässyt keskustelija
Lokakuunmammat 2014
Onko teillä muilla tullut ihmeellisiä niin sanotusti ei suoraan raskauteen liittyviä oireita? Mulla on ilmennyt järjky ihottuma, mulle jonka ei yleensä ikinä tarvitse ihoa rasvata... Oon öiden jälkeen ihan verillä raapimisen takia, oon kokeillu monia rasvoja, mikään ei tunnu purevan. Ihottumaa on siis ympäri kehoa pieninä laikkuina.

Ei oo tutkitusti mitään allergiaa, syön kaikkea mitä aina ennenkin, kaikki saippuat ja pesuaineet ennallaan, ja en käsitä mistä voi johtua. Neuvolassa lääkäri meinas vaan hormoonitoiminnan muuttumisesta johtuvaa ihon kuivumista. Todella ärsyttävää! :/
 
voihan se olla sitäkin kun raskauden aikana toi hormoonitaso kun nousee niin kyllä se ihokin siihen reagoi tietty... mut en mä nyt ihan uskois et lähtis noin pahasti kutisee... onko ottanu muutes verikokeen esim hepatoosin takia? mistä kutiaa?
 
Miulla tulee raskausaikana allergia johonkin e-aineeseen. Esikoisen aikaan en voinut mitään valmiiksi marinoitua lihaa syödä, sinapinsiemeniä sisältäviä dippejä ja salaatin kastiketta. Heti raskauden jälkeen ei mitään. Nyt huomasin, että valmis lihapullista iski allergia näppyjä. Nyt oon pyrkinyt välttämään marinoituja lihoja et katsotaan tuleeko tässä raskaudessa jotain lisää.
 
Mulla ei ole tullut mitään nyt raskauden aikana muuta kun että kädet on tosi kuivat mutta muistan kerran kun otin ruokatorventulehduslääkettä ja koko yläkeho meni hetkessä punaiseksi ja kutiavaksi niistä lääkkeistä. Lopetin tietty niiden lääkkeiden syönnin. Olin aiemmin syönyt eri merkkistä saman vaivan lääkettä ja jokin tuossa uudessa tuotteessa ärsytti. No tämä oli edullisempi lääke joten vaihdoin siihen kalliimpaan tuon jälkeen. Ihojutut ymmärtääkseni liittyy aina aineenvaihduntaan ja siihenkin mikä on vatsan tilanne ja mitä syö. Olin juonut mm. kokista tuon lääkkeen oton jälkeen ja mietin myös sitä että se saattoi myös laukaista tuon ihojutun.
 
Kutinaa on sormissa, reisissä, pohkeissa ja käsivarsissa... Verikokeet otettu, ei ilmennyt mitään erikoista.

Oon alottanut raskauden alussa vitamiini ja foolihappo lisät, en tiedä voiko iho oireilla niistä. Lisäksi tuo appelsiinimehu voi olla syynä, kyllä lopetin sen juonnin jo viikko sitten eikä ole vaikuttanut mitään...
 
Mulla kutisee vain nännin alueet... Mutta se johtunee kuivumisesta, ja rasvaa saisikin laittaa ihan koko ajan. Tuntuuko susta jassukka itse sitten siltä, ettei voisi kutinat johtua kuivumisesta?
 
Voi johtua kuivumisesta, mutta lähinnä mietin että mistä ihmeestä se kuivuminen johtuu... Pitänee kokeilla ruoka-aineiden poisjättöä ja pesuaineen vaihtoa miedompaan, huuhteluaineen poisjättöä ja lisää rasvausta... :)
 
Kannattaa kokeilla ihan ensin sen natriumglutamaatin pois jättämistä. Sitä on monessa marinaadissa sekä lihoissa, mutta myös esim. lihaliemessä, leikkeleissä ja sipsien dipeissä. Aiheuttaa kaikenlaista kiusaa, myös väsymystä.
 
Mulla kans kutiaa rinnat ihan hirviänä! Rintakehä täynnä pieniä punaisia näppylöitä ! :D nuo näpyt ilmesty muutama viikko sitten ja tuntuu ettei ne lähe millään pois! :/ myös vuosia poissa pysynyt ekseema on puhjennut uudestaan raskaana ollessa :D oikein mukavaa!

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon jotenkin ajatellut, että ihon kuivuminen kuuluu asiaan raskaudessa. En kyllä tiedä mistä tämä mun ajatus on tullut. Siksi en ole edes ihmetellyt rintojen kutiamista. :)
 
Täällä kutisee iho myös. Minulla kylläkin atopia, että tähän mennessä olen ajatellut kutinan johtuvan siitä. Ja myös rinnat kutisevat. Kutina on inhottavaa ja muutenkin kuiva iho kärsii, kun raavin sitä. :sad001 Rasvaa menee suhteellisen paljon minulla muutenkin.
 
Ah, muillakin nännit kutiaa. Mun nännit kutiaa niiiin paljon. Onneksi vain silloin tällöin. Väärään aikaan kun erehtyy koskemaan tissiin, niin loppua ei näy. Kutina on todella ajoittaista ja pari itkuporkuraivaria on jo saatu, kun on niin avuton olo. :sad001


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täälläkin kärsitään kutisevista nänneistä. Viime viikolla oli tosi paha, mutta helpotti kun tein kevyen kuorinnan ja parin päivän aikana rasvasin parin tunnin välein kaakaovoilla. Sen lisäksi oon rasvaillut ihan perusvoiteilla.
Kädet ja sormien välit myös kuivuu.
 
Mä rasvaan kaakaovoipuikolla ja kookosöljyllä eikä ole ollut mitään ongelmia. Kädet tosin pysyy kuivina ja jalkapohjat. Voi olla että juon liian vähän vettä, sitä kun pitäis muistaa juoda aika lailla. Musta tuntuu että rasvata kannattaa nyt ahkeraan koska nämä viikot alkaa olla varmasti niitä kun iho alkaa venymään. Mulla tuli teininä paljon kasvuarpia niin en haluaisi raskausarpia nyt mahaan tai muualle.
 
Hassua kun osalla on kuivat nännit, kun mulla ne taas tuntuu ihan tahmasilta :) olen jo miettinyt voiko olla maidontuotanto kun ovat välillä niin tahmean oloset... Esikoisen odotuksessakin maitoa alkoi tulemaan tosi aikasessa vaiheessa.

Mullakin on kädet ja huulet kuivunut tosi paljon enenmmän kuin normaalisti, itse jotenkin yhdistän sen siihen, että en juo tarpeeksi koska mua myös janottaa koko ajan. Loputon kierre kun pitäisi juoda paljon ja sitten jo vähemmälläkin juomisella ramppaan koko ajan vessassa niin sehän vaan lisääntyy kun juo enemmän...me not like.
 
Joo mäkään en juo tarpeeksi, varmasti mulla senkiin takia kuivahtaa iho paikoin. Keksin laittaa kookosöljyä rintoihin, se olikin tosi hyvä ja tehokkaampi kuin noi kokeilemani muut voiteet. Sitä suosittelen kyllä kokeilemaan, jos iho kuivaa pahasti! :)
 
Mymme: Mäkin kärsin nyt jo noista häpykivuista! Ihan järjetöntä. Kivun kanssa voi siis ihan elää eli ei oo mitenkään tosi kovaa, mutta lähes jatkuvaa. Varsinkin jos on pitkään istunut ja sitten lähtee liikkeelle, niin jumankekka ku tekee pahaa! Mut hei! Enää puol vuotta :grin:eek:
 
Mullakin on normaalia kuivempi iho. Kosmetologi varoitteli et raskauden edetessä voi muutta tosi rasvaiseksi. Rasvahappoja syön päivittäin. Kookosöljyn puolesta liputan minäkin. Siihen kun lisää vieläanteliöljyä niin on aika rautainen yhdestelmä. Sama yhdistelmä löytyy mm. Palovammoille tarkoitetusta rasvasta. Kookos lisää ihon elastisuutta ja mantelissa on e-vitamiinia.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Ainoa "oire" tahan mennessa on ollut kuiva iho ja muutama finni poskessa. Ihoni on muutenkin kuiva ja rasvaan sita aina tarvittaessa, mutta nyt tuntuu, ettei mikaan riita; saisi varmaan rasvata kolmesti paivassa, jos haluaisi pehmean ihon. Varsinkin huulien, reisien ja jalkapohjien iho on todella kuiva. Ja finneja minulla ei normaalisti ole oikeastaan koskaan.

Ja huulista puheenollen, huuliherpes on nyt oikein innostunut tulemaan. Muistan tarkalleen viisi herpestulehdusta vuosikymmenessa ja nyt on jo toinen menossa taman raskauden aikana. Huhhuijaa. Ilmankin parjasisin. :wink
 
Takaisin
Top