Oireet

Kova paineen tunne alavatsalla/kohdussa ollut tänään, toivottavasti vaan asiaan kuuluvaa jomotusta 🤞
 
Mulla alkoi pahoinvointi tässä raskaudessa jo 5+ vkolla, ja muutaman kerran joutunut oksentamaankin :disappointed-face: nyt menossa 7+3. Esikoisen raskaudessa en oksentanut ollenkaan, oli vaan sellaista ällötystä mikä meni aina syömällä ohi. Huomaan myös että mitä huonommin on nukkunut niin sitä enemmän oksettaa, pitää yrittää siis panostaa nukkumiseen aina kun se on mahdollista!
 
Nyt on alkanut taas muutaman viikon jälkeen tuntua sellasta kiristelyä ja mini juilimista. Liekö kohdun kasvua nämä jo vai vielä uusien kiinnikkeiden syntymistä. Vatsa on turvonnut pallo, jota vasten ei oo kiva enää nojata.

8+4
 
Nyt on alkanut taas muutaman viikon jälkeen tuntua sellasta kiristelyä ja mini juilimista. Liekö kohdun kasvua nämä jo vai vielä uusien kiinnikkeiden syntymistä. Vatsa on turvonnut pallo, jota vasten ei oo kiva enää nojata.

8+4
Täälä vähän sama. Oli jonkun aikaa niin, että ollut oikein mitään tuntemuksia kohdun seudulla. Nyt taas pari päivää ollut jomotteluja. Kai siellä lähtee seuraava kasvupyrähdys taas käyntiin 🤔 Repäisykipuja ei onneksi ole myöskään ollut hetkeen, ne olivat inhottavia ja niitä oli paljon muutama viikko sitten

8+2
 
Mulla repäisykipuja tulee joskus yskiessä tai noustessa huonossa asennossa sohvalta. Enemmän ollut niitä kuin ihan alussa.
 
Onko kukaan muu huomannut, että hiuksia tippuu vähemmän? Raskauden jälkeenhän niitä tippuu sitten enemmän. En tykkää yhtään siitä, miltä hiukset näyttää, kun ne alkaa kasvaa takaisin. Otsatukka ei oo ollenkaan mun juttu. 🤨
 
Onko kukaan muu huomannut, että hiuksia tippuu vähemmän? Raskauden jälkeenhän niitä tippuu sitten enemmän. En tykkää yhtään siitä, miltä hiukset näyttää, kun ne alkaa kasvaa takaisin. Otsatukka ei oo ollenkaan mun juttu. 🤨
Joo, mä kaljuunnun ohimoilta aina synnytyksen jälkeen 🫣 ja hassun näköistä kun tupsut lopulta alkaa kasvamaan takaisin.
Mulla myös tummuu hiukset raskaana ollessa, niin että synnytyksen jälkeen tulee kunnon väriraja hiuksiin, vaikka en niitä värjää.
 
Onko kukaan muu huomannut, että hiuksia tippuu vähemmän? Raskauden jälkeenhän niitä tippuu sitten enemmän. En tykkää yhtään siitä, miltä hiukset näyttää, kun ne alkaa kasvaa takaisin. Otsatukka ei oo ollenkaan mun juttu. 🤨
En ole kiinnittänyt huomiota. Itselläni on suht tasainen sulkasato riippumatta siitä olenko raskaana vai en tai imetänkö.

Meillä ei ole sisällä lemmikkejä joten lemmikin karvoja ei löydy mutta pitkiä hiuksia on sitäkin enemmän aina joka paikassa (taloudessa 5 joilla pitkät hiukset) :tears:
 
Mulla ainakin viime raskaudessa tukka alkoi ohentumaan raskausaikana, synnytyksen jälkeen en niinkään huomannu eroa.
 
Repäisykivut on kyllä selkeesti vähentyneet, niitä ei ole enää tuntunu oikeastaan yhtään kun vertaa ihan ensimmäisiin viikkoihin, niistä vähän aloinkin epäilemään raskautta + kovista menkkamaisista jomotuksista ja kivuista.
 
Oon lukenu muiden palelusta ja aatellu et onpa jännä oire ei miulla sellasta oo koskaan ollu enkä tienny et sekin voi olla oire. (Tosin tuntuu et mikä vaan voi olla oire 🤣) mut nyt.. jestas mikä palelu ollu varmaan viikon. Tänään kysyin mieheltä et onko tässä asunnossa kylmä ni vastas et ei täällä on kuuma et he on yhessä lapsen kans puhunu kuinka kuuma täällä on 😅 mie oon aivan jäässä kokoajan
 
Oireet alkoi todella aikaisin minulla, palelu oli yksi mistä tiesin että nyt on hoidot onnistuneet. Minulla on tukilääkettä joka pitää progesteronin ylhäällä, mutta niistä en tunne sivuoireita. Toinen oire mikä minulla o, niin on hapenpuute. Joutuu monta kerta päivässä oikein vetää henkeä silleen kunnolla kun tuntuu että hengittää todella pinnallisesti eikä saa kunnolla happea. Väsymys on alkanut vasta viikolla 8. Oksennusta onneksi ei ole tullut vaikka syömisessä on jäänyt pidempi väli. Mutta nälkä on kova sekä vessahätä (varsinkin öisin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:)
 
Täällä viimein vatsan turvotus helpottanut nyt kymppi viikolla. Ihanaa. Vielä kun tämä ällötys alkaisi helpottaa. Mulla tuntuu tuolla kyljen seudulla molemmin puolin etenkin öisin jotain kipuja. Mitä lie. Samoin eilen, kun nousin liian nopeasti huonosta asennosta.

Hiuksien muutosta en ole niin laittanut merkille, mutta viime raskaudessa jo huomasin, että jos poistaa ihokarvoja, niin ne kasvavat selkeästi hitaammin takaisin.
 
Pari päivää meni ilman isompia ällötyksiä (lyhyenlyhyt etovuuden häivähdys aamulla kylkeä kääntäessä) pienellä alavatsakivulla ja kovalla palelulla. Mutta nyt taas sellainen olo että hyi hemmetti!
 
Täällä viimein vatsan turvotus helpottanut nyt kymppi viikolla. Ihanaa. Vielä kun tämä ällötys alkaisi helpottaa. Mulla tuntuu tuolla kyljen seudulla molemmin puolin etenkin öisin jotain kipuja. Mitä lie. Samoin eilen, kun nousin liian nopeasti huonosta asennosta.
Oi että, mäkin niin odotan että tää turvotus pian helpottais! Pikaista loppumista ällötys - ololle 👏🏻
 
  • Tykkään
Reaktiot: dea
Pari päivää meni ilman isompia ällötyksiä (lyhyenlyhyt etovuuden häivähdys aamulla kylkeä kääntäessä) pienellä alavatsakivulla ja kovalla palelulla. Mutta nyt taas sellainen olo että hyi hemmetti!
Täällä kanssa vaihtelee päivästä riippuen! Ja varmaan just vaikuttaa, että kuinka hyvin saanut levättyä/nukuttua ja syötyä. Tsemppiä!💛
 
Mulla esikoisen raskaudessa kävi juurikin niin että etenkin loppuraskaudesta ei hiuksia lähtenyt juuri ollenkaan, mutta sitten imetyksen myötä sitäkin enemmän! Vielä en tämän kanssa oo huomannut eroa.
 
Terveisiä Madeiran auringosta☀️

Täällä nyt oltu puolikas reissusta, ja ainakin tähän asti olen jaksanut ihan hyvin/oireet pysyneet kurissa😌 Ke oli kyllä heikko olo aamusta, ja päätin jättää yhden vuorenvalloituksen väliin, mutta tänään on ollut ihana päivä Monten puutarhassa ja levadoilla🌺

Kiitos kuuluu pitkälti hotellimme buffalle, joka on erinomainen = nälkä ja huono olo pysyneet poissa. Aamiaispöydästä on myös lähtenyt eväsleivät - ja banaanit matkaan, jottei heti ole tarvinnut kipaista lähimpään markettiin tai kahvilaan tankkaukselle🤭

Vähän alkuun myös jännitin miten lämpö vaikuttaa vointiin, kun olen aika lämpöherkkä ja siedän huonosti kuumuutta. Tänään altaalla huomasin jo, miten uikkarit puristavat vatsaa ja mieskin kommentoi, että puskeeko baby pian päivänvaloon😂
 
Takaisin
Top