Oireet

Musta tuntuu, että kaikki vaivat alkaa aiemmin tässä kolmannessa raskaudessa. Veto on jo nyt täysin poissa ja meno välillä hyvin kankeaa. Mulla hemoglobiini tippunut jo alle viitearvojen, joten selittänee väsymystä. Nukkuminenkin on vaikeaa. Ekassa raskaudessa ottivat osastolle lepäämään, enkä lääkkeistä huolimatta nukkunut. Toivottavasti tämä kierros ei noudata samaa kaavaa.

Puutuuko muilla kädet nukkuessa? En muista, onko tästä jo ollut juttua. Hämärä muistikuva siitä, että joskus aiemminkin ollut tätä, mutta en tiedä, oliko raskauden aikana.
 
Mulla puutuu kyllä kädet nukkuessa. Tosin sitä on ollut aiemminkin niin en liittänyt raskauteen, mutta on kai sekin mahdollista :think005
 
Musta tuntuu, että kaikki vaivat alkaa aiemmin tässä kolmannessa raskaudessa. Veto on jo nyt täysin poissa ja meno välillä hyvin kankeaa. Mulla hemoglobiini tippunut jo alle viitearvojen, joten selittänee väsymystä. Nukkuminenkin on vaikeaa. Ekassa raskaudessa ottivat osastolle lepäämään, enkä lääkkeistä huolimatta nukkunut. Toivottavasti tämä kierros ei noudata samaa kaavaa.

Puutuuko muilla kädet nukkuessa? En muista, onko tästä jo ollut juttua. Hämärä muistikuva siitä, että joskus aiemminkin ollut tätä, mutta en tiedä, oliko raskauden aikana.

I feel you! Mä oon niin raihnainen ja väsynyt ollut alusta asti, mitä hittoa. En ole edes vanha millään mittarilla ja viimeks ei ollu mitään vaivoja ennen ku lopussa :confused: not fair.

Mä nukun kans huonosti! Illalla en saa unta ja aamuyöt heräilen. Lisäksi Hb ja varastorauta matala joten väsyttää jo valmiiksi. Joka paikkaan koskee. Kaikki on huonosti :grin:sorry:

Uutuutena tunnemyrskyt. Telkkariohjelmat itkettää. Pienet Citypuput aamulla työmatkalla itkettää. Random lapsi halaamassa isäänsä kaupungilla itkettää. Apua!
 
Raihnainen olo täälläkin. Kävellessä vaapun, sydän tykyttää ja hengästyy ihan kaikesta. Tukisukatkin pitäisi olla jo käytössä, mutta hitto kun ne on niin mälsät! Mun pitää vielä pitää niin reisiin asti malleja ja niiden jalkaan vääntäminen aamutuimaan on ihan kamalaa. Lisäksi hiostavat kamalasti. Pakko ne kai on kuitenkin ottaa käyttöön, jalkojen turpoaminen on alkanut olla niin kamalaa... Plääh!
 
Raihnainen olo täälläkin. Kävellessä vaapun, sydän tykyttää ja hengästyy ihan kaikesta. Tukisukatkin pitäisi olla jo käytössä, mutta hitto kun ne on niin mälsät! Mun pitää vielä pitää niin reisiin asti malleja ja niiden jalkaan vääntäminen aamutuimaan on ihan kamalaa. Lisäksi hiostavat kamalasti. Pakko ne kai on kuitenkin ottaa käyttöön, jalkojen turpoaminen on alkanut olla niin kamalaa... Plääh!

Miten muut on ratkaisseet tukisukka-asian? Mullakin pitää olla reisipituiset, sukkahousumallia en vaan pysty käyttämään (yritin viime raskaudessa), ja stay uppien silikonista tulee iho-oireita (niitä pidin viimeksi). Nyt tilasin topakkana tyttönä sellaiset stay-upit mistä sanottiin että ei ole silikonia.. no, niin.. ei ollut silikonia. Ei vaan ollu mitään muutakaan mikä pitäis ne ylhäällä :woot::wideyed: mitä hittoa niille pitäis tehdä, hankkia sukkanauhaliivit vai?! En tiedä onko muita vaihtoehtoja enää edes olemassa..

Nyt oon tän viikon ollut sellaisessa sijoituspisteessä missä saa lähinnä istua, ja jos tarvii kävellä niin voi hyvin mennä sitten vessaan nykimään niitä sukkia ylöspäin. Mutta ei ne tosiaan kyllä ylhäällä kestä yksin :confused:
 
En oo kyl ehtinyt tähän tukisukka hommaan tutustua. Eli turvotustako niillä estetään? :wacky:

Kyllä on kohta seksikäs olo ku tukisukat viuhuen juoksee vessassa 3kertaa tunnissa ku naamakin on aknen peitossa. Missä se hehku viipyy??? :shifty:
 
En oo kyl ehtinyt tähän tukisukka hommaan tutustua. Eli turvotustako niillä estetään? :wacky:

Kyllä on kohta seksikäs olo ku tukisukat viuhuen juoksee vessassa 3kertaa tunnissa ku naamakin on aknen peitossa. Missä se hehku viipyy??? :shifty:

Niillä ehkäistään verenkierto-ongelmia jaloissa. Eli veritulppia, turvotusta ja oliko niillä joku vaikutus suonikohjuihinkin? Sitä en ihan tarkkaan muista. Mulla on lääkelaatua olevat sukat (kompressioita on montaa luokkaa) stayupit silikoneilla. Ne silikonit tosiaan voi hangata, mutta itse rasvailin ahkerasti ja laitoin jotain paperiakin sinne väliin välillä. Niitä saa kaupastakin, mutta ne ei yleensä ole sitä ns. lääkelaatua ja ovat yleensä lyhyempiä esim. polvipituisia. Nekin on kuulemma ihan hyvät jos ei ole tulppa-alttiutta (niin kuin mulla).

Taisin maksaa omistani joku 80€/pari, mutta siitä on niin pitkä aika kun ostin ne, etten muista. Onneks ne valmiskoot kävi, mittatilaustyönä ovat kalliimmat.
 
Niillä ehkäistään verenkierto-ongelmia jaloissa. Eli veritulppia, turvotusta ja oliko niillä joku vaikutus suonikohjuihinkin? Sitä en ihan tarkkaan muista. Mulla on lääkelaatua olevat sukat (kompressioita on montaa luokkaa) stayupit silikoneilla. Ne silikonit tosiaan voi hangata, mutta itse rasvailin ahkerasti ja laitoin jotain paperiakin sinne väliin välillä. Niitä saa kaupastakin, mutta ne ei yleensä ole sitä ns. lääkelaatua ja ovat yleensä lyhyempiä esim. polvipituisia. Nekin on kuulemma ihan hyvät jos ei ole tulppa-alttiutta (niin kuin mulla).

Taisin maksaa omistani joku 80€/pari, mutta siitä on niin pitkä aika kun ostin ne, etten muista. Onneks ne valmiskoot kävi, mittatilaustyönä ovat kalliimmat.

Juu auttaa myös suonikohjuihin kun parantavat verenkiertoa. Mulla osin tästä syystä käytössä ovat. Parhaat löytyy paikasta jossa pitää mitata oma jalka ja katsoa taulukosta (tai jos livenä ostaa niin joku muu katsoo) oikea koko. Silloin löytyy parhaiten istuvat. Mä tilasin netistä ja mittailin itse, ja koko osui kyllä nappiin. Viimeksikin tilasin netistä. Jotain 20-80€ + postit saa maksaa vähintään, paikasta riippuen, mulla oli < 30€+postit ja oli ihan lääkinnällinen kompressioluokka 1, kakkostakin saa netistä mutta niitä kannattaa käyttää vaan lääkärin suosituksesta. Päheimmät on tietty reilusti yli 100€ mutta mulle riittää nämäkin.

Edit
Jos polvipituus riittää niin löytyy halvemmalla ja ihania kuoseja! Harmi kun pitkissä on vaan valkoinen, ihonväri ja musta, ja tyyliin pitsillä tai ilman :grin
 
Suonikohjut täällä vaivana ja pitäisi ilmeisesti hankkia tukisukkahousut. Ei vaan yhtään houkuta näin helteellä. Tosi kurja vaiva. Tästäkään ei mitään tietoa ennen kolmatta raskautta. Ihmettelen, miten voivat alkaa vaivata näin aikaisessa vaiheessa. Tulee varmaan ihana loppuraskaus.

Mietin tätä väsymystä. Hoitava lääkäri suositteli iv-rautaa. Kaksi kertaa laitettu vuoden sisään ja silti hb alle viiterajojen ja varastorautaa ei ole nimeksikään. Ei varmaan rautaa popsimalla lähde nousuun arvot raskauden aikana. Lisäksi vatsa ei tosiaan oikein kestä rautaa. Vaikea jaksaa 5- ja 2-vuotiaan kanssa arkea. Onneksi en ole joutunut olemaan nyt töissä pahoinvoinnin takia.

Vielä kun jaksaa tätä oloa 20 viikkoa. :hilarious: Tai jospa vähän vähemmän. Esikoinen syntyi 37+1 ja toinen 38+4... Lasken päiviä ja kadehdin niitä, joille raskaus sopii.
 
Mulla alkoi ilmeisesti allergiaoireet uudestaan ja voimakkaammin kuin keväällä. Pitää varmaan oikeasti alkaa harkitsemaan antihistamiineja. Todella ärsyttävää, kun yhtään kipeänä ei saisi mennä töihin, mutta mistä sitä oikeasti tietää, onko allergiaa vai korona. Mulla on alle kahden viikon päästä lääkärikäynti, joten siellä voisi keskustella turvallisesta lääkityksestä.
 
Suonikohjut täällä vaivana ja pitäisi ilmeisesti hankkia tukisukkahousut. Ei vaan yhtään houkuta näin helteellä. Tosi kurja vaiva. Tästäkään ei mitään tietoa ennen kolmatta raskautta. Ihmettelen, miten voivat alkaa vaivata näin aikaisessa vaiheessa. Tulee varmaan ihana loppuraskaus.

Mietin tätä väsymystä. Hoitava lääkäri suositteli iv-rautaa. Kaksi kertaa laitettu vuoden sisään ja silti hb alle viiterajojen ja varastorautaa ei ole nimeksikään. Ei varmaan rautaa popsimalla lähde nousuun arvot raskauden aikana. Lisäksi vatsa ei tosiaan oikein kestä rautaa. Vaikea jaksaa 5- ja 2-vuotiaan kanssa arkea. Onneksi en ole joutunut olemaan nyt töissä pahoinvoinnin takia.

Vielä kun jaksaa tätä oloa 20 viikkoa. :hilarious: Tai jospa vähän vähemmän. Esikoinen syntyi 37+1 ja toinen 38+4... Lasken päiviä ja kadehdin niitä, joille raskaus sopii.

Jos saat infusion niin ota ihmeessä. Sitä ei helposti tunnu saavan edes syystä. Jaksat paremmin, ja jospa pieni ei syntyisi ihan tyhjin rautavarastoin :Heartpink
 
Musta tuntuu, että kaikki vaivat alkaa aiemmin tässä kolmannessa raskaudessa. Veto on jo nyt täysin poissa ja meno välillä hyvin kankeaa. Mulla hemoglobiini tippunut jo alle viitearvojen, joten selittänee väsymystä. Nukkuminenkin on vaikeaa. Ekassa raskaudessa ottivat osastolle lepäämään, enkä lääkkeistä huolimatta nukkunut. Toivottavasti tämä kierros ei noudata samaa kaavaa.

Puutuuko muilla kädet nukkuessa? En muista, onko tästä jo ollut juttua. Hämärä muistikuva siitä, että joskus aiemminkin ollut tätä, mutta en tiedä, oliko raskauden aikana.


Mulls puutuu kädet! Eikä kyllä tosiaa olla tämmöstä enne raskautta. Välillä iha järkkyä herätä ku käsi iha puutunut vaikka en ees sen päällä nuku.
 
Mulla on polvipitusia tukisukkia, ihan vaan netistä jostain ja mulla ajanu asian, turvotuksiin ostin. Pitäis taas uusia ku mulla menee pohjat nopeasti rikki.

Mulla vaivaa migreeni, pitää kysyäkki pomolta että mitä jos kesken yön tulee kohtaus (tullu kahdesti, mut oon sinnitelly loppuun asti, nyt jouduin tiputukseen ku ei menny ohi enkä enää halua samaa) et kuka tekee mun vuoron loppuun.
Muutenki näillä helteillä turpoan aiva järjettömästi, ahdistaa olla töis.. Onneks yövuoroa pääosin että vähä viileämpi mut silti.
 
Musta on nyt pari päivää tuntunut, että kaikki tavara ei mahdu tuonne sisälle o_O Vatsanahkaa pingottaa ja lantio tuntuu olevan jossain muutoksessa. Pitää varmaan alkaa rasvailla, jos nahan olisi helpompi venyä. Kohtu painaa myös rakkoa ja vessassa saa istua pidempään, kun pissa tulee hitaammin (ainakin jos oon istunut jossain huonossa asennossa).

Mulla vaivaa migreeni, pitää kysyäkki pomolta että mitä jos kesken yön tulee kohtaus (tullu kahdesti, mut oon sinnitelly loppuun asti, nyt jouduin tiputukseen ku ei menny ohi enkä enää halua samaa) et kuka tekee mun vuoron loppuun.
Muutenki näillä helteillä turpoan aiva järjettömästi, ahdistaa olla töis.. Onneks yövuoroa pääosin että vähä viileämpi mut silti.
Aika tsemppari olet, että olet migreenissäkin ollut töissä! Mulla tulee migreenin aikana semmonen aivosumu, ettei mistään oikein tule mitään. Vielä ei ole ollut migreeniä, mutta lääkäri varoitteli, että raskaus voi altistaa sillekin.
 
Ite en kyllä kykene migreenin aikana töihin, mulla tulee näköhäiriöt, pahoinvointi ja valoarkuutta niin paljo ja joskus kipu niin kova, et pääsen vaan varovasti konttimalla eteenpäin :inpain:
 
Mulla tähän asti tullu vaan näköhäiriöt (vajaa tunnin näkökenttä tosi huono) ja sit jos lääkkeen kerinny ottaa niin iskee vaan väsymys ja höntti olo, yövuoros se on vaan ollu pakko tehdä ku ei oo tekijää muuten, päivävuoros lähtisin kotia. Nyt kysyin mitä tehdä tulevaisuudes niin joko itte soitan toiselle yökölle jos alkuyö ja jos loppuyö niin toisen yksikön yökölle joka tekee mun hommat loppuun ja osaa omista. Mut pitää vaan toivoa että pysyy pois lopputyöajan, riitti tuo yks sairaalakokemus.

Miten muilla on helle vaikuttanu, mulla tulee supistuksia tosi paljo ja alamaha on koko aja kipeä, vaikka kuinka juon ja otan rauhas. Sit maha on kuralla, sais jo loppua helteet!
 
Mulla on kans nyt ollut vatsa kipeä ja vähän sekaisin. Töissä sisällä 25-30 astetta, eikä mahdollisuutta pitää nyt lepotaukoja kun ei ole työvoimaa. Niin väsyttävää. Eilen illalla 8 h työpäivän jälkeen olin ihan sohvapotilas ja alavatsa oli tosi kova ja kipeä illan. Heräsin yölläkin monta kertaa kipuun, onneksi vauva antoi itsestään merkkejä huolestuneille äidille. Pitää varmaan soittaa tänään neuvolaan, kun työterveys ei kuulemma hoida näitä raskausjuttuja :sad001 Kai se olis aika sairauslomalle. Kesäloma alkaa onneksi 6.7.
 
Mulla kanssa on selän juiliminen alkanut. Ja työt alkoi uudestaan, tosin en onneksi tee kun viikonloppuisin. Mut kyl tollanen 10h jalkojen päällä, ilman kunnon taukoja tuntuu päivän päätteeksi. Siihen lisätään tämä helle. Vaikka työstäni kovasti tykkään, nyt on pakko ajetella myös vaavia.
 
Täällä kanssa helle tekee tepposiaan. Mulla on niin kuuma koko ajan. Ja kamala maailmanlopun jano. Ei mahdu mahaan kuin puoli litraa kerralla ja silloinkin jää jano. Pitää keskittyä noihin vissyihin ja muihin, että suolatasapaino pysyy kurissa. Mulla on lapselle sitä floridal (?) valmistetta, joka on tarkoitettu ripulin aikana käytettäväksi ja olo helpotti kun siitä vedin suolot ja maitohappobakteerit.

Lisäksi napapiikit tekee kamalia mustelmia vatsaan, tekee tosi kipeetä. Lisäksi epäilen, että supistaa tosi usein. Maha usein ihan kivikova ylhäältä asti. Vaikka en mitään muuten tunnekkaan. :hungover:
 
Takaisin
Top