Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitti vinkistä noiden jäisten herkkujen kanssa! :)
Ainut mitä mietin, niin noita ei helpolla työpisteelle roudata. Tai pitäis olla joku oma minipakastin työpöydän vierellä :grin

Onko muilla alaselkäkipuja ollu alkuraskaudes ilman vatsakipuja? Tänää alaselkäsärky ja lonkkien polte ollu riesana, vatsakipuja ei oo tänää ollu lainkaa. Ihmetyttää tää oireiden vaihtelu vaik toinen raskaus...

Mulla ainaki ollu alaselkäkipua, vähän sellasta "supistusmaista". Mutta aivan tosi hyvin siedettävää kuitenkin :) Oli samanlaista esikoista odottaessa.

Tuolla jo aiemmin aika moni niistä alaselkäkivuista/jomotuksesta kertoikin, kannattaa selailla taaksepäin :) Mullakin oli yhdellä viikkoo enempikin. Nyt ei oo niin paljon ollut.

Minulla raskausoireet esikoisenkin raskaudessa olivat suht' mitättömät, mutta nyt ne mitättömätkin tunnistaa. Eli, minä en palele, kuten yleensä aina kun en ole raskaana, alavatsassa tuntuu paineen tunnetta kun nostaa jotain painavaa, esim. kiskoo esikoista rattaissa portaat ylös, ja paino laskee, vaikka kuinka mässäilisi. Esikoisenkaan raskaudessa minulla ei ollut lainkaan pahoinvointia, ei esim. minkäänlaisia tuntemuksia rinnoissa (eikä kuppikoon kasvuakaan) joten silloin totuin tällaiseen lähes oireettomaan raskauteen, eikä se enää huolestuta ollenkaan. Tai pikemminkin, lähes koko esikoisen raskausajan vointini oli parempi kuin moneen, moneen, moneen, moneen vuoteen.

Joillekin näemmä raskaus sopii :). Itse en valitettavasti kuulu tähän joukkoon, ja hieman tuskaisena odottelen tulevaa yhdeksää kuukautta... Onneksi on kuitenkin kaiken tuskan arvoista :)

Minulla on kaiketi nyt 4+1, ja tähän mennessä oireina on ollut repäisykipuja, rintojen arkuutta, väsymystä, yöheräilyä, nälkä ja jatkuva pissahätä. Nuo kivut ja rintojen arkuus voisivat kyllä olla PMS-oireitakin, mutta tuo väsymys on kyllä ollut ihan uskomatonta. Voisin mennä nukkumaan jo iltaseiskalta. Toisaalta sitten heräilen ihan ihmeellisiin aikoihin aamuyöstä enkä saa enää unta. Viime yönä tosin nukuin yllättävän hyvin ja oireet ovat muutenkin tänään hyvin vähäisiä. Muuten huolestuisin, mutta sain myös raskaustestiin vahvimmat viivat tähän mennessä, testiviiva oli jo kontrolliviivan vahvuinen, joten kaipa tässä ollaan raskaana edelleen. :)

Pahoinvointia odotan lähinnä kauhulla... Kysyin joskus äidiltäni, oliko hänellä jotain hassuja mielitekoja raskaana, ja hän sanoi kärsineensä niin kauheasta pahoinvoinnista, että lähinnä oksenteli ensimmäiset kuusi kuukautta, niin hyvä kun sai edes jotain syötyä. Olen tosi monissa asioissa kuin äitini, joten vähän pelottaa, mitä tässä on vielä edessä. :wideyed:

Mä itken ihan joka asiasta, etova olo, väsyttää, väsyttää, väsyttää koko ajan. Esikoisen raskaudessa nukuin ensimmäiset 8 viikkoa, mutta onneksi pahoinvointia oli vaan harvakseltaan, toivoisin samaa nytkin. Rinnat on arat ja välillä tuntuu kuin maidot nousisi. Eka raskaus oli tosiaan melko oireeton, enkä edes uskonut ennen nt-ultraa että siellä on ketään :D

Mua kans väsyttää! Nukuin yöllä 8h ja äsken 2h päikkärit. Nukkuisin nytkin ellen oisi pakottanu itteäni ylös

Pari viikkoa jo väsyttäny ja turvottanu.. Nyt saapui huono olo ja heitätys..

Mulla on nyt ollu vapaata ja joka aamu menny semmonen kolme tuntia että huono olo ja väsymys hävinny. Iltapäivällä tulee aina kahen aikaan taas muutamaks tunniks älyttömän paha olo, illat on sit helpompia. Jännittää ens viikolla töihin lähtö miten siellä jaksaa tän pahoinvoinnin kanssa :/

Mulla nyt 4+2, ainoo oire on, et palelee illalla. Nälkä mulla on aina, mut se ei poikkee mitenkää normaalitilasta. En tiie yhtään raskautta etteikö olis mitenkää oireillu, oon iha varma et mul menee kesken oireiden vähyyden vuoks :(

Täällä pieni ällötys (jos sitä siksi voi sanoa) palannut hetkeksi ja kadotakseen taas... Tai sitten vaan kuvittelen... Väsynyt olen ollut, mutta näin on ollut ennen raskauttakin. Syke on kyllä herkästi korkealla, ja hengästyn nopeasti... Itkuinen välillä kyllä, mutta tunteiden vuoristorataa ollut muutenkin... Välillä tullut takaisin mahatuntemusta. Välillä havahdun siihen, että olenko raskaana ja kuinka kauan... Tiistain ultra saa pelokkaaksi mitä siellä näkyy... Ei auta kuin etappi kerrallaan mennä eteenpäin.

Kaikille mielenrauhaa odotukseen <3

Rv:6+2

Mulla tää toinen raskaus vaikuttaa ainakin alkuunsa samalta kun eka ei pahemmin oireita, mut miks nyt niin mietityttää onks tuolla tulos ketään. Ainut sellanen merkki vois olla et oon kans tosi väsynyt kokoajan vois mennä tosi aikasin nukkumaan, ja aamulla viittis nousta ollenkaan sit viel jos vähänkin nukkunu huonommin ni koko päivän on aika rätti. Mut josko kaikki ois kohdillaan kuitenkin nyt mennään 7+2.

Neenuli mulla sama juttu.
Tää on jo neljäs raskaus ja jokainen ollu tosi oireettomia (vaan väsymystä ja palelua). Silti oon jälleen kerran huolissani et onko kukaan mukana. Ei vaan osaa iloita ja ottaa opiskseen et kaikki voi olla hyvinkin.

Tänään onkin tullut uutta oiretta. Maha on ollu turvonnut tänään. Vaikka tota ylimääräistä on jo ennestään niin silti maha näyttää kun oisin jo puolivälissä.

6+4

Täällä tänään ollu ihan järkyttävää oloa. Ei jaksa eikä kykene tehdä mitään, kahvi ja lämpimät ruuat oksettaa, syöminen oksettaa. Huimaa jos nousee ylös. Pitäis tyyliin olla makuuasennossa kokoajan :D rv7+4

Mä haluisin olla taas oireeton[emoji20] tällä hetkellä päivystykses kun töistä ei vaa tuu mitää oksentamiselta...

Mulla on oireet pysyneet erittäin maltillisina. Hyvä niin! Pahoinvointia ei ole ollut lainkaan eikä ihmeemmin mitään kipujakaan. Väsymystä, pieniä mielialanvaihteluja ja rintojen arkuutta on havaittavissa. Välillä kyllä epäilyttää koko homma, pelottaa siis että ollaanko tässä raskaana ollenkaan! Mutta normaaliahan tämä oireettomuus on siinä missä nuo oireilutkin :)

Takaisin