Oireet?

Tää on aivan järjetöntä tää huoli. Oli jo parempi fiilis kun luki teidän kommentteja, sitten äsken tuo tapahtui taas ja rupesi itkettämään. Pitäs varmaan mennä juttelemaan jollekin :sad001 Varmaan lapsenhankinta ei ylipäänsä sovi tällaiselle ihmiselle. :sad001 argh. No mutta kiitos kun olette olemassa vaikken teitä tunnekaan. :Heartred
 
Kiitos rosamamma ja TK lohduttavista sanoista. Tää suht oireeton tila tekee päälle vielä enemmän tepposia :sad001 pitäis vaan ootella ja toivoa parasta; minkään sille ei kummiskaan voi jos menee kesken.

Nostan hattua kaikille niille jotka osaa olla ajattelematta ja ressaamatta raskautta. En tajua miten pystyisin olemaan rauhallisin mielin :sad001 Luulin joskus et tuntuis ihan erilaiselta kun tulee raskaaksi. Et ois vaan onnellinen ja seesteinen ja iloinen. Mut joo. :)

Mä tappelen itseni kanssa koko ajan siitä, että en innostuis, tasoittelen miestäkin, et eipä nyt villiinnytä, et pieleenhän tämä menee, ei ensimmäisestä alkionsiirrosta voi mitään lasta tulla. Mä en tiedä missä kohti sitä sitten vois oikeasti ruveta nauttimaan tästä. Tää on varmaan meidän perheen one and only raskaus niin olispa ihana siitä nauttia eikä vaan murehtia koko aikaa. Ehkä tämä vielä iloksi muuttuu sitä mukaan kun viikkoja tulee lisää ja pääsee tästä kriittisestä alusta eteenpäin. Hope so.
 
Ladies, tää niin muuttuu iloksi! :* ja hei, toi itkeminen kuuluu asiaan! Muistan katselleeni jotain ryperiä reality-sarjoja esikoisen aikaan ja mäyrysin jo niistä eli itku tulee mistä tahansa eikä sen vuoksi tarvitse vielä hoitoon hakeutua :wink kaikki menee loistavasti :Heartred
 
Itkuherkkyyttä täällä myös! Ei tarvii kun esikoista katsella ja alkaa itkettää :D

Plus jotkut hajut ja tuoksut ällöttää..
 
Väsymys on jotain aivan kamalaa! Voisin nukkua koko ajan. Joutuu skarpata tosissaan että jaksaa esikoisen kanssa touhuta.
Ja tämä ihana läpi vuorokauden kestävä huono olo on nyt täällä :grumpy: koko ajan pitäis olla napostelemassa hedelmiä, niin olis vähän parempi olo.
Hajut kuvottaa, pahin on tupakka joka kyllä muutenkin haisee pahalta vaikka ei oliskaan raskaana. Viime raskaudessa en pystynyt kulkemaan julkisilla, kun aina oli joku joka haisi tupakalle ja sai mut yökkäämään.
Ainiin ja palelu! Nukuin päikkärit untuvatakki päällä peittojen alla :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oireina lähipäivinä ollut ainoastaan rintojen kasvu ja kipeytyminen. Jonkin aikaa ne oli ihan ilman oireita ja tilalla oli lievää etovaa oloa. Nyt olo on tosi hyvä, mutta rintakipu tilalla. Väsymystä kauhulla odottelen :P Tuleekohan se yleensä vasta viikolla 6? Tai miten teillä on ollut? Muistelen esikoisen kanssa sen alkaneen joskus noilla hujakoilla... Ja toki taas, yksilöllistä varmasti sekin :)

Rv. 5+1
 
Kävin ostamassa pahoinvointirannekkeet. En osaa sanoa, auttaako oikeasti. En kyllä uskalla ottaa poiskaan. On tämä kyllä ristiriitaista. Heti kun tulee hetki, että on hyvä olo niin pienen hetken on onnellinen olo kunnes tulee pelokas olo jos oireiden yhtäkkinen loppuminen onkin huono juttu. Ja sitten kun tulee taas huono olo, ottaa päästä mutta silti on helpottunut olo että oireet palasi. Onneksi on muitakin oireita niin ei haittais kyllä yhtään, että tämä pahoinvointi lakkais ja pääsisin takaisin töihin!! Mulla on rinnoissa välillä normaalin kivun lisäksi sellaisia tosi ilkeitä vihlaisuja. Aivan ku joku puukolla viiltäis tuolta sivulta. Menee aina kyllä hetkessä ohi. Pienet alavatsavihlaisut lienee normaalia, vai? Viikon päästä varhaisultra. Jännittää!
 
Kuutio, mulla oli toissa viikolla veren vuotoa. Sattui ja tuli noin pari tl verta. Olin hetken ihan varma, että tässä tää oli, mutta sitten viime pe löyty Papusen syke :) Jos on voimakasta vuotoa tai tulee kovia kipuja niin on syytä vasta huolestua. Etenkin josku kivut voimistuu ja tulee pientä ruskeaa tuhrua vaan (voi olla kohdun ulkopuolinen ja silloin tarvii nopeesti hoitoa, että ei mahdollisesti menetä munasarjaa). Se on tosi yleistä että on vähäistä vuotoa alussa :) Kannattaa soittaa neuvolaa ja vaatia päästä lääkärille näytille. Lääkäri osaa sanoa tuleeko vuoto kohdusta vai mahdollisesti kuivilta limakalvoilta. Varhasultra tietysti sit kanssa viikolla 6+ huojentaa mieltä, kun näkee pikku sydämen sykkimässä. Tsemppiä!
 
Mulla oli viime raskaudessa ne pahoinvointirannekkeet, mutta ei auttaneet silloin. Yritin vähän niitä etsiä että jos kokeilisi uusiksi, mutta aiika pessimistinen olen niiden suhteen. Toisaalta ei niistä mitään haittaakaan ole :)

Tänään tuli vähän sappinestettä yökättyä kun tein ruokaa :yuck: Toivon ettei tää tästä pahene, mutta pahoin pelkään että mun toivetta ei kuunnella :rolleyes: Tänään 6+4 :Heartred
 
Musta tuntuu, että nämä rannekkeet on liian löysät, kun mulla on niin kaponen ranne. :sad001 oksennus ei oo onneksi vielä tullut, vaikka tuntuu että se vois helpottaa. Tuskin kyllä pidemmäksi aikaa niin parempi toki olla oksentamatta. Jaffa-mehujäät tekee hyvää! Suosittelen. :D ja yöllä mutustan riisikakkuja.
 
Pookkana, toivon että tuo pieni hailakan ruskea ois ollu limakalvoilta.. viime viikolla tuli sänkyhommien jälkeen paperiin vähän punaista (josta toki pelästyin) mutta kun ei mitään kuulunut päiviin, aattelin että joku limakalvojuttu. Toiv. nyt tääkin. Torstaina onneks ultra..
 
Kiva kun on nyt herkistynyt hajuaisti niin voi että mikä haju voi olla kun vaihtaa esikoisen kakkavaippoja :D Oon hoitoalalla ja ei oo ikinä tehny pahaa vaihtaa aikuisten vaippoja mut nyt kyllä ihmettelen miten voikaan tuo pieni poika haista noin pahalle
 
Mulla on tää raskaus ihan outo. Esikosta kaikki hajut teki niin pahaa mut nyt kaikki tuoksuu niin ihanalle. Ei oo vielä mikään haju tuonut yökötystä. Muutoin kyllä pahoinvointi on läsnä aamusta alkuiltaan. Onneksi helpottaa edes jossain vaiheessa iltaa ettei ihan koko päivää tarvi kärvistellä. Vaikka toisaalta oon hyvin onnellinen jokaisesta oireesta. Tsemppiä kuutio! Onneksi sulla on torstaina ultra niin pääset tsekkaa tilanteen.
 
Hajuherkkyys, kuvotus, ilmavaivat... kaikkein pahin ehkä lopulta järkyttävä väsymys, nytkin töissä ja tuntuu ettei silmät pysy auki vaan ois pakko päästä päikkäreille.
 
Täällä tänään alkanut vaivaamaan taas alavatsa ja selkäkivut :sad001 siis kaikkien muiden oireiden lisäksi! Tissikipu ja jatkuva krapula olo+muut vielä menee,mutta nää kivut :sad001 kamala pelko koko ajan päällä! :sad001 yhtään ku ei muista että oliko edellisessä raskaudessa tässä vaiheessa tämmösiä...
 
Tää väsymys päivällä on ihan kauheeta kun oon täällä reissussa eikä voi päikkäreitä nukkuu kun tänään pesin pojan päikkäreiden aikana äitini kanssa molempien autot, ihanaa kun äiti menee huomenna töihin no pääsee nukkuu päikkärit :) Tää päivä enää pitää koittaa sinnitellä hereillä iltaan asti
 
Oletettu menkkojen alkaminen ois pitänyt olla tiistaina, niin sunnuntaina tuli "menkkakipuja". Aattelin vaan, et nonnih, nyt ne sit alkaa. Näitä kipuja sit tuli ja meni ilman vuodon alkamista. Tiistai iltana päätin tehdä testit seuraavana aamuna ja plussahan sieltä tuli (4+0 ?).

Muita oireita taisi silloin olla myös ihon kukkiminen, nännien arkuus ja pms tyyppinen ärtyneisyys, mutta koska näitä on ollut yleensä menkkaoireina (eli en kiinnittänyt asiaan sen kummemmin huomiota), niin en muista näihin liittyen niin tarkasti milloin olis alkaneet. Iho kyllä kukkii edelleen enemmän ja vähemmän, et siitä ei oireanalyysia oikein osaa tehdä. Aknea kun on ollut buberteetin alkamisesta aina tähän päivään. :meh:

Plussan jälkeen sit nännit muuttu entistä kipeemmiks, tuntui et pissillä piti ravata vähät väliä ja hameen vyötärö tuntui kiristävän yhtenä päivänä. Menkkamaisia vihlaisuja on tuntunut välillä kohdun alueella. Ehkä tietynlaista "mielen herkkyyttäkin" on, oli pientä kinaa miehen kanssa ja reagoin yllättävän agressiivisesti tosi nopeasti (yleensä samaan pisteeseen pääsemiseksi tarvitaan huomattavasti enemmän ärsykkeitä). Kun tilanne sit laukesi, itkin ihan hervottomana varmaan tunnin ja katkonaisemmin toisen tunnin.

Eipä nyt tuu tähän hätään muuta mieleen. Maanantaina (4+5 ?) sit rupes koskee kurkkuun ja perinteiden mukaan se muuttui räkätaudiks. Tiedä sitä sitten, onko tää nyt joku oire vai satuinko nyt muuten vaan saamaan jonkun tartunnan. Ehkä aivoissa meinaa taas olla muisti täynnä, ja turhaksi jäänyt data pitää poistaa nenän kautta (oma teoriani räkätaudin syyksi :wacky:), jotta kaikelle uudelle vauvafaktalle olisi tallennustilaa. :)

Pahoinvoinnista tuli mieleen, että omalla kohdalla toivon geenien olevan tässä asiassa minun puolellani. Ätini joskus ohimennen mainitsi, ettei hänellä ollut pahoinvointia minua ja siskoani odottaessa. Voi kunpa tämä geenilottovoitto osuisi nyt omalle kohdalle. :smiley-angelic001
 
Oliko muuten muilla hiusten katkeilua oireena? Tiesin jo ennen plussausta, että nyt ollaan paksuna, kun hiuksia alko varista. Sama oli aiemmassakin alkuraskaudessa. Nyt onneksi vähän tasoittunut, ettei ihan kokoajan varise joka paikkaan.
 
Olen vielä aika kokematon foorumin käyttäjä, enemmän lukenut muiden kirjoituksia. Ihana, että tämmöinen kanssaeläjien foorumi on olemassa, tulee varmasti tärkeäksi seuraavien kuukausien aikana :) Raskaus on ensimmäinen ja kaikki uutta minulle.

Viikko on nyt 7+3? Oireita on ollut vasta vähän.. Kamala jano alkoi heti plussan jälkeen ja unettomuus! Pahimmillaan herään aamuyöllä valvon tunnin ja herään klo06 jälkeen. Alkaa pikkuhiljaa jo käymään raskaaksi, kun ei nuku yhtään kokonaista yötä ja yöunet jäävät max 6h. Joku kirjoittikin aiemmin myös unettomuudesta? Onko sellaista muilla? Vinkkejä? Tiedän kyllä perusvipaskostit unettomuuteen, mutta raskauden aikaan? Lisäksi kamala turvotus, varsinkin illasta.
Plus rinnat ovat illalla tosi aristavat ja syödä täytyy 3h välein jotain, muuten alkaa huimaamaan. Muuten aika perus arkea elän,eikä raskaus ole estänyt, paitsi kuntosalilla joitain liikkeitä rajoittanut.

Mukavaa pääsiäistä kaikille :):chicken::)
 
Muokattu viimeksi:
Unettomuus on mun vakiotoverini raskauksissa. Kaksi edellistä raskautta olen tehokkaasti valvonut nukkuen vain parin tunnin pätkiä, loppuraskauksissa en sitäkään. Ja jälleen valvottaa.... ei kylläkään vielä ihan niin pahasti, mutta herään aamuyöllä enkä saa enää unta. Juurikin tuota kuutta tuntia per yö tulee unisaldoksi.

Mua auttaa illalla kamomillatee. Sitten lueskelen yöllä paljon. Ja jos uni ei vain tule, nousen sängystä pois ja yritän hetken päästä uudelleen. Loppuraskauksissa kävin vyöhyketerapiassa, se rentoutti.

Toi valvominen on hanurista, mutta mulle yöunet palautuivat välittömästi vauvan synnyttyä. Tietty niiltä osin kuin vauvat sallivat :wink
 
Takaisin
Top