Oireet

Täälläpäin on kans monenmoista oiretta.. mitä tuntuu olevan onneksi muillakin :D ennen testin tekoa tiesin taas että odotan, kaupassa kävelin suolakurkkujen ohi (inhoon niitä!!) niin meinas laatta lentää ja ihmettelin, että okei, mielenkiintoista, ettei vaan ois ylläri tulossa :D no siitä sit alkoi vilu, paha olo, väsymys, turvotus, kaikki hajut etoo, nenän tukkoisuus yms. nyt näitä samoja oireita on jatkunu päivittäin, hankalin on tämä huonovointisuus ku se vaivaa koko päivän, illalla pahiten. Ei pysty syömään oikein mitään ja mies joutuu nyt kokkailee esikoiselle ja itelleen.. ainiin, ja yhen kerran oksensin ja monesti oon pidättäny ja ottanu heti samariinia naamaan että tasottuis nuo mahahapot! jospa tämä tästä pian helpottaa, viime raskaudessa nämä oireet kesti jotain 5-6viikkoa, joten kohta ollaan siinä ihanassa keskivaiheessa, ku on melkein normaali olo!! :) tai sit tämä raskaus voi olla hyvinkin erilainen, sen näkee ajan kanssa :)
 
Mulla tuntuvimpana oireena ollut alavatsan kipuilu. Joinain päivinä vähemmän, joinain enemmän (kerran joutunut lähtemään töistä aiemmin). Olen myös alkanut syömään ihan järjettömästi, koko ajan nälkä! Eron huomaa erityisesti aamuisin: makkaravoileipää voi mennä heti herättyä 2-3. Koskaan aiemmin en ole juurikaan aamupalaa syönyt...
 
Mullakin alkanut jörjetön nälkä, eilen tosin vasta alkoi.. tää on iha hirvetä et o nälkä koko aika, pitää pysyy paljo liikkeel ettei oo sit koko aja jääkaapil :D Tosin mua ällöttää melkee kaikki nii ei voi syödä. 
 
voi eei, nenäverenvuoto ei kyllä oo kivaa.. :s Mulla edellisissä raskauksissa alkanu oireet ehkä joskus 7-8 viikoilla, niin onhan tässä vielä aikaa, kun nyt viikkoja 5+5.. :)
 
Tällaisia oireita löytyy täältä...
- liian pienet rintsikat :D
- rintojen arkuus
- öklötys (varsinkin aamuisin + iltaisin)
- hirrrrvee nälkä koko ajan...
- liian herkkä hajuaisti.. varsinkin röökinhaju tekee pahaa..
- vatsa ei toimi :/
- tajuton väsy koko ajan... tuntuu että nukahtaa seisaalleen.. mutta toisaalta mieltä stressaa helposti tulevaisuus ja kaikki uusi, ni joskus öisin joutuu pyörii kauan ennen unta
- kipeä alaselkä

edit: miten meinasikin unohtua oireista näkyvin, eli pallomainen olo :D eli turvottaa, turvottaa..masua..jopa sormia ja nilkkojakin jo vähän :(

Pahin oire mulla oli aivan kamala vatsakipu, joka alkoi viime vkolla, ja loppui (toivottavasti) alkuviikosta.. hyvin menkkamaista kipua, joka yltyi niin pahaksi että usein tuli itku.. Varhaisultrassa kävin eilen myös tän takia, pelkäsin että kaikki ei o hyvin.. mutta onneksi kaikki on hyvin :) ja kivutkin katosivat..ja toivottavasti pysyvätkin poissa !
Onko muita, joilla ollut hirveitä masukipuja ? Lääkäri epäili että johtuu kohdun kasvusta + olisi kiinnityskipuja..ihmetteli kyllä kipujen kovuutta.. mutta onkohan mulla sitten kovin alhainen kipukynnys :/
 
Mun mahakipuja voi kuvailla ajoittain hirveiksi. Pahimmillaan makasin vessan oven edessä sikiöasennossa ja huusin mieheni apuun kun en päässyt liikkeelle. Suurimman osan ajasta kipu on ollut kuitenkin huomattavasti kohtuullisempaa, ja tuntuu että vähenee päivä päivältä. Mutta juuri sellaista menkkoja edeltävää alavatsakipua. Olen lueskellut joka puolelta että se on ihan normaalia, just tota kasvukipua ym., joten en ole sen takia huolissani (muuten kylläkin, että pysyykö muru matkassa mukana :) ) Mulla ollut nuorempana todella kovat menkkakivut, voisko jotenkin liittyä siihen? Että joillain kivut on vaan kovemmat kun tuolla masussa jotain tapahtuu?
 
Mulla on kyllä ollut menkkakivut aina aivan hirveet, todella pahat. mutta mulla ei ole kyllä kovia ala vatsa kipuja ei ekassa raskaudessa, eikä nyt, muutaman kerra pikkasen vihlassu ja tullu menkkamaisia tuntemuksia. Kai se vähä riippuu ihmisestä millaset kivut tulee tässä raskaudessa :)
 
Impula, täällä on kohtalotoveri. Minulle on tullut aivan järkyttävä akne. Töissä varmaan miettivät, etteikö tuo osaa hoitaa kasvojaan. Mutta kun mikään ei auta!! Käyn kuukausittain kosmetologilla, sillä iho on aina ollut aknelle herkkä. Voimakkaasti hormonaalinen akne, joka aina rauhoittuu uuden kierron alkaessa (ja e-pillereitä käytettäessä). No, nytpä ei rauhoittunu, kun niitä menkkoja ei koskaan tullut! Mutta suosittelen käymään kosmetologilla, ainakin minulla oli vajaan viikon huomattavasti rauhallisempi iho. Ihon lisäksi hiukset rasvoittuvat järkyttävää vauhtia. Joudun pesemään ne päivittäin... Minulla iho rauhoittui muistaaksi h 20 tienoilla täysin. Toivotaan, että sinullakin rauhoittuu aikaisemmassa vaiheessa tällä kertaa :) Mutta täytyy sanoa, että tämä iho on niin selvä raskausoire, etten osaa tällä hetkellä pelätä keskenmenoa yhtään! Että jotain positiivista...
 
Heips. itselläni ihan kumma tunne tässä raskaudessa kun ei ole oikeaastaan kummemmin oireita..  kaksi raskaustestiä tein peräkkäisinä päivinä että onks tää nyt totta. :) <3 vauva todella toivottu.. :) ultra ois tossa 5.9.2012 että katotaan millä viikoilla mennään.. mutta heitetty veikkaus oli tossa rv. 5-6 välillä.   (menkat epäsäännölliset)
 
oireet:
-menkkoja ei oo näkyny eikä kuulunu
-rinnat turpos

Kahdessa edellisessä raskaudessa joissa odotin tyttöjä molemmilla kerroilla oli vaikka mitä. oli pahoinvointia joka alkoi viikkoa ennen menkkojen alkua ja kesti sen 12 viikkoa, sitten oli väsymystä, närästystä, rintojen turvotus ja vihlonta, huimaus ja päänsärky. :) ja tosiaan alkuraskauden oireina.! :)
 
Moiks
Täällä mennään myös hyvin lievillä oireilla. Jos menkat ei olisi jäänyt pois, enpä olisi mistään tajunnut, että olisi jo aika tehdä testi. Rinnat on vain turvonneet/arat ja hieman enemmän itkuherkkä näköjään olen.

Toisaalta yritän olla koko ajan tutkailematta itseäni liian tarkasti, etten tekisi itsestäni enempää raskaanaolevaa kuin olenkaan :-) Niin alussa vasta mennään. Vaikkakin itse kuulun niihin odottajiin, jotka tahtoisivat mieluusti ottaa tästä kaiken irti, hyvine ja huonoine puolineen :-D Ei haittaisi pahoinvoinnit ja isot vauvamasut. (no helppohan se on toki nyt sanoa kun mistään oireista ei kärsi...)
Olisi siis mahtava hehkuttaa erilaisista oireista! Mutta mennään nyt eteenpäin vain turvonneiden puskureiden kanssa. Voimia kaikille enempi oireileville!

 
Pakko oli tulla maisitsemaan, että täällä taas tänä aamuna morjestettiin vessanpönttöä ja edelleen aika heikko ja huono olo, kauheeta väkipakolla syömistä :( ei oo kivaa, ja tässä raskaudessa oon kyllä ollu huonovointisempi ku edellisessä (meillä siis poika) joten enteilisköhän nämä oireet tyttöä :D ois kyllä ihanaa saada kumpaakin sukupuolta olevia lapsia <3 liitoskipuja myös hieman enemmän ilmassa, muuten samat vanhat oireet jatkuu... voimia kaikille paremmin ja vähän huonommin voiville :)
 
Mulla on varmaan kaikki mahdolliset oireet, mutta onneksi ei mikään ole ihan hirveän voimakkaana (toistaiseksi!).

Nämä löytyvät:
-Kuvotus, aina syömisen jälkeen ja joskus muulloinkin. Joka aamu tuntuu siltä, kun olisi krapula. En ole vielä laatannut, mutta ei se kaukana ole.
-Hajuyliherkkyys, kaikki hajut käy nenään ihan hirveästi ja ällöttää. Ruokakaupassa, julkisissa julkuneuvoissa, töissä, kotona... joka paikassa haisee pahalle nykyään. :)
-Myös aika monet ruuat ällöttää, sellaisetkin joista olen tavallisesti tykännyt. Nälkä on usein, mutta sitten ei jaksa / pysty syömään paljonkaan.
-Mieliteot, yhtäkkiä tulee ihan hirveä himo johonkin, mutta sitten jos saan sitä, se menee ohi. Seuraavalla kerralla himoitsen sitten jotain muuta.
-Rinnat on paisuneet, tosi kipeät ja raskaan tuntuiset. Nännit myös hieman tummuneet.
-Hiukset rasvoittuvat normaalia nopeemmin ja naamaan on ilmaantuntu näppylöitä.
-Mieliala alamaissa välillä, välillä ahdistaa ilman mitään syytä, itku on herkässä.
-Väsymys, tosin vaihtelee. Välillä jaksaa melkein normaalisti ja välillä on ihan lopen uupunut ja nukahtaa sohvalle jo alkuillasta.
-Vatsakivut. Toisinaan tuntuu menkkakipumaisia kipuja, välillä sitten liikkuessa tuntuu ihan kuin revähdyksiä. Kaikenlaisia nippailuja, mitä milloinkin.
-Pissattaa koko ajan. Johtuu aika paljon siitäkin, että janottaa usein.
-Vatsa on välillä ihan sekaisin ja toimii muutenkin livakkaasti.
-Painoa on tullut 1-1,5kg lisää ja tuntuu että se kaikki on mahassa. Ehkä vaan läskiä, sillä olen kuitenkin vasta 8. viikolla.

-masu-: saako tollasia pahoinvointirannekkeita ihan apteekista? voisin kans kokeilla.
tsemppiä kaikille, joilla on paha pahoinvointi, hyi hitto se on varmasti karmeeta!!
 


k_repolainen kirjoitti: -masu-: saako tollasia pahoinvointirannekkeita ihan apteekista? voisin kans kokeilla.

Joo apteekista löytyy, oon nyt pitäny niitä kaikkialla paitsi suihkussa ja sillon jos oon jossain ja on lyhythihanen paita (ettei muut nää). Suosittelen kaikille kellä pahoinvointia/etovaa oloa. 
 
APUA.!! mulla äsken tossa lettuja tehdessä lorahti verta housuihin sanoisinko reilu ruokalusikallinen.! kävin pesuilla ja nyt toivon ettei tuu lisää.!!

ONKO TÄÄ NORMAALII..? VAI PITÄÄKÖ OTTAA YHTEYS LÄÄKÄRIIN.??
 
Pitäiskö sulla olla menkkojen aika nyt? Sillonhan se on kai ihan tavallista, että vähän voi tulla verta. Tossa lainaus terveyskirjaston sivulta:

Jos alkuraskauden verenvuoto on niukkaa ja kivutonta, neuvolaan kannattaa ottaa yhteyttä muutaman päivän sisällä. Jos raskauden aikainen verenvuoto on kuukautisia runsaampaa tai jos siihen liittyy kipuja, jotka ovat voimakkuudeltaan kipulääkitystä vaativia, on hyvä ottaa yhteyttä neuvolaan tai terveyskeskukseen. Riittää, että lääkäriin hakeudutaan lähimpänä arkipäivänä. Jos verenvuoto on erityisen runsasta tai kivut voimakkaat tai nainen pyörtyy, pitää ottaa yhteyttä sairaalapäivystykseen. Vuotoon liittyvä korkea kuume on myös aihe päivystysluonteiseen tutkimukseen.
 
ei pitäs olla menkkojen aika nyt.! ekan positiivisen testin testin tein 20 päivä eli menkkojen ois pitäny joskus sillon alkaa.! mulla ei oo mitään kipuja.. ja nyt toivon ettei vuotaisi enempää ku toi yks lorahus.! pelottaa vaa et voiks tää olla normaalii.! :/
 
kyllä se voi olla ihan normaalia, seuraile tilannetta. jos ei tule kipuja, niin ehkä se ei oo mitään kummempaa. tiedän tosi monta, joilla on tullut vuotoa ja kaikki silti ok! tsemiä!
 
nuoriäiti, kai niukka vuoto on ihan normaalia. Toivotaan ettei ole mitään vakavaa!

Minulla on myös iho ja hiukset alkaneet selvästi rasvoittumaan. En ollut tajunnutkaan että se liittyy raskauteen. Inhottavaa. Myös näppylöitä on naamassa enemmän kuin normaalisti.

Muita oireita:
- Ajoittaiset KOVAT menkkakivut. Onneksi eivät kestä kerralla kauaa.
- Rintsikat tuntuu ahtailta. Joko sitä joutuu ostamaan uusia?! Nyt mennään siis oletettavasti viikolla 7.
- Ajoittaista aamukuvotusta, tosi heikkoa kuitenkin eikä vielä mitään oksutasoa.
- Vatsa on ollut nyt viime päivät ai-van sekaisin. Tosi kiva, kun välillä tulee ihan kiire vessaan. Ei paljon naurata jos näin käy vaikka julkisissa. Toistaiseksi ei sentään vielä...





 
Moi :)

Voi olkaa onnellisia jos edes jotain oireita...minua kyllä pelottaa ku viime keväänä tuli keskenmeno (tai sydänäänet ei enää kuulunu) viikolla 8....

Raskaustesi ton vahva + mut olis kiva jos olis selkeitä oireita niin ei huoli olis niin iso :(

Toivotaan ettei sinun verenvuoto ole kuin normaalia alkuvuotoa! tsemppiä, toivotaan parasta että kaikki päästään maaliin asti.

Nyt ei oo ollu enää edes niitä vihlaisuja alamahassa :( toivottavasti kaikki mahaasukilla hyvin...vajaa 2 vkoa ennen ku ultra
 
Takaisin
Top