Oireet plussan jälkeen? Milloin alkoi pahoinvointi?

Bambu

Oman äänensä löytänyt
Tänne kokemuksia!
Itse plussasin päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja ennen sitä  oli jo flunssan kaltaisia oireita ja huimausta. Nyt olen viikolla 4+4. Jännittää milloin pahoinvointi alkaa..
 
Mulla rv 12+5, eikä ole ollut ollenkaan pahoinvointia, ei edes etovaa oloa niinku monella tahtoo olla. Tässä vaiheessa on useimmilla kyllä nähtävästi menny jo ohi, eli huokasen helpotuksesta ettei itellä ollu olleskaan! Ainoa oire on rintojen kipeys, se alkoi niihin aikoihin kun menkkojen ois pitäny alkaa, luulin sitäki menkkaoireeks tosi pitkään, kun ei tosiaan muuta ilmaantunu :D nyt oon ainoastaan huomannu olevani paljon väsyneempi kun ennen.
 
5+0 alkoi kokopäivänen etova olo ja 5+4 alko oksentelu. Nyt rv15+5 ja puolentoista viikon tauon jälkee se pahoinvointi palasi(nyt kolmas päivä).
 
Oksensin ekan kerran 5 päivää ENNEN kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Siitä eteenpäin kunnon oksentamista pari kertaa viikossa ja pientä "röyhtäilyä" päivittäin. Muutoinkin oireet oli selvät jo tuossa ihan alussa.  Sinällään huonoa oloa en tuntenut kovinkaan usein, mitä nyt oksennus vaan lensi ja ruokahalu oli minimaallinen :)  Nyt en ole tainnut viikkoon oksentaakaan, että josko olisi helpottamaan päin (rv 16+0).  Meillä kulkee pahoinvointi suvussa ja oon päässy tosi vähällä (enteilee vissiin poikaa)...
 
Ensimmäinen raskaus meni alusta asti ilman minkäänlaista pahan olon tunnetta.

Mutta nyt, rintoja aristaa ja turvottaa, etoo vähän väliä mutta ei okseta ja väsyttää kovasti. En tiedä kuuluuko tää varsinaisiin oireisiin, mutta mulla on iho alkanut kutisemaan, varsinkin jaloista. 
Rv on nyt 9+1 ja sain tietää raskaudesta vasta n. 2 viikkoa sitten. Huomenna olis tarkotus neuvolaan mennä ensikäynnille. 
Toisin sanoen tuntuu et tää raskaus on hieman oireisempi kuin edellinen :)
 
Itellä alkoi pahoinvointi rv 5+4, elikkä silloin kun testi näytti positiivista. :)
Pahin olo tuli aamuisin, kun vatsa oli tyhjä, sekä aina päivän mittaan kun alkoi olemaan nälkä. Syöminen auttoi mulla ainaskin ja välttelinkin huonoa oloa syömällä parin tunnin välein jotain pientä. :) Kerran oon vaan tähän mennessä oksentanut.
Nyt siis rv 8+3 ja tänään on ollut eka päivä kun ei ole pahemmin ollut huonoa oloa.
Alkaako se pahoinvointi jo tässä vaiheessa helpottamaan?
 
Minulla alkoi pahoinvointi ja järkyttävä väsymys ehkä noin vklla 4-5. Huono olo tuli mikäli vatsa meni tyhjäksi, joten jotain pientä piti minunkin vähänväliä syödä. Aamuisin ei ollut välttämättä huonoa oloa, mutta jos joi suuren määrän nestettä heti herättyä, niin oksensi varmasti ja kaaressa. Muuten pahoinvointi saattoi tulla mihinaikaan päivästä tahansa. Kahvin haju ellotti oikein erityisesti.

Kun viikkoja tuli täyteen 12, loppui pahoinvointi kuin seinään.
 
Pahoinvointi alkoi muistaakseni viikoilla 6-7 ja kesti koko ensimmäisen kolmanneksen. Kerran vain oksensin mutta esim työmatkat metrossa oli aina yhtä tuskaa. Töissä olo helpotti mutta illalla kun pääs sohvalle rentoutumaan aaltoili paha olo taas...
Mutta kun pahoinvointi loppui, olin kuin uudesti syntynyt. Fiilis oli ihan mahtava ja jaksoi treenata enemmän ja nauttia elämästä :)

Ällötyksellä odotan koska alkaa tällä kertaa....
 
Oon kuudennella viikolla ja ehkä viikko sitten tuli ekaa kertaa semmonen olo, että oispa "mukava" oksentaa. Ei varsinaisesti yökötä tai ole huono olo (kuten mahataudissa), enemmän sellainen matkapahoinvoinnin kaltainen olo, että tekisi mieli joko oksentaa tai röyhtäistä. Tämä on tullut päivä päivältä voimakkaampana, mutta vielä ei oo tarvinnu oksentaa. Sitte joka päivä neljän ja viiden välillä iskee semmonen väsymys, joka loppuu vasta torkkujen tai yöunien (tai joskus ulkoilun) jälkeen.
 
Tänään 4+3 VASTA ja jo eilen ja varsinkin tänään alkaa olla metallinen maku suussa, hajuherkkyys ja pientä pahoinvointia, ruokaa ei tee mieli, makea ei varsinkaan. Yllättävän aikaisin, esikoiselta sama tunne kehittyi kaksi viikkoa myöhemmin kun 6 viikkoa oli täynnä. Silloin pahoinvointi viikko 15 saakka, oksentamalla usean kerran päivässä.
 
Aiemmista raskauksista; ei ensimmäisessä mitään oireita ja toisessa lievää pahoinvointia, ei ollenkaan oksentelua.
Tänään rv4+2 ja jo tänään ensimmäistä kertaa on todella huono olo ja päivällä ruuan jälkeen alkoi oksettaa...auts!!
Muita oireita (tulivat jo viikko ennen kun menkkojen oli tarkoitus alkaa) on ollut rintojen arkuus ja huimaus, sekä alavatsan ajoittaiset vihlaisut(pelottavia) ja väsymystä hiukan. Nälän tunne ja pissa hätä jatkuvasti sekä hikoilu(olen paleleva ihminen joten tällainen kuumotus on outoa enkä muista kokeneeni edellistä lapsista tällaista)...siitä se lähtee ja toivon hartaasti että kaikki menee hyvin niin itsellä kuin muillakin!
Stemppiä siis meille! :love017
 
Mulla alkoi pahoinvointi rv7 (menossa edelleen), järkyttävä väsymys sen sijaan jo ennen plussaa rv5. Esikoista odottaessa paha olo hiipi joskus samoihin aikoihin, mutta koska olin kipeänä muutenkin putkeen 6 viikkoa niin en osaa eritellä millon mikäkin raskausoire alkoi. Se mikä nyt on erilaista tässä vaiheessa niin, tämä pahoinvointi sellaista aaltoilevaa: kokoajan hieman etova olo, mutta etenkin iltaisin tulee oikea pahan olon ryöpsähdys niin että pönttöä pitänyt välillä halailla. Esikoista odottaessa etova olo tuli tosiaan noin rv7 ja kesti rv15 asti! Sitten loppui eräänä päivänä kuin seinään, samoin kun väsymys.

Muina oireina ennen plussaa (4+6) iltaisin palelu! Ja pissahätä sekä jano kokoajan, en muista millon alkoi. :) Nämä ok oireita, tuosta pahasta olosta en osaa nauttia vaan odottelen alkuvuotta jolloin ehkä tyyntyy, tai sitten ei?
 
Heippa! Mulla alkoi kuvotus tosi aikaisin jo ennen plussaa :eek: Nyt siis rv 5+2 todennäköisesti... Tällä hetkellä on koko päivän sellaista kuvotusta, pitää yrittää aina vähän syödä josko auttaisi. Huomenna pitäisi mennä töihin, saa nähdä miten siellä onnistuu olla "normaalisti", kun viime viikolla jo piti palaverin aikana keskittyä tuijottamaan pöytäliinaa ettei oksu lennä :wink Vinkkejä otetaan vastaan. Mulla siis ensimmäinen raskaus. Miten muuten saatte lisättyä nimimerkin?
 
Pahoinvointi alkoi siinä viikon 5 tietämillä ja nyt viikko 9+0 käynnistyi. Olen tässä välissä ollut jo kerran tiputuksessa, kärsin hypokalemiasta, eli veren kaliumtaso laski alle alarajan. Nyt viikonloppuna ois pitänyt mennä taas tiputukseen, mutta sitä vastoin kävin hakemassa Osmosalia ja kitannut sitä. Pahoinvointi lisääntyy aina iltaa kohden. Ja välillä siihen ei auta edes syöminen. Näläntunne saa minut kakomaan. Syömisen jälkeen täysi olo saa vellomaan, kuin merisairaana. En muista yhtään kuinka pitkään voin pahoin edellisissä raskauksissa. Ja että loppuiko pahoinvointi kuin seinään vai pikkuhiljaa. Viime viikolla jo luulin olon helpottavan, mutta sitten mentiin alaspäin niin lujaa että rysähti. Väsymys on tullut oikein riesaksi asti. Tissit kipeytyi heti plussauksen jälkeen (kun menkat oli ollu myöhässä vasta yhden päivän) ja on nuo arat yhä edelleen, muttei niin pahasti.
 
Täällä alkoi pahoinvointi edellisenä päivänä kun menkkojen piti alkaa, sinä päivänä tein myös plussatestin :)
 
Pahoinvointi alkoi plussaus päivä 5+1 suunnilleen. Nyt muutama päivä aaltoilevaa pahoinvointia. Aamulla on pakko herätä aikasin syömään jotain ja mennä taas nukkumaan. Iltapäivät on pahimpia, kun ruokailu saattaa venyä ja venyä kun parin suupalan jälkeen pitää pitää taukoa kun etoo niin hirveesti :/
 
Eilen tein plussatestin, sen takia että huomasin oireita. Menkat ollu epäsäännölliset puolenvuoden ajan, joten siksi en päiviä ole laskeskellut. Rintojen arkuutta ollut jo viikon ajan, muutaman päivän pahoinvointia joka eilen ja tänään ihan järkkyä, ikäviä vihlasuja alavatsalla, joiden takia luulin menkkojen alkavan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
rv6 alkoi. Eilen tein testin joka oli vaalea plus. Aikaisemmin on ollut huimausta ja alavatsan kipua. Lisäksi erikoinen tunne että jotain on meneillään. Tänään aamulla oli ällötystä ja ruoka ei oo maistunut. Ranskalaiset ja kastikkeet rupes ravintolassa kuvottaa. Vieläkin on huono olo.
 
mulla plussaus oli viikolla 4+3 ja ainoana erikoisuutena oli iltavasymys ja normaalia suurempi ruokahalu. Pahoinvointi alkoi viikolla 6 ja jatkui viikolle 14 asti, viikoilla 9 ja10 oli lisaksi ummetusta.
 
Takaisin
Top