Odottajan hammastarkastus

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tiesitkö, että raskaana hampaat reikiintyvät herkemmin ja monille tulee ientulehduskin? Hampaiden huolto onkin tärkeää sekä sinulle että sikiölle! On suositeltavaa käydä hammastarkastuksessa raskauden toisella kolmanneksella. On kuitenkin valitettavan vaihtelevaa, kerrotaanko tästä neuvolassa ja kuinka käytännössä pääsee hammastarkastukseen. Täällä lisätietoa raskauden vaikutuksesta hampaisiin.

Aiotko sinä käydä hammastarkastuksessa? Onko ajan saaminen sinun alueellasi helppoa vai suorastaan mahdotonta?
 
Itse kävin tammikuussa juuri perus tarkastuksessa ja suuhygienistillä hammaskiven poistossa. En tiedä pitäisikö käydä vielä loppu raskaudessa kurkkaamassa millasta jälkeä raskaus saanut aikaan😅
Helsingissä onneks on helppo saada aika, kun julkiselta laittavat palvelukortin, jonka kanssa voi mennä yksityiselle tarkastukseen julkisen hinnalla.
 
Käyn vasta raskauden jälkeen, sen verran pahoinvoiva olen ollut joka raskaudessa että tiedän näin olevan viisain. Lisäksi suunnitellaan purentakiskoja ja hampaat pitäisi kuvata joten sovittiin että menen vasta siksikin vasta silloin.
 
Täällä olisi mahdollisuus mennä johonkin raskaana olevien neuvontaan, joka kestää puoli tuntia. Ymmärsin, ettei siellä tehtäisi hammastarkastusta. Kuulostaa resurssien tuhlaukselta (ainakin omalla kohdalla).
 
Suuhygienistillä ajattelin käydä kesällä, toivottavasti siihen mennessä olisi vähän helpottanut toi kamalan herkkä yökkäysrefleksi mikä tulee hampaita harjatessa.
 
Mulla olisi torstaille varattuna hammastarkastus mutta oon nyt kipeänä niin joutunee siirtämään. Saa nähdä minne asti siirtyy😕
 
Takaisin
Top