Nurinaketju

Täällä toinen, jolla on migreeni. Tällä viikolla päänsärkyä on ollut neljänä päivänä, Panadol Zappia suositeltiin apteekissa ja ihmeekseni se on hieman auttanut jopa. Olisi kuitenkin kivempi, jos pää ei särkisi lainkaan. Samoin voisi aamu/aamupäiväoksennukset kadota, pliis. Nurisen vielä siitäkin, että vaikka on vasta 14. viikko menossa, housut ei mahdu istuessa kiinni ja liivit on pitänyt vaihtaa isompiin. Minusta tulee valtava D:
 
Minä olen myös kasvanut joka suunnasta ja tulen olemaan valtava! Mutta ennenkin olen siitä selvinnyt omiin mittoihin joten kyllä tälläkin kertaa. Kahdessa eri raskaudessa tullut 20kg vaikka toisessa terveellinen ruokavalio ja liikuntaa paljon. Toisessa herkkuja ja vuodelepoa. Ja molemmista kilot pois itsestään ja imetyksellä kun vauva puolivuotias.
Mutta vaatiihan tää taas sopeutumista tää kehon muutos.
 
Ja mie nurisen ku mie en oo kasvanu mistään muualta ku tisseistä. Turvotuski hävinny ni ei ees kukaa erehy luulee et oisin raskaana
 
Tulihan se flunssa sieltä! Ja tietysti just, kun huomenna pitäis lähteä työmatkalle. Toivottavasti ei oo influenssaa, vaan ois ihan tavallinen.
 
Nyt sanon suoraan, että vituttaa!!!!

Yritän käydä töissä ja ihan hyvin siihen kykenenkin, työmatkaa en uskalla enää kulkea pyöräillen kun heikottaa ja vatsa tulee kipeäksi siitä.

Työkaverit ovat sitä mieltä, et koska heillä oli helppo raskaus, jossa vain vähän pahoinvointia ja ei ollenkaan oksentelua ja ei mitään kipuja niin miullakin pitäis olla helppo raskaus. Kun ei vaan oo!! Pahoinvointi helpotti viikoksi ja sen jälkeen jatkunut yhtä kauheena kuin ennenkin.

Mitään en jaksa enkä voi tehä, itkettää, vituttaa...ja voin kertoo, että en ole nauttinut päivääkään tai ees hetkeäkään tästä raskaudesta!!!

VITTU, kiitos ja anteeksi!
 
Jaksamisia Tomu! Mä totesin miehelle jo vkolla 6 että en aio enää ikinä olla raskaana. Tänään 15+2 ja olen oksentanut noin 12vkoa. Ja aina ehdin uskoa että nyt se loppui ja aina se alkaa uudestaan :sad001
Tsemppiä työkavereiden kanssa. Raivostuttavaa tuollanen... Mulla onneksi työkavereilla kokemuksia vaikeista raskauksista eli ne kyllä ymmärtää mun rempat ja oksentelut.
Heinäkuussa saat palkinnon joka on kaiken tämän arvoinen :Heartred
 
Juu meillä oli jo esikoisen aikaan rankkaa. Ukolla oli sillon vielä Alko touhussa mukana. Nyt ei oo onneks sitä iloa sillä. Juu ukko on paljon pojan kans ja on kyllä hyväkin kun itsellä ei mielikuvitus lennä samalla lailla ku sillä. Ruokaa tykkää laitella ym. Mut sit poika on niin musta sukkainen aina jos meen ukon viereen ja isi antaa periksi kun siitä on niin kiva kun poika hänestä niin tykkää. On sit tullu kokonaan ilman miehen huomiota. Itsellään ei ole aloite kykyä eikä koe tarpeelliseksi tulla mun lähelle vaan jos mun tekee mieli tulla sen lähelle niin voin mennä. Sillä ei tunnu olevan enää mitään himojakaan. Ennen 1x/kk seksiä yleensä oviksen tienoilla ja viimesinki kerta kesti 5 min ja siitä sai tää alkunsa. Nyt vielä jäi lomautetuksi kotiin jotta aikaa pitäis olla kaikille ja luulinkin että tarkoitti että myös mulle olisi enemmän aikaa mutta ei ilmeisesti. Mun mielestä sais mennä takas töihin. En osaa olla kotona näin pitkää aikaa kun tottunut siihen että ukko viikon kotona ja viikon töissä. En tiedä. Onneks itellä on töitä niin pääsee vähän hermoja lepuuttaa sinne. Kyllä mä pohjimmiltaan tykkään tosta ukosta mutta siltä puuttuu sellanen toisen tarpeiden huomioiminen vaikka niistä mainitsis. Sit vinkuu ku mulla iso maha ja halaan tyynyjä ja häätelen sitä pois tieltä kun ei saa olla lähellä kun ahdistaa. Oo n jo ateljee jotai mies hoitajaa itselle hommata joka mun halipulan sais pois. :D

Tomu: mulla kans joskus tulee sellanen olo Kumpa ei olis tärpänny kun se kaks vuotta sai ees 1x/kk läheisyyttä ukolta.

Pinkkis ja merivesiväri : voitte mulle lahjoittaa osan rinnoistanne... mulla on nääs ketunokat ni puuttuu sitä jotai minkä takia niitten pitäis turvota. ..sit ku maitoa nousee jos nousee ni ne on sellaset täydellisen pyöreät... :D rahaa on säästöön kertymässä että kun tämän urakan pyöräyttänyt niin sitten otan täydennystä jotta voin itse tuntea itseni naiseksi...
 
Sitä jotenkin ajatteli, että kun ottaa influenssarokotteen, ei sairastu enää mihinkään koskaan. Nyt on joku tavallinen tappoflunssa päällä. Olen yskinyt äänen kokonaan pois, nenä vuotaa, poskiontelot on tukossa, päätä särkee ja illalla oli kuumetta, eiköhän tänäänkin. Ottaen huomioon, että voin yhä pahoin aamuisin, liitoskivut ovat tulleet ja olen monta päivää viikossa päänsäryssä, tämä flunssa tuntuu ihan epäreilulta. En jaksaisi yhtään mitään, mutta pakko on.
 
Pakko nurista... neljäs viikko sairastelua. Menin ottamaan rokotteen ja nyt sitten sairastan kokoajan :sad001 Ärsyttää kun ei pääse liikkumaan, ei jaksa enää yskiä ja poskionteloita pakottaa ja loma on mennyt sairastaessa. Alkaa jo huolestuttaa mitä vauvalle jatkuva sairastelu tekee, kun liikkeitä ei tunnu.
 
Yön nurinoita/masistelua

Tässä kun en saa unta, tulee mieleen kaikenlaista. Ihanat sisustus ideat ja netissä googlailut toi mun mieleen ne asiat joita ei yöllä yksin tartteis miettiä. No jotenki vaan tuli ajatus että koko raskaus on menny pieleen. No miks... Olen erittäin tyytyväinen etten ole oksentanut vaikka senkin olisin ottanut vastaan pitkän yrittämisen jälkeen. Ja muutenkin oireeton kun tämä raskaus on ollu lukuunottamatta issias vaivaa. Sekin oli tiedossa jo etukäteen että selkä se mulla pettää jossain vaiheessa (ei ole siis täysin vielä pettänyt). Mutta tällaiset pikku asiat jotka kuitenki on erittäin tärkeitä asioita terveyden kannalta ja muutenki mielenterveyden päälle ottaa... 2 vuotta yrittämistä sai mun päähän taottua että sitten ku mä sen plussan saan syön terveellisesti, mies on täysillä mukana raskaudessa ja vauvan tuloon valmistautumisessa. Tehdään suunnitelmat ja hankinnat yhdessä. Nautitaan raskaus ajasta. Ja mikä kaikkein eniten suoriksi sanottuna vituttaa on se että olen se paska äiti joka ei pystynyt lopettamaan tupakointia vaikka olisin halunnut. Ei se huono asia vieläkään olisi lopettaa mutta miks sen pitää olla niin vaikeaa!? Ne jotka ei polta ei pysty sitä ymmärtämään. Eikä ne joiden päässä napsahtaa se lopeta kytkin päälle heti kun se plussa siihen tikkuun tulee. Ei nekään sitä ymmärrä. Ja miks helvetissä pitäis ymmärtää??? Helppo mun on näin sanoa ja pistää muitten (mies) syyksi asia että jos se olisi enemmän mun tukena tässä raskaudessa, jos mun ei tartteis kaikkea tätä käydä yksin läpi. Kyselisi vointia, auttaisi jos Tartteisin apua, olisi kiinnostunut vauvasta ja sen liikkeistä. Olisiko ollut helpompi lopettaa. Luultavasti. Mies olisi tukenut minua silloin kun viekkareissa raivoan sille. Se olisi ottanut mut syliin vaan ja halannut. Ei olisi puhunut mitään. Nyt se on tähän asti jankuttanut että, lopeta, älä mene, vauvan myrkyttäjä, mitä huonetta laittamaan kun eihän sitä tiedä onko ees elossa, eipä kiinnosta vauvan liikeet jos onkin sairas, ei passaa iloita. Voisin sanoa että siltikin vaikka noi paskat asiat alkaa vituttaa entistä enemmän ja vie mut sinne tupakalle niin JOS olisin tarpeeksi vahva kestämään kaiken tuon alkuun niin lopettaisin vaikka mitä kuraa tulis niskaan. Ihan vaan pelkästään vauvan takia. Ihan oikeasti mikä mua vaivaa etten aikuinen ihminen, täydellisyyden tavoittelija saa sitä paskaa lopetettua. Haluaisin olisin halunnut jo heti. Olinkin ilman yhden päivän mutta kun mies tuli kotia ja oli väsynyt työpäivän jälkeen ja tuli sähläämään jne. Ni en voinut kuin ajaa kauppaan ja ostaa aski ja poltella. Se oli se mun pako keino. Lisäksi mikä vielä on mennyt pieleen on se etten osaa nauttia tästä raskaudesta niin kuin haluaisin. Luulen sen johtuvan tästä pettymyksen määrästä jonka kans elän. Olen valehdellut itselleni ja salannut muilta raskauden. En vieläkään tykkää tuoda asiaa esille. Enkä puhua raskaudesta. Lisäksi nämä mun ja miehen välit on heti raskauden jälkeen etääntyneet, itse olen ollut se joka läheisyyttä kaipaa ja tullut viereen jne. Mutta toinen osapuoli ei mitään. Sellanen kuilu. Luulin siitäkin että tämä lähentää mutta sillä olikin päinvastainen vaikutus. Jos kaiken tämän olisin tiennyt silloin yli 2 vuotta sitten niin en olisi halunnut aloittaa koko yritystä. Olisin ehkäissyt kaikin keinoin. Mutta tiedän kuitenki että katuisin koko ajan sitä päätöstä.. Ja nyt loppu pelissä olen raskaudesta onnellinen ja siitä että esikko saa pikkuveljen. Ei tässä auta kuin nousta suosta, ottaa itseään niskasta kiinni tosissaan. Tehä asiat yksin ja 5v Esikon kanssa. Nauttia raskaudesta, laittaa kotia omilla varoilla (vaikka nekin loppuu alta aika yksikön). Olen erittäin tyytyväinen etten ole oksentanut vaikka senkin olisin ottanut vastaan pitkän yrittämisen jälkeen. Ja muutenkin oireeton kun tämä raskaus on ollu lukuunottamatta issias vaivaa. Sekin oli tiedossa jo etukäteen että selkä se mulla pettää jossain vaiheessa (ei ole siis täysin vielä pettänyt). Ei tässä kuulkaa muu auta. Sen pojan kiukuttelun kestän. Ja niin kestän miehenki kuran joka sieltä tulee mun niskaan. Mutta nyt vaan toivottava että kun loppuu tupakointi niin alkaa mulla uus elämä ja vauvalla myös. Saa pien kasvaa ihan rauhassa. Jospa se miehenki käytös siitä muuttuu kun näkee miten hehkeä olen siinä viekkari raivossa. Hyvää yötä.
 
Muokattu viimeksi:
Lucky: Mä niin tiedän ton tupakkatunteen!!! Mä olen ainakin se joka ei syyllistä sen takia :Heartred
Itse lopetin n 12vk kohdalla... Mielitekoja oli päivittäin!! Ja nyt taas välillä olen muutaman tupakan polttanut. Se lopettaminen EI oo helppoa ja ne jotka ei ole koskaan polttanut niin ei voi sitä ymmärtää!
Mulla onneks mies ei syyllistä, polttaa itsekkin. On myös vähentänyt ja toiveissa tietty olisi et tässä jossain vaiheessa päästäis molemmat irti!
Kolmosta odottaessa poltin koko raskausajan n 3/päivä ja poika syntyi ihan terveenä ja "normaalikokoisena" (3,7kg)! :)
Tsemppiä ja voimia!!
 
Toi tupakkajuttu.. Ei siitä niin vaan irti pääse vaikka kuinka haluais, luulin jo että oon ainoa joka polttaa! Mulle alussa neuvolassa sanottiin että parempi jos pystyn edes vähentämään ku se että stressaan hirveesti lopettamisesta. Ennen raskautta mulla meni suunnilleen aski päivässä ja nykyään menee 1-3 tupakkaa. Olen yrittänyt lopettaa, mutta asiaa ei edistäny yhtään se kun mies tuli töistä aina ihan tupakan hajuisena kotiin.. tarkoitus ois kyllä päästä tupakasta kokonaan irti ennen kesäkuuta!
 
Tästä tupakasta on puhuttu jossain ketjussa aikasemminkin ja olen pitänyt vaan suuni kiinni... Sielläkin hieman "moralisoitiin" tupakoivia äitejä/odottajia ja täytyy sanoa että mulla vaan nousee karvat pystyyn niistä kommenteista!! >_<
Jokainen tupakoiva äiti tietää tasan tarkkaa että se ei ole hyväksi kellekään mutta kun on koukussa ni on koukussa!! Neuvolat on asian suhteen ihan ok... Parempi että polttaa sen pari päivässä kun vetää hirveen stressin lopettamisesta!!
Mun mielestä kenelläkään ei ole oikeutta puuttua tai moralisoida toisten paheita vaan parempi vaan pitää mölyt mahassaan... Jokainen huolehtikoon omista paheistaan/addiktioistaan ja eläkööt niiden kanssa ja antakoot muiden ihmisten elää ihan omaa elämäänsä!!!
Ja jos joku haluaa tuoda julki tupakoivansa odotusaikana, hän kaipaa ehkä enemmän vertaistukea kuin syyllistämistä!! Piste! Ugh! Olen puhunut! :)
 
Mutta jos polttaa 1-3 tupakkaa päivässä niin riippuvuus nikotiiniin/tapaan on niin pieni jo, että voisi ihan hyvin olla polttamatta kokonaan...

Itse olin polttanut 14v. ja viimiset 4v. askin päivässä. Poltin keskenmenneessä raskaudessa ja yhä edelleen syytän itseäni keskenmenosta. Tämän vauvan kohdalla lopetin kun tein positiivisen testin.

Aina löytyy syitä miksi juuri nyt ei vaan millään voi lopettaa tupakointia. Tarkotus ei ole nyt lytätä ketään, äiti itse tekee valinnan polttaa. Mutta sitä en ymmärrä, että syynä käytetään "no koska mies ja plaaplaaplaa". Jos mies on paska niin mies menee vaihtoon. Jos mies polttaa niin se ei tarkoita, että äidin pitäisi polttaa.
 
Jos mies polttaa niin ei se tarkoitakkaan sitä että äidinkin pitäisi polttaa, se vaan tekee lopettamisesta vaikeampaa kun toinen polttaa. Sen takia meillä onkin tarkoituksena että molemmat lopettaa tai jos mies ei siihen pysty ni on polttamatta kotona ja ei polta just ennenku töistä tulee.
 
Mun mies polttaa, kaikki työkaverit polttaa ja mun asiakkaat polttaa :D Tottakai se lopettaminen on sillon haastavampaa, varsinkin jos sitä röökiä on jatkuvasti saatavilla. Mutta perusteluksi ei kelpaa mun mielestä.
 
Onneks ainakaan mun ei tarvitse kenellekään edes perustella, neuvolassakin on niin ymmärtäväisiä! :) mutta hyvä että sä olet päässyt helposti irti tupakasta, kaikille se ei ole niin helppoa :)
 
Ei se tosiaan helpoa ole ollut. Oon ollut yli 25vkoa polttamatta ja haluan tupakkaa joka päivä. Mä näen unta siitä että poltan. Ja tiedän, että kun imetys loppuu niin melko varmasti alan polttamaan uudestaan jos ihmettä ei tapahdu.
 
Takaisin
Top