• Foorumilla on huoltokatko, joka on alkanut 30.5. klo 21.00 ja päättyy 31.5. klo 5.00.

Nuoret (tulevat) äipät 09 ~

Täällä myös yksi "nuori" tuleva äippä. Rv tänään 24+4, LA 16.03.09 ja ikää 20v. Meille on tulossa todella toivottu lapsi, rumasti sanottuna väsättiin sitä puoltoista vuotta, mutta kun toivosta jo luovuttiin niin johan tärppäsi! Lääkäritkin sanoivat, että on epätodennäköistä, että meille oma lapsi ainakaan ilman hoitoja tulee. Oltiin sitten jo uusiin testeihin menossa seuraavilta kuukautisilta, mutta eipä ole tähän päivään mennessä vielä kuulunut [:D]

Raskaus on mennyt omien sanojen mukaan hyvin, kun vauva voi hyvin ja kasvaa sopivasti. Kaikenlaisia vääriä hälyytyksiä on kyllä ollut ja oma diabetes lisää huolta taustalla. Mutta niin kauan kuin nuo hälyytykset ovat vääriä, voin vain olla kiitollinen tästä kasvavasta lapsesta!

Siis kaikki raskausoireet kuten pahoinvointi, selkäsäryt ja närästykset on läpikäytyjä ja tuttuja edelleen. Sekä aluksi ravattiin sairaalassa kodun ulkoisen raskauden epäilyjen vuoksi ja viimeksi viimeviikolla epäiltiin jo lapsiveden menoja, mutta kuten aiemmin jo mainitsin, kaikki olivat vääriä hälyytyksiä, onneksi.

Nyt odotellaan vuoden vaihteeseen, että pääsee äippälipolilla taas pyörähtämään ja näkemään tuon suloisen otuksen masussani!
Onnea kaikille odottaville ja toivotaan parasta niin itseni kuin kaikkien muidenkin puolesta! [:)]
 
Joo ei se raskaaksi tuleminen aina nii helppoa ole...varsinkaan jos vähänkin toivoo ja yrittää. meillä tärppäs  sit heti, ku tuli kaikkea muuta mietittävää! ja toisella kerralla en stressannu asiasta oikeastaan ollenkaan, niin tärppäs heti eka kierrosta! sillä mielellä tuntuu olevan aika paljon vaikutusta... 
 
no päätin minäkin nyt kirjotella tänne. itse tein juuri tänään testin ja plussaa näytti. eli esikoista tässä odotan ja itsellä ikää on 19 v. täällä tein tuon laskettuaika-testin ja tulokseksi tuli 12.8.2009. eli ensi syksyä tässä odotellaan kovasti
ja tamperella asustelen avomeheni kanssa.
naimisiin olemme luultavasti menossa ennen vauvan syntymää.
 
Heippa vaan kaikille! Minäkin nyt sitten päätin tänne kirjoittaa, vaikka lienenkö enää niin "nuori äiti". Ikää 25v ja esikoista odotellaan. Raskausviikkoja tänään tasan 21 ja laskettu aika 16.4.2009. Innolla odotellaan avomiehen ja koiran kanssa uutta tulokasta täällä "Kaenuun korvessa", Kajaanissa.
 
Täällä kans nuori tuleva äiti! Olen 19.v ja esikoista odotan. Raskausviikkoja on nyt 13+3 ja laskettuaika on 8.6.09[:)] Tiistaina oli lääkäri kaikki oli hyvin paitti että ei saatu sydän ääniä kuulumaan. Mutta lääkäri sanoi että ei syytä huoleen sillä kyllä se kaikua antoi ja kohtu on hyvin noussut ja kohdun koko vastaa viikkoja millä oon[:)] Ja joillakin kuulemma sydän äänet kuuluvat vasta 18 viikolla ja toisille tosiaan jo aikasin. Asustelen Oulussa, avomieheni ja koiran kanssa[:)] Pienokaista odotetaan innolla[:)]
 
hihii tervetuloo vaa kaikki uudet=) olis kiva kuulla et miten teidän perheis/tuttavapiiris on suhtauduttu tulevaan perheenlisäykseen:)
 
Vastaa viestiin

Täälläkin esikoista odottava 25v. Meillä laskettuaika on jo 4.1.09 eli nyt meneillään viikot rv 36

Raskaus mennyt tähän asti hyvin, nyt on alkanut supistelemaan hieman kivuliaasti. No ens to lääkäri että näkee joko paikat alkaa valmistautumaan.
Vauvan koko arvio oli rv 33 2519g eli meillä on aikas iso neiti masussa tuloillaan. Mutta ultra viel 22.12 ja katsellaan kuinka tuo mahtuu ulos tulemaan. Asustellaan avomiehen kanssa espoossa
 
call me: Kerroin vanhemmilleni kuukausi sitten pienokaisesta ja perhe otti asian hyvin. Olivat todella ilosia asiasta, eikä ne millään jaksais odottaa kesään että vauva syntyy[:)] Ne on ostanut jopa vauvalle vaatteitakin :D Avomieheni perhe ei vielä asiasta tiedä sillä tiedämme että he eivät ota asiaa hyvillä mielin aluksi vastaan. Niiden mielestä tämä olisi iso virhe :/ Kun jonkun aikaa sitten avomieheni äiti asiasta kysyi ja sanoi noin eikä sillon vielä haluttu kertoa heille..
Huomena olisi uusi yritys kuuluuko pikusen sydän äänet! Toivottavasti! Pitäkää peukkuja että kuuluis[:)]
 
ALKUPERÄINEN: call_Me

Meillä lähestulkoon kaikki otti asian iloisesti vastaan ja uutta tulokasta odotetaan jo kovasti syntyväksi! Ainoan poikkeuksen teki mieheni sisko, joka antaa hyvin selvästi käyttäytymisellään ja olemuksellaan ymmärtää että tämä raskaus on maailman huonoin juttu. Eniten asiassa harmittaa se, kun oletettiin juuri hänen suhtautuvan hyvin asiaan ja ehdittiin pyytää pienoisen kummiksi ennen kuin tämä alkoi. Mokoma vielä suostui, niin milläs sitä nyt sitten enää sanomaan, ettei me halutakaan sua kun käyttäydyt noin... [&o]
 
IHANAA!
 
Meillä oli tänään eka ultra ja aivan tajuttomasti jännitti. En oikein tiedä miksi, mutta hirveä jännitys oli kokoajan. No hienostihan siellä meni. Sisään kun astuttiin oli viikkoja 12+2 ja ulostullessa 12+6, eli siis neljästoista viikko alkaisi aamulla [;)]
 
Siellä se pieni olla köllötteli, aluksi. sitten alkoi kamala möyriminen. Lienee pienen päiväunet häiriytyivät kun toinen tuli tönimään ultralla kun alkoi niin vimmatusti pyöriä ja potkia ympäriinsä. Aina kun hoitaja sai kunnon kuvakulman pikkuinen päätti kääntää kylkeä ja aina oli selkä "kameraan" päin.
 
Ihan tajuttoman hyvää kuvaa kyllä sai sitten kun pikkuinen suostui pysähtymään paikalleen. Kunnon sivuprofiili missä näkyi jopa nenä! En olis ikinä uskonut että niin hyvää kuvaa saa ihan perus ultralla.
 
No nyt sitten on kaikki varmasti hyvin ja laskettu aikakin aikaistui niin että onkin jo 16.6.2009
 
hei, täälläkin yksi tuleva äippä. (:
Rv.34+2 ja La ois tossa 22.1, Etelä-Savosta päin ollaan.
Yksin odottelen esikoistani, siis ilman sitä miestä. Muuten en kyllä todellakaan ole yksin. Perhe on tukena ja turvana. (:
Alkaa jo pikku hiljaa jännittämään pienen tulo maailmaan.
 
Heips! Täällä ois yks 24 vuotias tuleva äiti salosta. Viikkoja kertynyt 20. Oon avoliitossa onnellisesti[:)].  Esikoinen kun on tulossa, jännittää aika lailla.. Onneksi meni noi alun pahoinvoinnit ohi, hyvä ku en pystynyt mitään syömään ja laihduin jonkin verran, mut nyt painoa on taas enemmän.. Kun olen muutenkin ylipainoinen, mietyttää toi diabetes, vaik mul ei sitä ole, et ei puhkeais ollenkaan mielellään.. Muuten kaikki on hyvin. Rakenne ultra on tulossa.., aikasemmas ultras kaikki oli hyvin[:)]. Sitä vaan odottelee neuvola-aikoja, et saa uutta tietoa ja pääsee jutteleen, ku mul ei oo täällä ketään jolle puhua näistä asioista, ku jäi kaikki kaverit itä-suomeen..[:(]. Ois kiva tutustua johon kuhun joka asuis täs lähellä. Pistäkee viestiä...
 
mulla LA 8.6.09 ja ensimmäistä odotan. [:)]  olen 22-vuotias ja oulussa asustan ukkoni kans. ois kiva saaha juttu seuraa mielellään täältä päin, kun lähipiirissä ei ole oikeen ketään kenen kanssa vaihdella kokemuksia yms.
 
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille... Seuraavaks oiskin vuorossa 23v synttärit. Kahdeksastoista viikko alkaa ensviikon myötä ja kaikki loistavasti. Maha alkanu jo jonkun verran näkyä, makkara muodossa jouluherkkujen takia [:D] [:@]
Meilläpäin on otettu toinen neuvolakäynti kokonaan pois, eli ekan käynnin jälkeen oli lääkäri ja ultra vko 13 ja nyt sit vasta vko 20 seuraava neuvola. Et ihan ilman seurantaa täällä saa pärjätä, mutta ei se haittaa kun ei tunnu ongelmia olevan. Ja voihan sitä soittaa jos jokin huolestuttaa.
Miten teillä on tuntunut liikkeitä. esikoisesta tuntui selkeästi vko 16, mutta nyt ei ole tullut kunnon liikkeitä vaikka ollaan jo viikoissa edellä. Pientä muljumista ja aavistuksia herättäviä hipaisuja kyllä on ollut jo pari viikkoa.
 
Heips kaikille! Ja Hyvää Uutta vuotta 2009! En ole käynyt täällä pitkään aikaan sillä on tehnyt kipeää lukea teidän muiden iloisia raskaus uutisia yms..Sillä Meidän pikkuinen todettiin ultrassa kuolleeksi kohta kuukausi sitten rv14+0 kasvu oli pysähtynyt rv11. JA kaiken piti olla hyvin minulla ei ollut mitään keskeytymisen oireita eikä mitään. Raskaus eteni normaalisti. Minulla jopa maha kasvoi vielä senkin jälkeen kun pikkuinen oltiin todettu kuolleeksi ja odotin sairaalaan kutsua jonne pääsin sitten kahen viikon odotuksen jälkeen.

 

No kaksi viikkoa sitten minulle tehtiin kaavinta sillä lääkärit olivat ihmeissään asiasta kun pikkuinen ei ollut tullut itellään pihalle kun oli ollut jo niin kauan kuolleena masussa ja minulle oltiin tehty myös seulontatutkimus viikolla 10 eikä oltu ees riskirajoilla yms. ja heillä oli epäilys miksi näin kävi ja halusivat saada istukan ja pikkusen siks patologille joka sen tutkis. No minulle tuli kirje perjantaina sairaalasta ja jälkitarkastus on nyt perjantaina 3viikkoa operaation jälkeen. Lapussa luki että kaavinnan yhteydessä löydetty epämääräistä kudosta en tiedä oliko se istukassa vai sikiössä ja että minulta otetaan tietysti verikoe ja tehään sisätutkimus normaalit jälkitarkastus jutut mutta sitten siellä luki että minusta otetaan myös keuhkokuvat silloin!! En ymmärrä miksi? Minua pelottaa ihan hirveesti se perjantai että mitä ne sanoo siitä kudoksesta ja varsinki se kun ne kertoo sen miksi minulta pitää keuhkokuvat ottaa.
Pelottaa myös se että sieltä löytyy jotain semmoista mikä vaikuttaisi seuraaviin raskauksiin [:(] Ne epäilevät ilmeisesti että minulla on ollut joku infektio kehosssa minkä vuoksi sitten kuvat otetaan. Tai näin perhe tuttavamme sanoi äitilleni kun hän on lääkäri. Lapsen menetys oli jo pelkästään todella kova paikka ja nyt sitte vielä tämä kaikki tähän päälle pahentamaan vaan lisää oloa ja aiheuttamaan todella pelkoa [:(] Ilmeisesti joku harvinaisempi raskauden keskeytyminen.  Mietin välillä että miksi minun pitää kestää tää kaikki paha yhellä kertaa eikö pelkkä lapsen menetys riittänyt [:(]

 
Iru86: Minullakin olisi ollut laskettu aika 8.6.09 niinkun sinullakin. Ja Asun myös oulussa ja olisi kiva saada juttu seuraa täältä päin kun toiselta paikka kunnalta olen muuttanut niin ei ole oikein kavereitaakaan sitten täällä. Voitaisiin vaihtaa kokemuksia raskaudesta vaikkakin en enään ole raskaana mutta tuskin se este on?? ja itellekkin oloa helpottaa se että saan puhua tästä hirveesti tapahtumasta mikä minulle kävi. toivottavasti pian taas olen raskaana. Kattoo nyt mitä ne perjantaina sanoo asiasta milloin uutta saisi alkaa yrittään ja toivottavasti mikään ei ole vikana.
 
Hei Heisku! Tuli suru silmään kun luin miten sinulle on käynyt, otan osaa suuresti [:(] Toivottavasti mitään uutta ikävää ei enää tutkimuksissa löydy.
Olisi todella kiva vaihtaa kokemuksia yms. sinun kanssa ja puhuminen auttaa yleensä kaikkiin murheisiin [:)] Miten sinuun saa yhteyttä, muuten ku täällä?
 
Hei..mahtuuko vielä mukaan?? Olen todella pahoillani Heisku, mitä sattui, tuo on varmaankin kaikkien painajainen, koita pärjätä.
Olen 25 vee pohjanmaalta, ensimmäistä odottelen. Laskettu aika olis 3.4.2009 eli rv 27+4 tähän mennessä. Viime vuonna huhtikuun lopussa jätin yhteisellä päätöksellä pillerit pois, olin noin 6 vuotta syönyt niitä joten ajateltiin että tulee ku tulee. Eikä sen koommin puhuttu koko asiasta, mut sitten heinäkuun loppupuolella alkoi kesäloma ja noin muutaman päivän ehdin olla lomalla kunnes huomasin että menkat oli aikalailla myöhässä. Siellä se oli jo asustelemassa masussani. Kaikki mennyt loistavasti. Nyt vaan selän takia sairaslomalla kun pienokainen painaa tonne iskiashermoon. Mutta muuten kaikki hyvin. Tulevat isovanhemmat molemmat eivät pysy housuissa odotellessa, ja olis kovaa vauhtia ostamassa jo kaikki vauvan tarvikkeet omasta puolesta..pitää vähän toppuutella välillä..mutta ihania odotuksen hetkiä kaikille ja yrittäkää nauttia..[:)]
 
Takaisin
Top