Niskapoimu-ultra

jjjenppa

Satasella mukana keskusteluissa
Milloin te menette niskapoimu-ultraan?

Mulla ultra olisi tasan kahden vkon päästä perjantaina vkoilla 12+1. Ihan huikeeta, kun Pääkaupunkiseudulla saa itse varattua netistä sekä Np- että rakenneultra-ajat!

Tosi jännää! Osallistumme yhdistelmäseulontaan eli siihen missä tutkitaan mahdollista downin syndroomaa ja 18-trisomiaa. Sitä varten menen tänään labraan. Toivotaan kuitenkin, että kaikki olisi totta kai kohdallaan! :)
 
Maanantaina ois labrat np-ultraa varten. Itse ultra on vasta 27.4.
 
Meille tuli aika nt-ultraan vasta 30.4 jolloin omien laskujen mukaan jo rv13+3. Sain kuitenkin junailtua aikaa vähän aiemmaksi, 27.4 :D Raskaudenkestoarvion tehnyt lääkärikin ihmetteli melko myöhäistä ajankohtaa ja käski antaa hänelle palautetta jos on arvioinut keston ihan metsään :D vähän helpottaa odottelua kun sai nyt kotona sydänäänet kuuluviin dopplerilla. Laitan sitte itseni tuonne marraskuisten listaan kun saan tarkemman lasketunajan.
 
8.5 ja silloin 12+5 :) mut en päättänyt vielä meenkö verikokeisiin. Ei menty esikoisesta ja ajateltiin että en menis nytkään, lähinnä siksi että jos down jäisi kiinni niin haluaisin ehkä tietää vasta kun syntyy. Mutta sitten taas se 13 ja 18 trisomia, jotka tosi vakavia niin mietin vaan että pitäiskö kuitenkin osallistua seulaan sitä ajatellen esikoiselle raskaudesta kertomista. Toisaalta kun se on noin 75-80% jotka edes jää seulassa kiinni niin en tiedä huojentaisiko minua edes vaikka ei näyttäisi riski lukemia. Vaikeaa
 
Ihan huikeeta, kun Pääkaupunkiseudulla saa itse varattua netistä sekä Np- että rakenneultra-! :)

Hei,

Yritin HUS-sivuilta katsoa tästä mutten löytänyt mitään.. Onko sulla mitään linkkiä tai missä ajanvaraus onnistuu?
 
Mulla ultra on 11+6, tasan kahden viikon päästä!! Jännittää, verikokeisiin menen ensiviikon tiistaina.

Onneksi sain ajan noin aikaisille viikoille, vaikka kirjeitse tuli ja en itse aikaan vaikuttanut.

En tiedä onko Hussin alueella eri käytäntöjä eri sairaaloissa, hyvinkäältä tulee meinaan kirjeellä aika.
 
Hei,

Yritin HUS-sivuilta katsoa tästä mutten löytänyt mitään.. Onko sulla mitään linkkiä tai missä ajanvaraus onnistuu?

Omapolku.terveyskylä.fi. Mutta siis lähete pitää olla sinne että pääsee mitään varailemaan [emoji4] Neuvolasta tekivät lähetteen ja sain myös hyvät ohjeet [emoji4]
 
Ennen meillä joutui ite varaamaan Hyvinkäältä ultra aikaa, nyt oli mahdollisuus valita NKL tai Hyvinkää ja Hyvinkäältä tulee kutsu, NKL kai sit se ite varaus mut meillä ei oo käytössä minkäänlaista sähköistä järjestelmää, eli paperi ja puhelinaikaa eletään vielä :’D valitsin sit Hyvinkään että pääsee ajoissa ultraan, paljon kuullut että Helsingin puolella sitä aikaa voi joutua odottelemaan ja voi mennä myöhäiseksi.
 
Ennen meillä joutui ite varaamaan Hyvinkäältä ultra aikaa, nyt oli mahdollisuus valita NKL tai Hyvinkää ja Hyvinkäältä tulee kutsu, NKL kai sit se ite varaus mut meillä ei oo käytössä minkäänlaista sähköistä järjestelmää, eli paperi ja puhelinaikaa eletään vielä :’D valitsin sit Hyvinkään että pääsee ajoissa ultraan, paljon kuullut että Helsingin puolella sitä aikaa voi joutua odottelemaan ja voi mennä myöhäiseksi.

Ei joudu odottelemaan :) Ois päässyt vaik heti! Kaikille päiville oli vielä useampia aikoja vapaana. Eli erittäin hyvä tilanne ainakin Naistenklinikalla! :)
 
Ei joudu odottelemaan :) Ois päässyt vaik heti! Kaikille päiville oli vielä useampia aikoja vapaana. Eli erittäin hyvä tilanne ainakin Naistenklinikalla! :)

Ok no se on kuitenkin helpompi mennä tästä Hyvinkäälle, ei tarvi ruuhkassa istua :)
 
Eilen teki täti neuvolassa lähetteet ja nyt kannassa näkyi jo aika Hyvinkäälle 3.5.2018, varmaan se np ultra sit ehkä silloin, viikkoja 12+1 silloin kaiketi, just hyvä.
 
Huomenna verikoe, ultra 10.4 jolloin viikkoja 12+1 ja sitten 11.4 neuvolan ensikäynti eli vähän menee nurinkurisesti :D.
 
Tänään oli verikoe ja 18.4. on np-ultra, jolloin rv 11+3. Kävisin varmaan jo ensi viikolla yksityisellä NIPT-verikokeessa, mutta kaksosraskaudessa sen tulos ei ole kovin luotettava.
 
Meille ei oo vielä aikaa varattu, mut haluun varmaan viikolle 12 tai 13, en ainakaa missään nimessä aikasemmin ettei seulonnan tulokset sen takia heikkene :)
 
Takaisin
Top