NIPT-tulokset

Fionina

Vauhtiin päässyt keskustelija
Joulukuun äidit 2019
Lokakuiset 2024
Kauanko NIPT-testin tulosten saamisessa julkisella puolella kestää? Toivottavasti ei sitä kahta viikkoa mikä virallisesti sanotaan. Itse kävin HUS:in alueella testissä.
 
Kauanko NIPT-testin tulosten saamisessa julkisella puolella kestää? Toivottavasti ei sitä kahta viikkoa mikä virallisesti sanotaan. Itse kävin HUS:in alueella testissä.
Käytännössä vähintään viikko, jos tarkoitat Nipt-verikokeita. Riippuen kulloinkin analysoitava olevien näytteiden ruuhkasta.
Ne kaikki tutkitaan keskitetysti Turussa ja käsittääkseni verisolujen "viljely/ kasvatus/ tms vie oman aikansa. Automaattinen ohjelma analysoi tuloksia, jonka jälkeen ne siirretään lähettäjälle taholle ja sitten sieltä aikanaan Kantaan.... Mä sain soittamalla tiedon ensin ja Kannassa näkyivät vasta yli viikon kuluttua siitä soitosta.
Tsemppiä odotteluun...
 
Mulle sanottiin myös vuonna 2022, että voi mennä kaksi viikkoa, mutta alle viikossa soittivat tuloksista. Olisikohan ollut neljä arkipäivää, viikonloppu oli välissä. Tämä myös HUSilla.
 
2018 kävin Tyksissä verikokeessa keskiviikkona ennen klo.12 niin sain tuloksen jo saman viikon perjantaina.

Nyt en tiedä kauanko menee kun varhan alueella kaikki odottajat pääsevät nipt-testin niin testattaviakin on enemmän kuin ennen.
 
Takaisin
Top