nimi pikkuiselle

Sepä on täälläkin ongelma kun noita lapsia on päiväkodeissa melkeen kymmenen vuotta hoitanut niin niitä hyviä nimiä menee sen takia pois omista valinnoista, kun niihin tulee niin vahvat mielikuvat tiettyihin lapsiin. Tuo pojan nimi joka nyt on keksitty niin on kyllä sellainen josta tulee tietty lapsi mieleen ja sen koko nimi on vielä aika samantapainen kun meidän pojalle tulisi, mutta se nyt vaan passaa niin hyvin eikä muita ole tullu mieleen. Eikä niitä ole itselle tullut vastaan kuin tuo yksi, muutama vuosi sitten. Se kyllä sattuu myös olemaan minun isän ukin nimi. Tytön nimet on nyt sitten sellaisia, joihin en ole törmännyt päiväkodeissa, tähän kevääseen asti. Toinen niistä meinaan pomppasi just aloittaneesta tytöstä mieleen.
 
No just noinhan sen Mannavilja kuuluisin oppikirjan mukaan mennä, se oikea vaan loksahtaa kohdilleen :D

Minä olisin vihdoin saamassa tahtoani läpi vuosikausia haaveillusta nimestä, Aurora, mutta nyt en jotenkin olekaan ihan varma :D?! Never happy...
 
Joo tää on kans mun lempijuttu, että jankkaan jostain nimestä ikuisuuden ja kun mieheltä tulee vihdoin semmoista varovaista vihreää valoa, niin oma into nimeen lopahtaakin:D:D
 
^Itellä on kyllä ehkä vähn sama. En niinkään miehelle oo jankannu mutta mielessäni tuota pojan nimeä. Kohta alkaa tuntua että ei se ole hyvä, mutta kun en parempaakaan ole keksiny :D Tyttöjen nimessä minulla alkaa olla varma suosikki jo. Sekin on vaihtunu.. :P
 
Voihan nimet. Mies siis meinaa alkaa kääntää kelkkaansa, kun kaikki muut ovat nimestä niin innostuneet :p Mutta mun korvaan alkaa kuulostaa jo väärältä, miksei kaikki osaa ääntää ärrää oikein!!
En viitannut tällä nyt r-vikaan, älkää kukaan hermostuko :p

Yksi, mitä olen nyt miettinyt on Noella. Siskolla kyllä kuopuksen toinen nimi Noelle, mutta nehän asuu toisessa maassa.. :D Jos meille poika seuraavaksi siunaantuu, niin onko sitten hölmö jos on Noella ja Noah?

Yhden vaiheen lempparini Tiffany, joka on vieläkin minusta kaunis, on nyt kyllä hyljätty. Tuli jo toinen, jonka mielestä se on stripparin nimi....
 
Mä oon edelleen ihan rakastunut siihen Amalia nimeen =)
Eli mun massussa molskii nyt Amalia armas kippura varvas ja sit katsellaan onko syntyessään vielä Amalian näköinen =)
 
No just noinhan sen Mannavilja kuuluisin oppikirjan mukaan mennä, se oikea vaan loksahtaa kohdilleen :D

Minä olisin vihdoin saamassa tahtoani läpi vuosikausia haaveillusta nimestä, Aurora, mutta nyt en jotenkin olekaan ihan varma :D?! Never happy...


mulla kävi aurora nimen kans ihan samoin, ihan pienestä asti rakastanu sitä nimeä (nimesin hamsterinki aikanaan auroraksi) , nyt se ei sitten oo edes top 5 -listalla enää?? :D kai sitä on mussutellu liikaa mielessään sitä nimee.. no katotaa sit ku näkee vauvan et miltä hän näyttää ^^ :Heartred
 
Äitikin meni ja ehdotti Auroraa ykkösvaihtoehtona! Mä oon ihan sekaisin jo, ihan tuntuu, että on jo paineita tuon asian suhteen :D No, onneks ei ole yksin mun päätettävissä. Jos mies päätyykin siihen, niin ilomielin hyväksyn.. :)

Tuo Amalia on hauska, kun muistan hyvän ystävän sisko ku antoi lapsensa nimeksi Amalia (ihan pari-kolme vuotta sitten, tai ehkä viis?) niin oltiin vähän molemmat että no Öhhh juu. Nyt se on musta tosi kaunis nimi :) Oon kyllä monessa asiassa muutenkin tällänen hitaasti syttyvä.
 
Argh! Miten voikaan olla näinkin vaikeeta miettiä nimeä pikkuselle :confused: ..no varmaan tietty yks syy on ku 7 jo kyseessä :p Mutta kuitenkin...Tahottas pitäytyä ihan perinteisissä Suomalaisissa nimissä ja ilman sitä kiusaamisen pelkoa...siis ettei kiusattas sitten koulus/hoidos..Eli ei tuu Ukko Mies tai Poika Mies tai Veli Poika Mies nimeksi..ei ei ei...:grin...Vitsailtu nuista...Voishan se muksu olla tyytymätön nimmeensä...Eihän täs oo enää kauaa kun pienen saa syykkyyn nii jospas sitten näkisi mikä nimi stemmaa pienelle...Mut olisi hauska olla jo muukin nimi ku "Hyrrä" :joyful:...
 
Meillä ei hirveesti oo mietitty. Onhan tuolla masuasukilla lempinimi ja saa nähdä onko se taas enne oikeasta nimestä.

Veli sai toissa päivänä lapsen ja ilmoittivat jo nimen Eliana.
 
Meillä taitaapi olla tytölle etunimi valmiina :) toki ratkasee sit ku mukulan näkee :)
 
tosi ihana toi Amalia nimi. =) meillä mies oli päättänyt jo 16 vuotiaana lapsen nimen (tytön), joten meikäläisen vuoro päättää toisen nimi, jonka myös olen päättänyt jo yläasteella =)
 
Mansuliini mul on menny ihan ohi et jollail toisellakin on mones tulossa
Mää laitoin mun isoäitien etunimet rnsin ja Amalian kolmanneks joka on sit kutsumanimi. Pojalle oli vaikea keksia mitään sopivaa. Mut vanhat suomalaiset siihenkin kirjoitin.
 
Sais kyllä joku muu alkaa mun lapsille keksii nimiä jos nuin komean katraan saisin kun te Womb ja mansuliini :p

Mä oon alottanu alusta mun ehdottamien nimien listan ja ylläripylläri mies onkin nyt innostunut yhdestä niistä :D! Eli ei paljoo kuunnellu aiemmin, hah..
 
Toinen nimi on pojalle ollut jo pitkään, mutta se etunimi on vielä hämärän peitossa. Miehellä on vahva ehdokas, mutta itse en ole sille vielä lämmennyt (vähän vääränlaisia mielikuvia tuo). Onneksi on vielä aikaa, voihan se olla että ajan kuluessa tuo nimi alkaakin kuulostaa hyvältä.

Tytölle olis niiiiin paljon helpompaa :/
 
Vihdoin sain avattua suuni ja sanottua, et varmaan pitäis pikkuhiljaa alkaa miettiä masukille nimiä. Ja mun nimiehdotukset otettiin hyvällä vastaan. Ja sanoin et oli tyttö tai poika, haluun et on kolme nimeä, siis etunimi sekä toinen ja kolmas nimi. Ja nyt tytölle on koko nimi, kun mun ehdottamat nimet kelpasivat ja mies keksi kolmannen nimen. :Heartred
Pojalle on vasta miun ehdottama etunimi. Vielä pitää siis jutella hieman. :D
Vaikka onhan tässä aikaa vielä, mutta olis se kiva, jos olis ees jonkunlainen koko nimi tiedossa lapsen syntyessä (syntyi sitten etuajassa tai "ajallaan") vaikkei se jo päätetty nimi sitten lopulliseksi päätyisikään.
 
Meillä oli yksi nimi joka tuntui molemmista hyvältä, mutta se on nyt niin suosittu että päätynee korkeintaan kolmanneksi nimeksi. Oma nimeni on sellainen, että meitä oli aina monta samalla luokalla tai pihalla.
Itselläni on kolme nimeä ja haluan lapselle myös. Toiseksi nimeksi ehkä yksi miehen ehdottama, tällä hetkellä yleinen myös, jota ensin itse inhosin mutta sittemmin totuin ja aloin tykätäkin. Etunimeksi todennäköisesti miehen toinen nimi (olin ajatellut jo suhteemme alusta asti, että jos saamme joskus pojan niin haluan kyseisen nimen johonkin kohtaan noita kolmea nimeä); tytölle olisi tullut toiseksi tai kolmanneksi minun kolmas nimeni - mutta tytönnimiä emme ole enää miettineet poikalupauksen (=vehkeet vilahti ultrassa) jälkeen.
Nimivalintaa hankaloittaa täälläkin meidän molempien työskentely lasten/nuorten parissa: en halua ajatella jotakin jo tuntemaani tapausta joka kerta kun lausun lapseni nimen (varsinkaan, jos mielleyhtymä on millään tavalla negatiivinen...)
 
Mä oon nyt alkanut uudelleen pohtimaan tota pojan nimeä :cool: Aaron ei sittenkään tunnu oikealta ja "sovi sarjaan". Mutta en ole kyllä kivempaakaan nimeä löytänyt. Täytyy nyt vaan sit kai toivoa, että tämä on se varovaisesti luvattu tyttö :chicken:
 
Meillä väännetään kättä sukunimestä, haluun omani ja mies tietenki omansa
 
Yomanda et ajatellut koskaan ottavasi miehen sukunimeä (naimisiin mennessä esim. Ellet ole jo) ? :) mulle toi homma on kans ollu aika iso juttu, nuoruudessa seukkasin aika kauan sellasen jäpikän kanssa jolla oli niin pöllö sukunimi että en olisi suostunut vaihtamaan siihen ollenkaan :P
Nykysellä miehelläni ja esikoiseni isällä on niin mainio sukunimi että olen valmis vaihtamaan :D omakin on ok, ei ihan joka pv tule vastaan..
 
Takaisin
Top