nimi pikkuiselle

Mulla ollut tytön nimi jo pitkään selvillä. Ja onneksi se myös sopi miehelle. Siihen liitettynä mieheni mummin toinen nimi. Pojan nimeä hiukan tuumailtiin. Mutta se selvisi kun kävimme ukkini haudalla. Mieheni äiti on sitä mieltä että jos se on poika niin sille pitää antaa tietty nimi joko ekaksi nimeksi taikka toiseksi ( muka suvussa kulkeva nimi). Ja tämän hän on kertonut meille jo monesti viimeisien vuosien aikana. Mutta kun kerran toitottaa ja toitattaa niin arvatkaa vaan miten siinä kävi? No ei todellakaan!!!! Jotenkin äärsyynnyin sille jankkaamiselle että päätettiin mieheni kanssa yhteis tuumin että sitä ei tule.
 
Me päätettiin nimet valmiiks viikonloppuna. Tosin onahan mahollista ettei nimi sit lopulta sovi tulokkaalle, mut ainaki alustavasti on nimi valittuna. Tytölle tulee 3 ja pojalle 2.
 
tosta sandrasta oon puhunu... monta vuotta oon hokenu tota. mutta ei! meille ei todellakaan tule sandraa, !!!!!! rakastuin perinteiseen ihanaan nimeen anna emilia :) aijai
 
Helmimeri, ihana nimi valinta, mahtava saada kaimoja :) itselläni tosin tuossa nimien välissä vielä yksi joka on kutsumanimeni :)
 
Me ruvettiin miehen kanssa pohtimaan jo tyttöjen nimiä koska tosiaan tuo poikaolo ei ole enää niin vahva. Mies laittoi mulle kesken työpäivän ihanan nimen, Linnea ja mä mietin sitä jo esikoiselle.. saa nähdä miten mieli muuttuu täs ajan myötä.
 
Hannikainen, Linnea onkin kyllä tosi kiva nimi, jota itse en ole edes ajatellut. Tuohan toimisi jopa espanjaksi... hmm.
 
Mää oon tytölle makustellut nimiä Ester ja Edith (ilman h:ta tai sen kanssa). Pojalle huomattavasti vaikeampi miettiä, mikään ei oikein kuulosta kivalta...
 
Oi, ompas taas kivoja nimiä täällä makusteltu. Linnea on kans yks mun pitkä-aikaisista suosikeista, mutta ei sovi meiän sukunimeen. Ester ja Edit on kanssa ihania, eikä kovin yleisiä.
 
Me halutaan nimi mikä sopii suomalaiseen suuhun mutta ei ole ihan perinteinen. Omat hankaluutensa aiheuttaa se kun oon päiväkodilla töissä ja joistain nimistä tulee mieleen joku kauhukakara tai moniongelmainen..:sad001

Mun kriteereissä nimi pitää lausua kuten kirjotetaan ja siitä ei saa tulla mitään tai ketään mieleen. Helppo homma siis tulee taas olemaan :D
 
Muokattu viimeksi:
Tintin, itellä sama juttu et päiväkodilla töis, ni nimien miettiminen vaikeaa. Päiväkodilla ihania nimiä löytyy kyl.
Itellä ois tytölle heti nimi, Mette olis kaunis. Mut pojalle... Mä tykkäisin Joakim, mut mies ei haluis etunimeksi. Onneks on viel aikaa.
 
Mä haluaisin jonkun erikoisen mut mies perinteisen.. saa nähä päästäänkö yhteisymmärrykseen koskaan.. esim. tytölle Adessa ja pojalle Joakim tms.
 
Tämä päiväkodissa työssä oleminen vaikeuttaa oikeasti nimien valintaa :D Tytölle olisi nimi jota en ole hoitalapsissa tavannut, mutta haluan tietty pojallekin miettiä etukäteen nimen...on vaan hankalaa touhua :wink onneksi on aikaa vielä!
 
Hyviä nimiä ootte mietiskelleet :)

Mie oon ehotellu miehelle että tytöstä tulis Elsa ja pojasta Vilho, ja kyllä sain suostumuksen molemppiin :D
 
Mulla kans vaikuttaa nimien valintaan entinen työskentelyni mielisairaalassa, sekä tämän hetkinen työni lastensuojelussa. Ihan mikä vaan nimi ei menekkään läpi, lisäks meillä on miehen kanssa aika erilainen nimimaku. Mut onnistuneesti saatiin esikollekin molempia miellyttävä nimi (siis mää sain tahtoni läpi). Tosikolle olis nimi vaihtoehdot valmiina, mut katotaan sit kesällä et sopiiko nimet tulokkaalle.
 
Meillä on ollut kaikilla 3 lapsella jo nimet paperissa ennen ku ovat syntyneet :) Tytöllä on perus suomalainen etunimi joka on täälläki jo mainittu. Pojilla on sit etunimet kansainvälisiä, ja periaatteessa toisetki nimet. Mies on päättänyt tytön nimen ja toisen pojan kokonaan. Ja mä keskimmäisen. Nyt sit ei oo viel hirveesti nimestä keskusteltu, ku mä en taida haluta tietää sukupuolta :) mut pitäähän ne nimet jo miettii valmiiks. Meil on 3 nimee per laps. Ja suvussa paljon jo niitä nimiä viety, mitkä ois musta nättejä. Tytölle oon miettiny Minea Iina Aleksandra, Iina Sofia Adalmiina tai Mariel Sofia Aleksandra. Pojalle on vähän vaikeempi, mutta se on varmaan jokin samaa ku muut pojat meillä...
 
Mun tyttö ykkösnimi ois täl hetkellä just Iina Adalmiina :) en oo tosin miehellä sitä hyväksyttäny enkä paljoa pyöritelly muita nimiä..mut pojalle on tosi vaikee keksiä!
 
Meillä on nimet valmiina olleet jo pitkään. Esikoisen etunimi toson vaihtui, kun olikin vaaleampi mitä ajateltiin. Molemmat nimet tulivat isänsä puolelta.
 
Oon pyöritelly pojalle useampiaki nimiä, tytölle on yksi vaihtoehto. Ihan perisuomlaiset nimet halutaan, koska mieheni ehkä hieman saattaa olla vanhoillinen ja suvussa kulkee heillä ihan perusnimiä. Oma nimeni on suomalainen kyllä, mutta kalentereihin tuli vasta alle 10v sitte, eli kuitenkin hieman erikoisempi. :)

Tytön toiseksi nimeksi tulee herttaisen edesmenneen isomummoni nimi, myös pikkusiskollani tämä nimi toisena nimenä.

Olin päättänyt monta vuotta sitten jo että poikani perii vaarini toisen nimen, Fredrik. Nyt olen päättänyt että pojalle toiseksi nimeksi tulee mieheni edesmenneen vaarin nimi. Kyseinen mies oli niin tärkeässä roolissa mieheni elämässä ja vaikuttanut suuresti. Haluan kunnioittaa kyseistä ihmistä tällä tavoin. Itse en ikinä ehtinyt häntä tavata, ja hiukan harmittaa, vaikuttaa niin hienolta mieheltä. :)

Olen myös Einoa pyöritellyt (minun vaarini etunimi) ja se on niin kaunis nimi. Mutta koska tytöstä on tuleva Aino, ni jos ajankanssa meille saapuu tyttö ja poika jotka on sitten Eino ja Aino ni on hieman huvittavaa.. :D
Joten Onni tai Veikko tosi vahvoilla pojalle. :)
Aapoa tai Aaroa mietin, mutta ne menee niin likeelle mieheni k*sipäisen veljen nimeä, ni...
 
Täällä nimen valintaa vaikeuttaa se että ei voi olla r-kirjainta kun koko miehen perhe on vissiin r-vikaisia, toivottavasti ei ole sukuvika vaikka eihän sille mitään voi..
 
Ja kauhistelin kyllä kastettuja katsoessani kun täällä joku oli antanut lapselleen tämän tyyppisen nimen klaara armikki hertta peränen (tämä ei ole se nimi mutta sinne päin) ja toivon ettei sille lapselle tule r-vikaa kun on muutenkin vaikeat konsonantit
 
Takaisin
Top