Nimi mietintöjä

Mies keksi kolmannen nimen.. mietitään onko liian pitkä rimpsu.. miehen sukunimi kuitenkin van nelikirjaiminen, niin kuulostaa kyllä kokonaisuudessaan ihan näpsäkältä.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Maiden ei kuulosta liian pitkältä, meilläkin olisi kolme nimeä, mutta sukunimessä on 11 kirjainta ja väliviiva... :D Päädyin siihen, ettei anneta kuin kaksi nimeä. :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Voi itku, kun ei osata paattaa tytolle nimea! Olisin niin iloinen, jos voisin fiilistella oikean nimen kanssa, mutta ei. Mies on nyt paatynyt etunimen osalta omasta mielestaan parhaaseen, mutta toinen nimi on viela hakusessa. Minun mielipiteeni muuttui kuin Hollannin saa: about 10 minuutin valein, tai vahintaankin paivittain. Mikaan ei oikein tunnu kolahtavan.

Eika meilla edes ole ruhtinaallisesti aikaa miettia nimea syntyman jalkeen. Enka haluaisi jattaa nimenvalintaa hormonien varaankaan, ettei tule nimeksi joku Helmi-Unelma.
 
Älä Libra huoli, ei mekään ole osattu päättää nimeä! Olisin mäkin halunnut jo fiilistellä. Tavallaan fiilistelläänkin, mutta kumpikin eri nimellä :D

Odotan kuitenkin jotain suurta yhteistä ahaa-elämystä.
 
Me koettiin tänään yhteinen ahaa-elämys toisen nimen osalta. Kuulin sen radiosta ja nappas heti, sopii vielä hyvin etunimeenkin. Ja mieskin oli ihan innoissaan nimestä kun soitin. Kaupan päälle tulee harvinaisuus ja se että nimessä ei oo niitä r ja s kirjaimia.. äiti kävi eilen ja en olis millään malttanut olla kertomatta etunimeä hälle kun sitä vähän uteli... :)
 
mnua ärsytyttää kun tuo mies on niin saamaton nimiasian suhteen.oon tehny sille jo aikoja sitten nimilistan niin se ei ikinä ehdi/jaksa/muista katsoo sitä ajatuksella.tällä menolla meil ei oo lapselle nimee ikinä
 
Meilla saattaa nyt olla voittaja nimiehdokkaaksi! Nyt paasen vihdoin fiilistelemaan ainakin epavirallisesti... Saapa nahda sitten, kun pikkuinen syntyy, etta sopiiko nimi sittenkaan... :wink
 
En olekaan tänne vielä kirjoitellut... mä oikeastaan jo raskaudesta tiedettyäni pyörittelin päässä nimeä, ja koska heti alkuun oli vahva poikaolo, niin nimi sen kun juurtui syvemmälle. Kyselin sitten mieheltä, että onko miettinyt nimeä ja heiteltiin ehdotuksia. Meni aika pitkään ennen kuin paljastin tämän jo ns päättämäni nimen ja eilen sitten mies sanoi, että nimi käy ihan hyvin (ihan spontaanisti, ei siis keskusteltu nimiasiasta) tai noh, jos tulee punapää niin pitäis miettiä uudestaan :P ja kyllähän sitten syntymän jälkeen mahdollisesti joutuu vielä miettimään, jos ei sovikaan pikku jantterille.

Toinen nimikin nyt melkein on, sen jätän miehen vastuulle, sillä aika röyhkeästi oon yksin päättänyt etunimen :)
 
Eilen jo mietiskelin, että onko joukossa joku, joka ei ole vielä nimeä päättänyt tai asia on tarkoituksella jätetty syntymän jälkeiseen aikaan..? :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Eilen lyötiin etunimi lukkoon meillä :) toinen nimi mulla on ollut jo pitkään tiedossa koska olen aina halunnut edesmenneen isäni toisen nimen pojalle jos sellanen meille tulee. Onneksi nimi sopi miehellekin :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä myös VIHDOIN yhteisymmärrys etunimestä. Huh! :wink Toinen nimi vielä vähän hakusessa, mutta tämä etunimen puuttuminen stressasi minua enemmän. Toki ymmärrän vastavirrassa senkin pointin, että haluaa nähdä lapsen ennen kuin nimen päättää, mutta ainakin on nyt alustavasti nimi päätetty. :) ♡


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
tuli tuosta yhdestä kommentista mieleen; mullakin on semmosia ihme visioita, että miellän jotkut nimet enemmän tummille ja toiset taas vaaleille.

nyt oon visioinu nimeä vain "tummalle vauvalle " :grin:grin

Meillä esikoinen tosi tumma, syvän ruskeat silmät ja ruskea tukka, ihan ku isänsä.
tyttöllä oli syntyessään musta tukka, mutta nyt on semmonen vaalean ruskea. SIlmät on myöskin ruskeat.

Lasten isä kun on tosiaan tumma, mustat hiukset ja ruskeat silmät. Mulla taas on siniset silmät. :)
 
Me on päätetty, että nimi lyödään lukkoon vasta syntymän jälkeen. Edelleen odotamme yhteistä ahaa-elämystä


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
meillä on nyt nimet "päätetty". mut kyl tässä annetaan vielä sijaa muutoksille.koska todettiin jo esikoisen kanssa että nimi lähtivaihtoon samointeni kun tyyppi syntyi koska ei näyttänytkään nimeltään. eli oon joillekki netissä kertonu nimen mutta sukulaisille ja irl kavereille ei paljasteta nimiä ennenku kun ristiäiset :)
 
Mä kerroin pikkusiskolleni nimivalinnoistamme etu- ja toiseksi nimeksi ja ainoa mitä hän sanoi, että entä jos ei sitten näytä siltä. Laimeaa! Oisin kaivannut jonkin mielipiteen (vaikkei kenenkään mielipide vaikuta nimen valintaan). Jos käy sit niin, että poika ei näytä nimiltään, niin kyllä ne vielä voi vaihtaa..vaikka tähän etunimeen ollaan kiinnytty miehen kanssa.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon kyllä sitä mieltä, että jos ei lapsi näytä suunnitellulta nimeltä, niin sittenhän sen voi yksinkertaisesti vaan vielä vaihtaa. Jos se mielikuva kerran on erilainen, niin sitten vaan uutta nimeä miettimään. Tai sitten nimivaihtoehto alkaa sittenkin sopia sille omalle vauvalle, kun sitä vähän makustelee tulokkaan kanssa.
 
Meidän tytön nimeksi on tulossa Elli. Toivottavasti näyttää Elliltä :D Esikoisen nimi päätettiin ennen ku tiedettiin koko raskaudestakaan ja ihan iteltään näytti ja näyttää edelleen ja nimi on Aatu ♡

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on tosiaan nimet ollut valittuna jo viime vuodesta jolloin raskaus meni kesken viikolla 12+
Ja Gambiassa josta lapsen isä on nimenantoseremonia 7 päivää lapsen syntymän jälkeen joten senkin takia nimi on lyöty lukkoon. Nimen voin paljastaa täällä sitten sen nimenantoseremonian jälkeen. Nimiäiset täällä pidetään kun vaan itse voimistun niin että kykenen seurustelemaan ihmisten kanssa.
 
Nyt taisi loytya se nimi! Mies tuossa joi teeta ja otti palan porkkanakakkua ja vain sanoi nimen. Ja se tuntuu heti silta, etta tama se on. Olen itse nimea miettinyt jo pidemman aikaa aina siita lahtien, kun lapsen tuleva kummi nimea ehdotti, mutta luulin, ettei mies siita pitanyt. Ihanaa! Paasen vihdoinkin fiilistelemaan nimella, kun laskettuun aikaan on 10 paivaa!! :happy093
 
Takaisin
Top