Nimi asiaa

?

.......

Vieras
Auttakaa! Ristiäiset parin viikon päästä ja nimi hieman hukassa. Mieheni haluaisi pojan nimeksi Petja mutta minua mietityttää kun minä äiti olen Petra. Kuulostaako hullulta/ tyhmältä kun nimet ovat niin samankaltaiset??
t. Petra-äiti & Petja-poika?
 
Heipsan!!

Mielestäni se ei kuulosta ollenkaan hullulta. Petja on ihana ja "pehmeä" nimi. :)
 
Jos se jonkun mielestä kuulostaakin tyhmältä, mutta nimi on sinusta aivan ihana ja sopii pojallesi, älä välitä, vaan anna se pojalle. :)
 
Ei kuulosta typerältä. Itte mietin vaan, että jos perheessä on/syntyy myöhemmin muita lapsia, on vähän hassua, että yhden nimi on tosi lähellä äidin nimeä ja muiden nimi aivan toisenlainen: esim. Petra, Petja ja Leevi. Sen sijaan joukkoon sopisi mun mielestä vaikka Peetu, Pyry, Panu, Pinja, Pihla tai Pilvi noiden Petran ja Petjan jatkoksi... Mut tosiaan en tiiä mitään teidän perheen muista nimistä tai tulevistakaan. Ittellä vaan särähtäisi korvaan, jos yhdellä lapsella olisi tosi samanlainen nimi kuin ittellä ja sisaruksilla aivan erilaiset...
 
Se on teidän lapsi ja te päätätte hänelle nimen. Jos joku ei tykkää niin älä välitä. Kaikkia ei voi mielyttää. :)
 
Jos esikoisen nimi muistuttaa äidin nimeä, niin voihan seuraavan lapsen nimi muistuttaa isän nimeä. Eihän lasten nimien tarvitse olla samankaltaisia ellei niin välttämättä halua. Ei edes alkaa samalla kirjaimella.
 
Minunkaan mielestä ei ole ollenkaan hassua tai omituista. Tiedän useammankin tälläisen perheen; esim Tanja ja Anja. Jos Petja on nimi, jonka haluatte pojallenne antaa, todellakin annatte sen ettekä mieti mitä muut siitä saattavat miettiä. Petja on hyvä nimi ja muutenkin asia on yksin teidän päätettävissänne :)
 
Tehkää niinkuin teistä parhaimmalta tuntuu, älkää välittäkö muiden mielipiteistä, jos itse siitä pidätte. Mä tiedän Maija-tytön, jonka äidin nimi on Maija. Kyllä, ihan samat nimet ja biologinen äiti on,
 
Äidin ja poikalapsen nimet eivät ehkä mene herkästi sekaisin, mutta tiedän perheen, jossa isä on Joose ja poika Juuso. Posti on ollut aina vähän väliä sekaisin.
 
Takaisin
Top