Nimiäiset vai kastejuhla tulossa?

Meille ei ole tullut maistraatista mitään papereita nimenantoa varten. Olisiko siis pitänyt tulla automaattisesti?

Olis pitäny automaattisesti tulla.. Meillä muistaakseni tuli tosiaan viikko pojan syntymän jälkeen paperi kotiin..
 
Meille ei ole tullut maistraatista mitään papereita nimenantoa varten. Olisiko siis pitänyt tulla automaattisesti?
Meillä meni pari viikkoa kun saapui paperit. Posti on kyllä niin nopea ja luotettava nykyään... Voi kai sieltä kysäistä ovatko lähettäneet milloin, näkyy kyllä papereistakin jahka saapuvat perille. Vahvistusta ei sen kummemmin tule, kela-kortti sitten tupsahtaa postiluukusta ja siinäkin tais pari viikkoa mennä. Byrokratian rattaat pyörii välillä hitaasti.
 
Me saatiin vasta viime viikolla kelakortti vaikka paperit vietiin jo sillon heti joulun pyhien jälkeen.. Kortti on myös myönnetty vasta 5.1 meillä :) eli kortin tulossa saattaa kestää..
 
No vasta tuli yksi joulukorttikin joten ehkä paperitkin kesään mennessä... Taidan kuitenkin kysellä maistraatista ettei unohdu ja poika jää nimeä vaille :grin
 
Meillä oli viikonloppuna ristiäiset. Pitää kyllä vielä totutella tähän uuteen elämänjärjestykseen ja siihen, kuinka paljon aikaa pitää kaikkeen nykyään varatakaan... Aikataulut ja järjestelyt kusi totaalisesti (tosin osin myös itsestäni riippumattomista syistä). :bag: Mutta kommellusten kautta neiti sitten lopulta sai kuin saikin nimen ja kasteen. Loppu hyvin kaikki hyvin. :happy:
 
Meillä ei tosiaan varsinaisia nimiäisiä pidetty, mutta viime viikonloppuna juhlittiin esikoisen 2-vuotissynttäreitä ja siinä samalla sitten tämän joulukuun gimman nimeä. Tytöllä oli juhlissa päällä pikkuinen kukkamekko ja liian pitkälahkeiset sukkahousut. :hilarious: Eli siis juhlavampaa, kuin perus arkivaatteet, mutta ei niin komiaa, kun Caarinan tilaama hörselömekko. :joyful:
 
Meillä on ristiäiset 5. helmikuuta eli Runebergin päivänä :) Päälle poika saa äitini ompeleman kastemekon, jossa on 30 vuotta sitten kastettu veljeni. Juttelin juuri paikallisen pitopalvelun pitäjän kanssa, jolta ollaan tilattu kakku. Olin alunperin ilmoittanut, että täytekakku sen olla pitää eikä juustokakku, mutta ei missään tapauksessa mansikkakakku. Nyt näyttää siltä, että päädytään kuitenkin mansikkajuustokakkuun. :joyful:
 
Meillä tulee täytekakku ja juustokakku paitsi jos nyt tosi moni vielä peruuttaa niin sit pelkkä täytekakku.. Sit vielä muut tarjottavat on auki ku isän vaimo ehdotti kalakeittoa ja yksi kutsutuista on kalalle allerginen..
 
Äiti lupasi tehdä levykakkuina täytekakun, ja lohi- ja kinkkuvoileipäkakut. Ihana äiti :Heartred äiti on toiselta ammatiltaan kokki niin on ihan luksusta :) ostan lisäksi karkkia, keksiä ja pinkkejä marenkeja pöytään ja kahvit teet ja mehut.
 
Tarjoilut vielä vähän auki, kun mun haluama pitopalvelu lomalla... no eiköhän jotain järjesty. Voi olla meilläkin aikatauluhaastetta; 5 alle 3v lasta juhlissa, joista nuorin ei ole edes kastettava vaan vielä pienempi...
 
Nyt suututtaa. Oltiin miehen kanssa sovittu että nimen lausuu julki pappi. Noh ukkohan on kertonu äitilleen jo nimen. Suututtaa kun ei oo voinu olla hiljaa ku niin on sovittu!
 
Meillä oli kans mies sanonu anopille nimen vaikka ajattelin että pidetään salassa.. Ja tietty anoppi kertoi kaikille sit..
 
Meillä oli tänään nimijuhlat. Tuli kauhee kiire järjestelyjen kanssa, vaikka saaatiin iso osa tarjottavista kummankin vanhemmilta. Kummit oli ihan uskomattoman suuri apu, kumpikin tuli jo eilen yöksi ja auttoi siivoilujen ja koristelujen yms. kanssa. Kaikki sujui kuitenkin hyvin ja kivaa oli :)
 
Meilläkin miehen porukat kysyi joko ollaan päätetty nimi ja sit ku vastattiin myöntävästi, niin ne jäi hiljaa oottamaan että mikä se on. ..miehen veli vaimoineen kertoi lapsensa nimen meille etukäteen, mutta ei se sitä tarkoita että me kerrottais myös. Jos minä kertoisin perheelleni ja mies omalleen ni eihän sitten jäis enää ketään kuka ei tietäis juhlissa. ..me juhlitaan perhepiirissä.
 
Meillä lähti kans paperit maistraattiin, harmittaa vaan kun aiemmin kun puhuttiin nimistä ehdotin miehelle että annetaan hänen edesmenneen äidin nimi toiseksi nimeksi mutta ei halunnut. Sit ehdotin oman isoäidin nimeä ja se kelpasi, kysyin jo omalta isältä että onko ok. Nyt mies sit alko empimään, et oishan se kiva jos ois hänen äitinsä nimi lapsella. Ja mun faija on ihan tohkeissaan kun lapsi saa hänen äitinsä nimen. Huoh. No, sovittiin et jos saadaan toinen lapsi niin hälle tulee sit miehen äidin nimi (jos on tyttö :grin)
 
Meillä on vauvan nimi jo käytössä vaikka ristiäiset on vasta 11.2.. ja sukulaisille on kerrottu nimi. Juhlat on minun syntymäpäivänä niin ei tarvi järjestää itelle mitään kakkukahveja erikseen :)
Pitää alkaa ensi viikolla tilaamaan kakut ja käydä katsomassa kukkakaupassa millaisen kimpun haluan kastepöytään. Muuten jää kaikki viimetippaan..
 
Mä kerroin lapsille vauvan nimen. Mä vaan haluun jo kutsuu muutenkin kuin vaan vauvaksi. Lupasivat pitää suunsa supussa, toivottavasti pysyy. Muut ei saa tietää ennenkun pappi sen lausuu. Isäni oon kaikkein uteliain ja yrittää arvailla kokoajan :D Hän muuten arvasi nimen minkä meinattiin alunperin antaa mutta mies sen sit perui, olisi ollut kesällä pois nukkuneen mummuni nimi. Ja se nimi mitä nut kokoajan ehdottelee ja sanoo että on tytön nimi, poikkeaa itseasiassa vain yhdellä kirjaimella siitä mikä nimeksi tulee. Taitaa isä tuntea tyttärensä :wink
 
Muokattu viimeksi:
Lähti vähän lapasesta piste com.
Päätettiin päivä, vuokrattiin tila ja kutsuttiin aivan liikaa ihmisiä olettaen et useat ei pääse. No hitto, nyt niitä vieraita ois tulossa sit reilu 60.

Pitäis varmaan hankkia syötävää yms.
 
Mies tietenki lupautu johonki offroad kökkään ristiäisviikonloppuna... Huoh... No ei kai siel ristiäisissä isiä tartte, niitä en nimittäin siirrä... Vastasi vaan ettei muistanut ristiäisiä. Ei tietenkään muista, se muistaa vaan omat tärkeet juttunsa.
 
Takaisin
Top