Nimiä

Me ei olla suuremmin edes ajateltu ennen lapsen syntymää, kuten ei varmaan nytkään.
Esikon nimi päätettiin papin avustuksella kun emmittiin kolmannen nimen kohdalla. Kutsumanimi juolahti mieleen eräänä yönä pari päivää ennen ristiäisiä ja toinen nimi tuli molempien suvusta.
Kakkoselle oli kolmas nimi selvä kun kulkee miehen suvussa, toinen nimi on minun isältä ja kutsumanimi päätettiin kastetta edeltävänä iltana.

Minä odotan nimen kanssa niin kauan että näen millainen lapsi on ja mikä nimi olisi kantajansa näköinen.
 
Sanna: Olivia ja Hertta on molemmat aivan ihania nimiä! Meillä tosin löytyy molemmat lähipiirin lapsosilta, joten itse ei tulla niitä käyttämään.
 
Oon muutaman vuoden tykännyt tosi paljon nimestä Helmi :Heartred Nyt kun on sattumalta laskettu aika helmikuussa ja jos olisi vielä tyttö tulossa niin olisihan se melkein pakko antaa :D Mies ei nimestä niin niin välitä, joten etunimeksi tuskin tulee, mutta toiseksi tai kolmanneksi nimeksi ehkä.
 
Samsam: kiitos. Nyt pitää viel miekkonen vakuuttaa noista :wink

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla itellä on niin montaa ehotusta pojan nimeksi mut miehelle ei kelpaa mikään, ku mikään ei kolahda.
Lauri Juhani (laurin tyrmäs heti)
Marko Juhani (markoa ei tyrmännyt, muttei ihastunutkaan)
Juha Kalevi ("ei kai se mikään paha ole" kalevi on miehen toinen nimi ja se juhani tai juha on kuljettava mukana)


Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Nuorineito: siskon toiseks vanhimman pojan nimi on Veeti Niko Olavi (mun isän toinen nimi on Olavi) :) Mulle on nyt tytön nimi valmiina (Aino Isabella), voi viel muuttuu täs matkal :) Pojan nimeks ei oo mikään kolahtanu. Oon yrittäny kalenteriiki koluu siinä toivos et joku iskis. En haluu nimee mikä tarkottaa jotain (Itseasiassa Pyry rupes kuulostaa ihan kivalta xD)
 
Pyry on hieno nimi! Se on varmaan ainoa, mikä jäi mieleen kun selasin kalenteria. Sanoin kyl miehelle että jos tulee poika, hän saa päättää nimen :)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
Tod.näkösesti tulee olemaan J:llä alkava tämäkin lapsi sitten, oli tyttö tai poika. :) Jos hyvä tuuri käy että olis poika tulossa kolmen tytön keskelle (joka epätodennäköistä) niin nimi tulis ehkä olemaan Jimi Matias tai Jami Matias. Tytölle ehkä tulis sit ainaki etunimeks joko joku näistä: Jemina, Janica, Jadessa, Jenni. Mutta raskauden loppuvaiheessa oon sitten päättänyt miehen kans yleensä nimet valmiiksi lopullisesti :) Tykätään silleen vähän harvinaisemmista nimistä, voin paljastaa nuo meidän kolmen tyttöjen nimet :) Vanhin on Jasmin Josefiina, keskimmäinen: Jessica Sofia ja nuorimmainen Juulia Jennifer :)
 
ma haluaisin antaa joksikin nimeksi mun edesmenneen isani nimen Jouni, mielessa kavi Jouni Aleksi (jolloin kutsumanimi olisi Aleksi) tai jokin sen johdannainen Joonatan Aleksi
Tyton kanssa ma oisin niin pulassa, en tieda ollenkaan. Onneksi suomen nimilaki on sellainen etta jos vanhemmat eivat paase sopuun lapsen nimesta niin aiti paattaa. Nimim, minun lapsestani ei tule Ingolfia eika Sillea
 
Meillä on varmassa tiedossa nimet, tuli sitten poika tai tyttö. Oon jotenkin vainoharhanen niiden suhteen nii en halua vielä kenellekään paljastaa :D Meilläkin miehen suvussa kaikilla pojilla on perinteisesti Juhanin eri variaatioita, eipä ihme että on yks yleisimmistä nimistä :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä kans tytön nimestä ollaan päästy yhteisymmärrykseen jo seurustelun alkuaikoina, mutta pojan nimestä vielä keskustellaan. En voi paljastaa kun tosiaan kans oon yrittäny sitä varjella ja jännänny aina ettei vaan kaverit anna lapselleen sitä nimeä. Mutta eihän sitä kyllä tiiä vaikka muuttuis totaalisestise tytönkin nimi viel jos sinne asti päästään. :)
 
Hei pakko osallistua tähän keskusteluun! Nyt arvaa jo kaikki tutut näistä nimistä mut, mutta pakko kuitenkin paljastaa kun tätä on mietiskelty niin julmetusti! (Vaikkei niin kovin ajankohtaista ookaan vielä...) Onko ideoita/ mielipiteitä?

Miehen esikoisen nimi on Mimmiina, meidän yhteisestä tytöstä tuli Emmiina. Jos tulis kolmas tyttö niin mikä ihme se vois olla? Senniina kiehtois vähän, mutta ei se sitten tuon -mmiina-lopun kanssa sovi. Emmiinan nimeä miettiessä ajatuksena oli myös Helmiina ja Adalmiina, mutta ne ei kuulosta enää yhtään kivoilta. Myöskään -miina-loppu tuossa nimessä ei oo se pointti, koska tämän Mimmiinan äidin puolelta tulee se Miina, eli ei liity meidän lapsiin mitenkään. Kinkkinen!

Sit jos tulis poika niin siinä on se ongelma et mikään ei tunnu kelpaavan. Kaikki nimet kuulostaa joko liian tylsiltä, tai sitten liian erikoisilta. Molempien tyttöjen nimissä mua kiehtoo se että on erikoinen nimi, mutta kuitenkin suomalaiseen suuhun sopiva. Miehen nimi on väliviivalla -Matti, samoin kuin isänsäkin, ja sen isä taas oli Matti etunimeltään. Jotenkin olis hienoa jatkaa tuots perinnettä. Ainoo pojan nimi johon oon tykästynyt on Julius Mico-Matti, mutta mies ei oo oikein lämmenny sille..
 
Lila-Aurora: Adalmiina, on mun mielestä tosi kaunis nimi ja sopis kyllä siskojen kanssa yhteen :) Mun esikon nimi on Emmi ja sit pitäiski miettii se pojan nimi mikä täsmää Emmin kanssa, mutta ei oo liian samanlainen. Mä en välitä siitä, että kaikki nimet alkaa samalla kirjaimella vaikka Elias rupes kuulostaa aika kivalta (se kuulostaa tosin vähän tyhmältä sukunimen kanssa kun se loppuu myös ässään). Mä oon niin pulassa jos tästä tulee poika :D Mä tykkäisin kans Juliuksesta, mutta kaverin pojan nimi on Julius ja lähi piiris tuntuu olevan niin paljon poikii, et rupee olee nimet ns. vähissä :) Sulo rupes kuulostaa tosi söpöltä samoin kun lapsuudenkaverin pojan nimi Vilho :)
 
Siis tytön nimi on ollu valmiina monta vuotts mutta nyt iskee hätä siinä mieles jos jällee tulee poika. Sen pitäs alkaa sitten ännällä ja olla vähä erikoisempi nimi. Meillä pojat on Nuutti Johannes ja Niclas onni joten keksi tuohon ny kolmas nimi :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Niilo! :D Mä ehdotin Niiloa miehelle, mut se on kuulemma sit liian "pikkukakaranimi". Mä olin harjoittelussa kerran yhessä paikassa niin siellä Niilo oli iiiiso ja harteikas parrakas mies... :D Joten en ehkä yhdistä vain pikkukakaroihin itse. :D

Miehellä on kummalliset mielleyhtymät melkeen kaikista nimistä. :D
 
MadH: Musta tuntuu kans et joka nimi muistuttaa jommalle kummalle jotain mitä ei sit haluu antaa lapselle.

Lueskelin yks ilta netistä nimiä ja kyllä mä mietin et erikoisia nimiä on tosi paljon. Just et miten joku nimi sointuu suomalaisen suuhun jos on vierasperäinen nimi. Meidän vaihtoehdot on suomalaisia perinteisiä nimiä :) Ja yritetty etsiä molempien suvusta jotain nimeä jota voisi jatkaa. Minä kun olen tällainen suomen historia fani niin heti tietty mieheltä kyselin kaikki sen ikivanhat sukulaiset ja niiden nimet :D

Mä panikoin et mitä jos tuleekin kaksoset ja varsinkin kaksi poikaa! Kun tuntuu et pojalle on vaikeampi löytää sopivaa nimeä. Yksi kyllä on mut entä jos tuleekin kaksi :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Voitte varmaan kuvitella että on joka nimelle jotkut "kasvot" jo olemassa kun on päiväkotityöläinen joka on nähnyt monta päiväkotia aikojen saatossa :grin Ei muuten yhtään naurata tämä nimien miettiminen. Kaikissa nimissä on joku vika, ja niissä joissa ei kovin suurta vikaa ole ja voisi kuvitella antavansa lapselleen, joku läheisistä on jo ehtinyt ensin.
 
Freyja86, jooooo! Peukkua sinne! Mun miehen mummulla on sukupuu seinällä ja siel on kaikkia ihanuuksia niinku esmes Serafiina. Harmi et meidän koiran nimi on Sera... :D Toinen johon oon ihastunut on juuri tämän mummun toinen nimi, Edit. Se kyllä tulee tytön joksikin nimeks jos tyttö tulee. Meidän suvuissa (sekä isän, äidin että isäpuolen!) kulkee Vilhelmiina, mutta se on mun veljentytöllä jo jatkossa. Lisäks kulkee äidin puolella Kaarina ja isän puolella Johanna, mutta ne on musta jotenkin tylsiä. Ja jos tulee poika, niin sit tosiaan haluaisin jatkaa miehen isän puolelta sitä Matti-perinnettä mistä aiemmin puhuin.

Ni ja mun kaveri haluais kaksospojat joiden nimeks tulis Turo ja Tero.... :D (En oo ottanu selvää et onks se tosissaan, mut ilmeisesti lasten tekeminen ei oo sillä päällimmäisenä mielessä vielä....)

Mun mielestä toi MadH91:n Niilo sopis hyvin jatkoks Mammuskan pojalle jos sellanen tulee.. :)
 
Takaisin
Top