Niksinurkka

Samaan sarjaan kuulunee minun kysymys.
Millä saa porkkanasoseen irti vaatteista? Meillä pestyissä vaatteissa läikkä siellä toinen täällä.[:@]
Käytössä meillä vauva-ystävälliset hajusteettomat LV- ja Erisan pyykkäysaineet.
 
Maitoasiassa en osaa auttaa, mut tahrat lähtee meillä Vanishilla.
Jos on pahoja, annan liota tahranpoistoaine vedessä ennen pesua.
Porkkanaa en oo kyllä vielä kokeillut tehoaako.
 
Oletteko kokeilleet sappisaippuaa? Saahan ne pehmusteet vaunusta pois ja pestyä, vai saako?
 
Sappisaippuaa...voisin kokeilla. Pyykinpesuaine, mäntysuopa ja käsienpesusaippua eivät ole tehonneet. Pehmusteita ei saa irti ellei ruuvaa koko istuinsysteemiä ja katosta samalla. Siihen kai on ruvettava, jos tuo upotuksen ja liotuksen tarvii.

Porkkanatahrat (vanhatkin) on meillä lähtenyt Tabortilla ja 60'C pesussa. 40'C ei oo vissiin tarpeeksi.
 
Sappisaippuaa voisin minäkin koitellakin.. kuulostaa sellaselta ettei ole kauhea kemikaalipommi. Kiitti myös noista muista ainevinkeistä.. eiköhän noilla jollain saada tahrat veks. Vaatteet oon kyl pessyt 60 asteessa, mut tahrat on ja pysyy. 
 
Täällä kans porkkanatahrat ei hävii, vaiks kuudessakympissä oon pessy. Pitää kokeilla tota Vanishia varmaan. Sappisaippua? Mitä se on ja mistä sitä saadaan? En oo ennen kuullukkaan tommosesta[&:]
 
^ Ainaki esim Prismasta, normisaippuan kokonen, sieltä siivousosastolta :)
 
SAPPISAIPPUA!!!!!!
Ihan paras tahran poistaja mitä tulee vauvan vaatetahroihin.. Ja miksei aikuisenkin. Sillä lähtee jopa punaviini paidasta!
Saa joo Prismasta pesuaine osastolta eko-kohdasta[;)]..
Siis onpa vielä luontoystävällinen viimisenpäälle!!!
 
Täällä kanssa porkkanaläikkiä vaatteissa,joten täytyy kokeilla tuota sappisaippuaa! 
 
Meidän porkkanaläikät ei lähe sillä sappisaippualla.. mitähän mä keksisin [8|] on meinaan melkein jokaisessa vaaleammassa paidassa/bodyssa porkkanatahroja, eikä niitä viiti pitää, ku tahrasia on.. klorittia vois käyttää ihan valkosille, mut entäs ne muut.. miten mä nyt pelastan noi vaatteet [:o]
 
Meillä kans toi porkkana aiheuttaa ongelmaa... Keksimpä sitten ottaa yhden valkoisen kietaisubodyn ja teen siitä Nellille aina "pakkopaidan" eli puen väärinpäin päälle (en sido sitä kuitenkaan) ja siihen päälle vielä ruokalappu (muovinen kaukalo - pehmeet mallit työnnetään samantien suuhun [;)]) niin eipähän kaikki vaatteet mee "pilalle"

ja tuo kietasubody oli jo valmiiks vanhahko ja vähän kulahtanut niin heitän sen sit jossain vaiheessa roskiin.
 
Sappisaippuaa löytyy myös nestemäisenä sen palan lisäksi, meiltä löytyy kumpaakin [:)] Se nestemäinen on joskus paljon helpompi - tosin kuluu melko nopeesti [8|]
 
Takaisin
Top