Neuvolakäynnit

*mimosa*85, onpas teillä siro poika! Mein mörssäri oli jo 3kk 7330g ja 62,5cm [:D][:D]
 
Sentin isompi pää ja kilo enemmän Neasta, ei se marika ny niin makkaralta kuulosta katusutariina [:D]
 
No minä jo mietinki jos katusutariinan tyttö on makkara nii mikäs se meijän kymmenen kilonen poika sitte on [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]
 
Aika paljon alkaa olla jo koko eroja. Syntyessä erot paljon pienempiä. Meijän neitistä taitaa tulla koripalloilija, kun on niin pitkä (70cm) [:D]
 
laitan tytön kintuista kuvaa, kunhan muistan ne kuvata.. Siitä nimitys makkara.. ja noh, Marika makkara kuulostaa niin hauskalta. Mun ensimmäinen meni noilla painokäyrillä ihan omaa luokkaansa, kävin just vauvakirjasta kattomassa että 3kk 9800g, 6kk 11 520g.. sillon alko mulla todella soida hälytyskellot päässä, joten 1v painoa oli "vaan"12,5kg. Ensimmäiset 3v pojan kanssa seurailtiin tota painoa, nykyään tuo on kyllä ihan normaalikokonen.

Mutta se oli semmosta herran ollessa pieni, että aina kun tuo loukkas ittensä tms. niin heti piti olla suuhun jotain.. En siis antanut sapuskaa, vaan poika huusi ruokaa lohdutukseks. Itse sitä olen pähkäilyt että miksi, niin musta tuntuu että poika oli jollain tavalla addiktoitunut siihen ruokaan. Siis kun mikään muu ei tuntunut kiinnostavan jne. Vaikea selittää..
 
Taatu: Joo, nii minä oon katellu, että toiset vauvat on paljon isompia, kun meijän Tirppana... Mutta kai minä tarpeex sitä syötän, kun ne neuvolassa sanoo, että kasvaa hyvin! [:D]
 
Meidän tyttömme taitaa olla kans siromman puoleinen. 5-kuukautisneuvolassa pituutta 66,7 ja painoa 6890 g. Kasvaa tasaisesti omalla käyrällään. :)
 
Oli Ronin 4kk neuvola aamulla:

paino- 8080 g (+4355g)
pituus- 65,5 cm (+16,5cm)
pipo- 42 cm (+6,5cm)

"Terhakka poika! Jokeltaa, nauraa, kasvaa hyvin. Osaa kääntyä vatsalleen, viihtyy kyynärnojassa. Tarttuu leluihin" [:)][:)]
 
herraisä, mihin tämä aika oikeen menee? Joillakin jo 5kk neuvola[:D][:-]
 
Meillä oli 3kk neuvola 7.10 ja
TUro-Eemilin paino oli 7650g ja pituus 63,7cm.[:)][:)]
Hymypojaksi kehuivat.
Potra poika on.[:D][:)]
 
 
Meillä oli eilen 5kk neuvola

Paino 9350g (4kk neuvolasta +550g, aiemmmin tullu kuukaudessa +1,2-1.5kg)
Pituus 68cm (4kk neuvolasta +2,5cm)
Pipo 45cm (+1cm)

Pituuskasvu on nyt kiihtyny ja painon nousu hidastunu, mut kummatkin +1 käyrällä [:)]
Saatiin lupa ottaa syöttötuoli käyttöön, käytiin eilen vauvasettiä etsimässä Tripp Trapp tuoliin, mut ei ollu oikeen väristä..Täytyy viikonloppuna jatkaa etsintöjä [:D] Lupa lihoihin ja viljoihin saatiin myös, ajattelin aloittaa iltapuuron ihan ekaks, jos yösyötöt sillä sit pikkuhiljaa jäis pois [;)]
 
Odotan kans, että saa istuttaa ja istua syöttötuolissa, olis se syöminenkin vähän siistimpää ehkä[:D]
 
5kk neuvola takana
paino 10,2kg ja pituus 69cm. hurrrjasti kasvaa <3
" iloinen poika, kiljuu ja nauraa kuuluvasti. pyörii oman "napansa" ympärillä, liikkuu taakse päin n2m matkan, kääntyilee, tarttuu leluun ja vie sen suuhun, kohdistaa äänen, pään kannatus erinomainen"
saatiin myös lupa istutukseen, jee :) eilen jo sitte istuttiin ja syötiin syöttötuolissa [:)]
 
4kk neuvolalääkäri (Artulla ikää 4,5kk)

Pituus 66cm
Paino 7225g
Päänympärys 42cm

Kaikki ok, saatiin myös lupa istuttamiseen sekä ohjeena iltapuuro jota ollaan tää viikko syöty.
Jännä juttu kuitenkin kun suosituksena viljojen syömiseen on 5kk niin iltapuuro kirjoitettiin ihan tuohon neuvolakorttiin. Ja vielä että ihan Elovenaa ei mitään "vauva"puuroja...
 
no jos minäki laittasin meiän kirpun neuvolakuulumisia

pituus 62cm
paino 5,2
nuppi 41,

ja kirjoitteli jtn muutakin iloinen yms.  kovasti koettanu antaa soseita muttei kelpaa- nyt sain jopa muutaman lusikallisen.tästä se lähtee.
 
5kk neuvola
paino: 7080g
pituus: 65.1cm
pää: 40.3cm

Rokotuksista tyttö vetäs ihan järkyttävät huudot, sai neuvolantätikin hieroo että vedäppäs välillä henkee. Saa ilmeisesti varautua taas panadolin antamiseen illalla, viime piikeistäkin oli niin itkunen illan.
 
Onnin 5kk-neuvolakuulumiset:

Paino:7910g
Pituus: 68,5cm
Pipo: 44,6cm

"Sopusuhtainen poika. Saa kahdesti päivässä ruokaa, kalaakin voi jo kokeilla. Yöt olleet jonkinverran levottomia, rauhoittuu suht nopeasti. Kääntyy hienosti kyljelleen, täällä autettuna vatsalleen. Kotona kääntyy ilman apuja. Vatsallaan kyynärnojassa. Moro neg. Hieno hymypoika!"
 
Tulee sellanen olo tosta, ettei se th uskois että se oikeesti osais kääntyä [:D] Onpas Onni pitkä! 
 
Takaisin
Top