Neuvolakäynnit

Onko teillä puolisot mukana heti ekallakin käynnillä? ☺️

Ei kyl varmaan ainakaan tällä ihan ekalla ole. Niin tuoreessa muistissa vielä kaikki yleiset höpinät että ei aleta tätä varten sumplia esikoiselle hoitajaa (ollaan sit ekan neuvolakäynnin aikaan lomalla ja päikky kiinni silloin). Viime raskaudessa oli joka kerralla mukana. Varmasti tässäkin raskaudessa sit myöhemmin on mukana. 😊
 
Meillä tulee mies mukaan, kun esikoinen on tulossa niin on molemmille uutta. Ja meillä ultrataan ekaa kertaa ekalla neuvolakäynnillä niin siksikin. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:
 
Me ollaan menossa yhdessä. Jospa saisi ensin varattua sen ajan😅, en ollut ajatellut tätä asiaa vielä ollenkaan, näköjään meidän alueella ajanvarauksessa kolmen vuorokauden aikana takaisinsoittopalvelu eli kärsivällisyyttä saa harjoitella ja toivoa ettei ihan pahimpaan aikaan työpäivästä sitten soittelee.
 
Mä sain tänään muutamassa h takaisinsoiton ja ensimmäinen neuvola on 21.7.☺️ Meidän tuleva oma terkkari on lomalla silloin, niin mennään ensimmäiselle käynnille jonkun toisen luokse. Oli joku ulkomaalainen nimi niin toivottavasti puhuu ja ymmärtää hyvin suomea kun on ensimmäinen lapsi meille molemmille.😅
 
Saako muuten äitiysneuvolan valita itse vai meneekö automaattisesti osoitteen/terveyskeskuksen mukaan?
 
Saako muuten äitiysneuvolan valita itse vai meneekö automaattisesti osoitteen/terveyskeskuksen mukaan?
Harvoin saa valita, yleensä on jaettu osoitteen mukaan tiettyyn terveyskeskukseen ja siellä vielä eritelty mitkä alueet kuuluu millekin hoitajalle. Toki edellisessä raskaudessa tuntui että aina vaihtui henkilö ja lopulta en enää muistanut kelle olin mitäkin höpissyt.
 
Varasin vihdoin neuvolan. Sanoi, että yleensä rv 8-10 on eka neuvola. Laittoi ajan päivälle jossa on 8+2, mutta sen jälkeen alkoi miettimään että pitäisikö siirtää vai onko liian aikainen, mutta kun mies on työmatkalla niin ei sovi pari viikkoa ton jälkeen. En vaan mitenkään tajunnut miks tuo 8+2 olis liian aikasin jos eka käynti tähdätään 8-10 viikoille. 🤔
 
Varasin vihdoin neuvolan. Sanoi, että yleensä rv 8-10 on eka neuvola. Laittoi ajan päivälle jossa on 8+2, mutta sen jälkeen alkoi miettimään että pitäisikö siirtää vai onko liian aikainen, mutta kun mies on työmatkalla niin ei sovi pari viikkoa ton jälkeen. En vaan mitenkään tajunnut miks tuo 8+2 olis liian aikasin jos eka käynti tähdätään 8-10 viikoille. 🤔
Ultrataankohan teillä ekalla käynnillä? Meillä ultrataan, ja koska nla ultra vehkeet ei oo niin huippulaadukkaat, ei niillä kai näy välttämättä kovin varhain kunnolla, ja jos raskaus ei olekkaan sit niin pitkällä kuin menkoista laskettuna. Jotenkin näin ymmärsin esikoisen aikana, kun hoitaja arpoi puhelimessa mullekkin ajasta..
 
Mä oon yleensä käynyt neuvolakäynnit yksin, miehelle jo tuttua kauraa ja hän on päivätyössä, niin ei neuvolakäyntien takia viitsi säätää vuorojaan. Np-ultraan ja rakenneultraan on sitten tullut mukaan. Tosin viime raskaudessa olin myös np-ultrassa yksin, en muista enää miks mies ei päässyt. 😅
 
Meillä on huomenna ensi käynti ja mies tulee mukaan. Kaikki sanonut että siellä höpötellään vaan turhanpäiväisiä niin en tiedä miksi jännitän, mutta ehkä kun tämä niin uutta ja taas tuntuu hivenen todellisemmalta tämä raskaus, vaikka viime perjantain varhaisultrassa päästiinkin jo näkemään että pieni sydän siellä jo sykkii.
 
30. kommentti pitää saada johonkin niin kerrottakoon, että tänään käytiin ekassa neuvolassa. Mies oli mukana ja 8+1. Kesälomien takia kaks ekaa kertaa on eri kunnassa ja eri ihmiset. Täti päpätti kaikki tulevat kerrat ja mielenkiintoiset jutut niin nopeesti, että harmi kun en todellakaan muista miten se täälläpäin nyt meni kaikkien ultrien kanssa yms. Onneksi tässä on vielä monta kuukautta aikaa 😅
 
Me yritetään miehen kanssa molemmat päästä mahdollisimman monelle neuvolaköynnille, kun esikoinen kyseessä. Harmi kun mies on eri paikkakunnalla töissä, niin varmaan ihan joka kerta ei tule onnistumaan.
 
Tuli just UÄ-seulaan kutsu.
Kun tuun lomalta niin ekan päivän oon normaalisti töissä, seuraavana päivänä puoli päivää pois UÄ takia ja sit kolmantena päivänä puoli päivää pois neuvolan takia.

Yrittää siinä sitten selitellä että on vähän vielä kesämenoja 🫣
 
Mulla eka nla ensi viikolla 9-10 viikolla mennään silloin. Uä parin vkon päästä (yksityisellä) 😄
 
Meillä oli tänään eka neuvola, tuntuu niin onnekkaalta ja vielä todella epäuskoiselta että ollaan täällä asti :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Ihan hyvä käynti oli, ja varasin heti verikoeajan ensi viikolle. Äsken katsoin että np-ultran aikakin oli ilmestynyt omakantaan (tai siis päivä, mutta kellonaikaa odottelen postilla). Kolme viikkoa pitää vielä odottaa sitä ultraa.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Ekalla neuvola käynnillä viikko sitten oli yllättäen ultraus, olipa ihana nähdä että pieni oli hyvin kasvanu vastas jopa pari päivää isompaa niinku kaikki meillä kasvanu alusta asti vähän isompana. Labrassa eilen käyty ja viikon päästä jo nt ultra 😍
 
Tuli just UÄ-seulaan kutsu.
Kun tuun lomalta niin ekan päivän oon normaalisti töissä, seuraavana päivänä puoli päivää pois UÄ takia ja sit kolmantena päivänä puoli päivää pois neuvolan takia.

Yrittää siinä sitten selitellä että on vähän vielä kesämenoja 🫣
Kivasti työt alkaa 😄
Täällä taas se ongelma et maha pyöristy yhtäkkii sen verran et ei enää voi piilotella, mahaa vähän jo ennestään ja sit kolmas raskaus nii ei saa millään löysillä vaatteillakaan enää piiloon ku sieltä se puskee läpi ehkä joku telttamallinen mekko viel toimis mutta ei niitäkään ainakaan tarpeeksi kaapista löydy joka päivä asukriisi, haluaisin kuitenki edes sen nt ultran eka käydä ennenkuin kaikille kertoo.
 
Neuvolassa käyty (rv 9+) Siellä lähinnä kyseltiin meidän perustietoja ja juteltiin elintavoista ym. Verikokeisiin ja virtsakokeisiin sain lähetteen ja seuraava aika varattiin omalle th:lle kun nyt oli kesäsijainen. Pikkuhiljaa alkaa kaikki konkretisoitumaan 🥰
 
Millä viikolla teillä on nt-ultra? Meille neuvola, kätilö ja gyne sanoi, että se kannattaa olla mahdollisimman lähellä sitä 13+6, jotta tulos on varmempi. Vissiin voi näyttää normaalia, vaikka olisi turvotusta tms., jos sen tekee viikkoja ennen tuota 🤔 Pienen pieni riski sille, mutta kuulema jos haluaa mahdollisimman luotettavan, niin kannattaa sinne 14. viikon puolelle odottaa. Sitä ihmettelin, kun eiks siinä se raja ollu 11+0-13+6? Tosin tiedän muutamia, joille just käyny silleen, että nt-ultra tyyliin 12+0, kaikki ok ja sitten rakenneultrassa paljastuu isot ongelmat, jotka ois näkynyt jo viikolla 13 😭😱

Meillä tuo siis tulossa 13+2 tai 13+4 ihan sen takia, että saa mahdollisimman luotettavan tuloksen 😁
 
Takaisin
Top