Neuvolahommia

852bfd60aca9bb7c82fc4bd87ae15194

Huomenna aamulla sokerirasitukseen. Korvaisikohan nää (itte tehty sämpylä ja pari riviä suklaata) ja iso muki mansikkamehua kaikki koettelemukset? :) Isoin ongelma mulle on varmasti ilman vettä oleminen yöllä ja aamulla. Tai lasillisenhan saa juoda, mut se on hurjan vähän.
 
852bfd60aca9bb7c82fc4bd87ae15194

Huomenna aamulla sokerirasitukseen. Korvaisikohan nää (itte tehty sämpylä ja pari riviä suklaata) ja iso muki mansikkamehua kaikki koettelemukset? :) Isoin ongelma mulle on varmasti ilman vettä oleminen yöllä ja aamulla. Tai lasillisenhan saa juoda, mut se on hurjan vähän.

Tsemppiä:)
 
Mulle neuvolassa sanottiin et ihan normaalisti voi juoda vettä yöllä ja aamulla ennen sokerirasitusta
 
Mulle neuvolassa sanottiin et ihan normaalisti voi juoda vettä yöllä ja aamulla ennen sokerirasitusta

Mulle sanottiin että suun voi kostuttaa mutta jos paljon juo niin se vaikuttaa. Ja itse rasituksen aikanahan ei saa juoda mikä on karseaa, itse halusin vain sen nesteen maun pois suusta...
 
Hmm... Ompa outoa. Toki noista ohjeista luin myös että lasillisen vettä voi juoda... Ehkäpä pitää itekkin välttää juomista...
 
Lasillisen vettä voi hyvin juoda, ei missään nimessä litratolkulla.

Tips, käy huuhtelemassa vessassa suu vedellä sillä aikaa kun odottelet seuraavaa verikoetta. Se maku on ällö ja suun huuhtelu ei vaikuta.
 
Jes! Nyt se on ohi :) kokeen aikana sai ihan juoda vettä. Mulla oli 3dl pullo mukana (ku olin kuullu huhuja et se on ok) ja hoitaja sano et sen voi pikkuhiljaa juoda kokeen aikana. Kunhan ei kerralla vetase koko pulloa.
 
Lasillisen vettä voi hyvin juoda, ei missään nimessä litratolkulla.

Tips, käy huuhtelemassa vessassa suu vedellä sillä aikaa kun odottelet seuraavaa verikoetta. Se maku on ällö ja suun huuhtelu ei vaikuta.

Siinäpä oli hyvä vinkki! "Ikävä" vaan että ei varmaan tule rasituksia enää omalle kohdalle :D
 
Mulle varattiin jo eka neuvolakäynnillä nuo valmennukset. Täti sanoi et vaikka ei tiedä aikooko mennä niin kannattaa varata, muuten ne täyttyy. Parin viikon päästä ois eka kerta.
 
Tänään oli neuvola, viikko 28+0, isyydentunnustus tehtiin ja hemoglobiini oli noussut 98 -->110. Seuraava käynti on meillä terveydenhoitajan kotikäynti viikolla 31.
 
En minäkään vasta nyt kun muutettiin Sipooseen :p Espoossa semmosta ollut edes synnytyksen jälkeen...
 
Meillä on tullu uutena juttuna neuvolan perhetyöntekijän tapaaminen odotusaikana, vaikka ei ookaan ensisynnyttäjä (niillä se on ollu jo aiemminki) ja sit vielä lisäks perhetyöntekijä käy kans kotikäynnillä ku lapsi on 3kk. Toki vaan jos se on vanhemmille ok. Mä ainaki otan sen mielelläni, ku saatiin sieltä esikoisen aikana niin hurjasti uniapuja. Nii ja terkkari käy kotona ekalla käynnillä synnytyksen jälkeen niinku ennenki.
 
Eilen neukku ja saadaan mekin hakea äitiyspakkausta. :)
Hb107 eli selittää hyvin osan väsymyksestä.. neiti olisi näyttänyt vain jalkapohjaa anturille mutta löytyi ne sykkeetkin ~150 :D :)
Sokerimittari kotiin kun en jaksa itseäni rasituskokeella kiusata. 6 päivää siis kotimittausta :)
 
Meillä on terveydenhoitajan kotikäynti 30 -32 ja perhetyön kotikäynti ois viikko 35. Sit viel syntymän jälkeen th kotikäynti.
 
Kävin viime viikolla labrassa, tutkitaan siis vasta-aineet verestä. Vauvan veriryhmä on rh-, sama kuin minä eli en tarvitse piikkotystä sitä varten.
Mutta mielestäni erittäin mielenkiintoista mikrobiologiaa, kun minusta otetusta verestä voidaan nyky teknologialla erottaa vauvan veri ja tutkia sitä. 5 vuotta sitten se tutkittiin samantien synnytyssalissa, silloin ei vielä tuollainen ollut mahdollista.
 
Ylimääräinen neuvolakäynti kun pari viikkoa sitten opiskelija sai sf-mitan huitelemaan yläkäyrän yläpuolella. No, oma th mittasi ja sai pienemmän mitan kuin 2vk sitten. Ei syytä huoleen. Vauvakin tuohtui kopeloinnista ja monotti niin että vatsa tutisi. Seuraava neuvola heinäkuun alussa.
 
Tänään oli neuvola. Tuli ylimääräinen kontrollikäynti äitiyspolille kun sf mitta oli lähtenyt laskusuuntaan alakäyrälle. Tarkistivat lapdiveden määrän, sen suhteen kaikki kunnossa. Voi olla että on vain pienikokoinen tai sellainen asento että vaikuttaa mittoihin. Ylimääräinen painoarviointi siis tiedossa ja mittojen tarkistus. Muuten kaikki hyvin ja vilkkaasti liikkuva vaavi.
 
Eilen neuvola ja isyyden tunnustus samalla kerralla. Hb laskenut 116 (normaalisti mulla 160 pinnassa) joten tuohon nähden pudotusta tullut. Ei kuitenkaan vielä rautalisää tai täytyy katsoa jos olo hirveän väsynyt. Sain nyt onneksi armahduksen että kahtena päivänä viikossa mittailla sokerit eikä neljänä. Seuraava neuvolakerta 5 viikon päästä rv 34.
 
Takaisin
Top