Neuvola

Meillä eka neuvola oli jo 7.3. Eipä siellä juuri kummempia tehty katotiin vaan perustiedot kohdilleen ja katottiin et mitä kaikkee pitää nyt varata ja milloin. Ihanasti pääsen tästäkin raskaudesta sokerirasitukseen, ei kuulu mielipuuhiini se 🤢.
Meillä terkka käy tekees pissasta ne testit mut ei sentään lautaselle 😳
 
Mulla eka neuvola nyt 14.3. Mielenkiinnolla odotan, Tampere kun kyseessä. Kävin viime viikolla Perheartessa jo varhaisultrassa, kun en malttanut odottaa tätä ensimmäistä neuvolaa. Kaikki näytti siltä kuten pitikin😊 Tänään 8+6, joten torstain neuvolalta lähinnä odotan tietoa jatkoajoista😅
 
Mulla eka neuvola nyt 14.3. Mielenkiinnolla odotan, Tampere kun kyseessä. Kävin viime viikolla Perheartessa jo varhaisultrassa, kun en malttanut odottaa tätä ensimmäistä neuvolaa. Kaikki näytti siltä kuten pitikin😊 Tänään 8+6, joten torstain neuvolalta lähinnä odotan tietoa jatkoajoista😅

Miks just Tampereen neuvolaa odotetaan mielenkiinnolla? Vai tulkitsinkohan lauseen oikein? :D Me ehdittiin esikoisen kanssa asioida vain 6v. neuvola Tampereella, kun muutettiin just synttäreiden tienoilla tänne, mutta nyt olis sitten ihan alusta saakka neuvolat täällä. Mulla tosin eka neuvola vasta 22.3.
 
Harmi kun Helsingissä ei neuvoloissa ultrata ollenkaan, joissain paikoissa ultrausta tehdään enemmän kuin vain ne pari pakollista.
 
Mulla eka neuvola nyt 14.3. Mielenkiinnolla odotan, Tampere kun kyseessä. Kävin viime viikolla Perheartessa jo varhaisultrassa, kun en malttanut odottaa tätä ensimmäistä neuvolaa. Kaikki näytti siltä kuten pitikin😊 Tänään 8+6, joten torstain neuvolalta lähinnä odotan tietoa jatkoajoista😅
Mua kiinnostaa kans, miks ootat mielenkiinnolla just Tampereen 😃 ois itelläkin edessä, joten jos on jotain mihin pitää varautua niin.. 😅
 
Neuvola käyty, Tampere. Mitä oli ennakkokäsityskin niin 1,5 h kesti neuvolakäynti, mutta eipä siinä juuri ollut muuta kuin kuulustelua esitiedoista ja niiden täydentämistä. Jutustelua mm. parisuhteesta, talouspuolesta ja olotilasta… (tähän terveyspuoleen olisin siis enemmän kaivannut panostusta kuin näihin muihin asioihin). Miehelle pissatestin aikana tuli vielä enemmän sellainen kuulustelufiilis😅 Positiivista oli, että sai aikoja kesäkuulle saakka ja tänään varattua ultran huhtikuulle ja verikokeet heti ensi viikolle. Jos ei olis omakustanteisesti käynyt jo viime viikolla varhaisultrassa, olisi kyllä varmasti tosi epävarma olo vain tuon neuvolan juttelutuokion jäljiltä.
 
Mä kävin tänään ekassa neuvolassa ja parasta oli se, että kuulin että kaikilla yli nelikymppisillä tehdään käynnistys laskettuna aikana. Esikoisesta jäi pelko että raskaus annettiin mennä liian pitkälle ja toivoinkin tässä aiempaa käynnistystä, jos niin pitkälle päästään.
 
Mä kävin tänään ekassa neuvolassa ja parasta oli se, että kuulin että kaikilla yli nelikymppisillä tehdään käynnistys laskettuna aikana. Esikoisesta jäi pelko että raskaus annettiin mennä liian pitkälle ja toivoinkin tässä aiempaa käynnistystä, jos niin pitkälle päästään.
Missäs päin tämmöstä? Ihan vaan yli nelikymppisenä kyselen? Kun ei meidän neuvolassa tämmösestä mitään mainittu 🤔. Et onks taas jotain alueellisii eroja vai mikä juttu
 
Eilen kaivoin ihan mielenkiinnosta vanhat äitiyskortit ja vertailin painonnousua. Aiemmissa raskauksissa minulla on ensimmäiseen neuvolakäyntiin mennessä paino noussut n. 1,5 kg ja ne neuvolat ovat olleet viikoilla 6+ ja 7+. Nyt ensimmäinen neuvola oli viikolla 10+4 eikä paino ollut noussut oikeastaan yhtään.
 
Huomenna ois eka virallinen neuvola, vaikka sijaistavalla neuvolalääkärillä kävinkin perjantaina, mutta siinä oli syynä tämä minun päänsärky.

Huominen neuvola on suoraan lääkärineuvola jossa myös ultrataan, ja hermostuttaa aivan hullunlailla. 🥹
 
Eilen kaivoin ihan mielenkiinnosta vanhat äitiyskortit ja vertailin painonnousua. Aiemmissa raskauksissa minulla on ensimmäiseen neuvolakäyntiin mennessä paino noussut n. 1,5 kg ja ne neuvolat ovat olleet viikoilla 6+ ja 7+. Nyt ensimmäinen neuvola oli viikolla 10+4 eikä paino ollut noussut oikeastaan yhtään.
Saas nähdä kuin oma paino on noussu kun joutuu syömään ihan jatkuvasti että pahoinvointi pysyy ees siedettävänä 🫣
 
Tää oli Helsingissä
Ai mäkään en oo kuullu tällaista! No esikoinen syntyi spontaanisti 40+1, että tuskin kauheesti yli menisikään. Mutta hyvä tietää, että tällaistakin vois olla tiedossa 🤔
 
Kävin kans nyt neuvolassa lopulta, resepti pahoinvointilääkkeeseen tuli. Vähän harmitti kun terkka ilmoitti ettei he näillä viikoilla sydänääniä kuuntele mikä täysin ymmärrettävää. Mutta hempan mittausta lukuunottamatta tuon olis voinu tehdä vaikka teamsina.
 
Kävin kans nyt neuvolassa lopulta, resepti pahoinvointilääkkeeseen tuli. Vähän harmitti kun terkka ilmoitti ettei he näillä viikoilla sydänääniä kuuntele mikä täysin ymmärrettävää. Mutta hempan mittausta lukuunottamatta tuon olis voinu tehdä vaikka teamsina.
Itse en ole ees neuvolaan asti päässyt ja tänään lääkäri kirjoitti taas vaihteeksi lisää sairaslomaa ja Xonvea-pahoinvointilääkkeen🤢
 
Rv 11 ja tänään sain aikaiseksi soittaa neuvolaan. Tälle viikkoa verikokeet ja varasin ultran 10.4., neuvola on joskus sitten vasta huhtikuun puolen välin jälkeen..
 
Takaisin
Top