Neuvola

Cezu

Satasella mukana keskusteluissa
Elokuiset 2024
Yleistä keskustelua ja ajatuksia neuvola-käynneistä.

Milloin teillä on ensimmäinen neuvola-aika?
 
Mulla on eka neuvola 8.1. Olin yllättänyt, että niin nopeaa. Luulin että toista odottaessa on vähemmän neuvoloita. Toki mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja tarvin reseptin isommalle tyroksiiniannokselle sekä labrat, jossa tsekataan kilppariarvot raskauden alussa.
 
Mulla on 17.1 neuvola. Nyt rv 3+6 mutta soitin heti, koska aikataulut on vähän tiukassa tammikuussa niin halusin varmistaa että saan ajan silleen ettei joutuisi sovittuja asiakastöitä perumaan. Mulla toinen raskaus, ja sama neuvolatäti kuin 1,5v esikoisella. Hän puhuu tosi paljon ja pitkästi ja meidän tapaamiset venyy AINA yli tuntisiksi, joskus jopa 1,5h. Ihan kiva, mielummin näin päin, mutta välillä ne käynnit tuntuu vähän "tutun toistelulta" mutta toisaalta mielummin niin, kuin että ei saisi riittävää infoa.
 
Mulla on 17.1 neuvola. Nyt rv 3+6 mutta soitin heti, koska aikataulut on vähän tiukassa tammikuussa niin halusin varmistaa että saan ajan silleen ettei joutuisi sovittuja asiakastöitä perumaan. Mulla toinen raskaus, ja sama neuvolatäti kuin 1,5v esikoisella. Hän puhuu tosi paljon ja pitkästi ja meidän tapaamiset venyy AINA yli tuntisiksi, joskus jopa 1,5h. Ihan kiva, mielummin näin päin, mutta välillä ne käynnit tuntuu vähän "tutun toistelulta" mutta toisaalta mielummin niin, kuin että ei saisi riittävää infoa.
Voi ihanaa, yritin myös saada aikaa mun vanhalle ja lapsen terveydenhoitajalle, mut hänellä oli ajat loppuun varattu helmikuulle asti😂 tosi kiva kun on tuttu ja turvallinen ihminen vastassa neuvolassa!
 
Mulla on neuvola jo ti 17.12 eli ens viikolla. Oli viimeinen aika ennen tammikuun loppua, onneks sain varattua! Jännittävää!

Oliks se niin et niin verikokeissa piti käydä nyt alkuraskaudessa? En muista yhtään miten meni viime raskaudesssa🥰
 
Mullekin meni vasta 23.1. jotta sain samalla hoitajalle ja aamuajan, keskellä päivää pitäisi alkaa selittää töihin poissaoloja 😅
 
Voi ihanaa, yritin myös saada aikaa mun vanhalle ja lapsen terveydenhoitajalle, mut hänellä oli ajat loppuun varattu helmikuulle asti😂 tosi kiva kun on tuttu ja turvallinen ihminen vastassa neuvolassa!
Kyllä! Säästyy siltä että ei tarvi uudelleen kertoa kaikki omaan arkeen liittyviä juttuja, työjuttuja ja muita uudestaan. Mulla oli ekassa raskaudessa aika paljon terveydellisiä huolia (ei raskaudesta johtuvaa, mutta raskauteen väistämättäkin vaikuttaa) sekä työrintamalla oli pahimpana korona-aikana tosi vaikeaa, niin kävin neuvolapsykologilla ja myös omalle terveydenhoitajalle tuli avauduttua usein. Myös raskaan vauvavuoden aikana tuli monta kertaa purskahdeltua väsyneeseen itkuun, niin tää tuttu terkka ainakin tietää, jos tämän raskauden aikana tulee välillä vanhoja demoneita pintaan ja tietää minkälaisten juttujen parissa aiemmin kamppailin. Ei tarvi kaikkea kertoa alusta uudelle hoitajalle. 🙂 Olin kyllä tyytyväinen että sain saman terveydenhoitajan tällekin vauvalle.
 
Mulla on neuvola jo ti 17.12 eli ens viikolla. Oli viimeinen aika ennen tammikuun loppua, onneks sain varattua! Jännittävää!

Oliks se niin et niin verikokeissa piti käydä nyt alkuraskaudessa? En muista yhtään miten meni viime raskaudesssa🥰
17.12. on sunnuntai. Tarkoitatko ti 19.12.? Kiinnitin vaan huomioo koska meidän kuopus on syntynyt 17.12. 😊
 
Mulla on neuvola jo ti 17.12 eli ens viikolla. Oli viimeinen aika ennen tammikuun loppua, onneks sain varattua! Jännittävää!

Oliks se niin et niin verikokeissa piti käydä nyt alkuraskaudessa? En muista yhtään miten meni viime raskaudesssa🥰

Joo, pitää käydä verikokeissa yhdistelmäseulaa varten. Muistaakseni 10+0-10+6 on se suositus, mut sun th varmasti ohjeistaa sen ja tekee lähetteen. 😊
 
Mä oisin varaillu kans ekaa käyntiä tänään, mutta ei niillä ollutkaan puhelinaikaa perjantaisin. Tää turhautumisen määrä varmaan sopii jo raskausoireeksi, huvittaa kun ei mulla niin päivän päälle hätä oo alkuviikosta vielä ollut ja nyt oon ihan hiilenä ja varma, ettei edes saada aikaa kun soitto menee ens viikolle 😂 toivon että saadaan kans sama hoitaja ku viimeksi, hän oli tosi ihana ja asiantunteva!
 
Ensimmäinen neuvolakäynti 12.1. ja kyllä jännittää noinkohan pääsen sinne asti, onneksi sain saman terveydenhoitajan joka ollut minulla koko tämän matkan ajan ❤️
 
onko joku saanut varata nt-ultran jo ennen neuvolan ensi-käyntiä? mulle menee jo rv10+ viikolle eka käynti, ja haluan ehdottomsti nt-ultran rv11-13 välille. Pelkään, että se ei onnistu jos ei varaa etukäteen. Helsingissä on aina jonoa..

Laitoin jo neuvolaan tästä viestiä, mutta eivät ole vastanneet.
 
onko joku saanut varata nt-ultran jo ennen neuvolan ensi-käyntiä? mulle menee jo rv10+ viikolle eka käynti, ja haluan ehdottomsti nt-ultran rv11-13 välille. Pelkään, että se ei onnistu jos ei varaa etukäteen. Helsingissä on aina jonoa..

Laitoin jo neuvolaan tästä viestiä, mutta eivät ole vastanneet.
No luulisi saavan varattua etukäteen tuossa tilanteessa! Hyvä kun on itse ajoissa liikenteessä niin monesti onnistuu parhaiten asiat. 😊
 
Eka käynti 24.1.! Onneksi sitä ennen on se varhaisultra, muuten odottelu olis vaikeeta 😬 Eihän siellö ekassa neuvolassa ultrailla tai mitään, mutta se tuntuu sellaselta konkretisoivalta käynniltä että oikeesti on raskaana. Toivotaan että pikkunen pysyy matkassa♥️
 
onko joku saanut varata nt-ultran jo ennen neuvolan ensi-käyntiä? mulle menee jo rv10+ viikolle eka käynti, ja haluan ehdottomsti nt-ultran rv11-13 välille. Pelkään, että se ei onnistu jos ei varaa etukäteen. Helsingissä on aina jonoa..

Laitoin jo neuvolaan tästä viestiä, mutta eivät ole vastanneet.
Mä mietin just samaa, pakko soittaa neuvolaan ja kysyä huomenna. Mulla alkaa huomenna rv 8 ja ois ollu neuvolakäynti, mutta nyt oon kuumeessa ja piti perua aika. Varausjärjestelmän mukaan neuvolassa ei oo vapaita aikoja vasta tammikuun lopussa ja sillon mulla alkaa jo rv13🥺😱
 
Takaisin
Top