Neuvola, ultrat ym.

Oi ku jännittää.. kohta ar-ultra.. koko päivän oon vaan kytännyt kelloo että koska saan lähtee...
Mies mukana ja jännittää yhtä paljon.... toivottavasti kaikki on hyvin... ☺
 
Mies soitti sitten neuvola-ajan viimein. Saatiin loppukuulle. Neuvolantäti vaikutti kuulemma just siltä, että saan valitusta "liian nopeasta" raskautumisesta. (Nyt lapsi päälle 10kk.) Oli myös kysynyt milloin lopetin pillerit, en ollut tajunnut kirjoittaa sitä minnekään lunttilapulle. Kysyin mitä ukko vastasi ja sanoi: "No mä sanoin että en mä tiedä." :facepalm: No kiva, nyt neuvolatäti varmaan luulee että olen salaa jättänyt ne. :grin No, eiköhän asia sitten selviä, heh.
 
Höps nyt niitten painojen kanssa! Itse olen kans kovin kriittinen vaikkei ylipainoa ole mut niillä rajoilla ollaan... Muistakaa nyt kuitenkin hyvät naiset, olette raskaana :) painoa tulee. Se myös lähtee! Syötte järkevästi, herkkuja välillä myös. Liikutte, ihan kävely, vartti, puolituntia päivässä edes jos ei oo jo tuttua juttua.
Synnytyksen jälkeen sitten laihdutukset jos tarvii.

Mut joo, kyl miekin sanon neuvolassa ettei niistä grammoista ja kiloista tartte numeroa tehdä :D
 
Muokattu viimeksi:
Täällä varhais uä varattu torstaille 8.10, jolloin pitäis olla 8+0. Toivottavasti sinne asti selvitää :) Neuvolaa en oo vielä soittanu, jotenki unohtunu :D mut tarkotus soittaa ens viikolla... Tänää 5+2 :)
 
Neuvola ja paino ahdistaa täälläkin. Tiedän, että ylipaino on pahasta, mutta olen tämän lapsen silti halunnut. Täällö kuulemma tosi veemäinen neuvolatäti tuon painon kanssa, tuun varmaan joko kerta itkun kanssa pois. :sad001
 
Neuvola ja paino ahdistaa täälläkin. Tiedän, että ylipaino on pahasta, mutta olen tämän lapsen silti halunnut. Täällö kuulemma tosi veemäinen neuvolatäti tuon painon kanssa, tuun varmaan joko kerta itkun kanssa pois. :sad001

Sano ekalla käynnillä neuvolassa että ei tehdä nyt painosta suurta numeroa että tiedät kyllä asian.
 
Sano ekalla käynnillä neuvolassa että ei tehdä nyt painosta suurta numeroa että tiedät kyllä asian.

Pitää yrittää kerätä siihen rohkeutta, että otan asian puheeksi ettei neuvolaan meno ois aina ikävää ja ahdistavaa. Se ei takuulla oo kenenkään toive tai tarkoitus..

Työkaverini oli samasta aiheesta närkästyneenä tokaissut neuvolatädille, että."nooh, aborttiako suosittelet kun oon näin läskinä menny raskaaksi tulemaan" Asia oli kuulemma loppuun käsitelty. :D
 
^ Loistavaa asennetta. :)

Itsellä on vähän sama vastassa. Aion varmaan sanoa jotain tyylillä "Joo, tiedän olevani ylipainoinen (yhä). Kyllä, olen yrittänyt laihduttaa viime raskaudesta, jostain syystä ei ole onnistunut. Asiallehan ei juuri nyt oikein voi mitään, joten näillä mennään." Tai ainakin suunnittelen sanovani. :grin Kuitenkin saan jonkun itkukohtauksen ja juoksen neuvolan vessaan syömään suklaapatukan. :rolleyes:
 
Muakin pelottaa painon kyttäys.. mä sain laihdutettua 10kg ennen kun tulin raskaaksi ja muutenkin aina on paino ollut oma heikko kohta. Aion tosin itse myös ottaa puheeksi huoleni ylipainon takia, mutta en ala kuunteleen valitusta painosta. Olen nyt pitkän 2v yrityksen jälkeen vihdoin raskaana ja en anna painon nyt stressata vaan nautin nyt!!! ☺
 
Hei tietääkö kukaan, katsotaanko neuvolassa mitenkään onko siellä kohdussa elämää ekalla kerralla?! Siis meen 9+6 ekalle käynnille! Tosi myöhään miusta.. niin joudunko tosiaan odottaa 11-14 rv että pääsen ekaan ultraan? Vielä pari viikkoa pitäs ootella...
 
Mulla on neuvola 8+5 ja ultra 12+0. Vähän joo mietityttää, että jos vielä kuukauden päivät pitää ootella, ennenku saa varmuudella tietää ultrassa, että onko siellä ketään. Ihhh.
 
Joissakin neuvoloissa kuunnellaan sydänääniä tossa ekan käynnin yhteydessä (kaikkialla ei niitäkään), mutta ymmärtääkseni ultriin varataan aina erikseen ajat. Ja silloin tosiaan tuo np-ultra viikolla 11 - 13 on se ensimmäinen ultra minkä kunta tarjoaa. Sitä ennen pääsee monessa kunnassa ultraan vain poikkeustapauksissa ja jos varhaisultraan tahtoo, niin sitten pitäisi mennä yksityiselle.
 
Varailin alkuraskauden ultran kolmen viikon päähän. Päätettiin miehen kanssa käyttää raha yksityisen alku-ultraan, että tuulimuna saadaan suljettua pois. Lääkäri toivoi, että ois 8 viikko täynnä ja tuolloin mulla on menossa 7+2, mutta kun on ainoo että mies pääsee mukaan. Onkohan se niin päivien päälle? Tarkistin mun viikot vasta puhelun jälkeen :sad001
 
Meille kuuluu varhaisultra tuolla klinikalla, kun raskauduttiin ivf-hoidolla. Se on varattu 9.10. eli silloin on rv6+6. Sitä odotan kyllä kuin kuuta nousuvaa. Ensimmäinen neuvola on vasta lokakuun lopulla, mutta en mä sinne edes kaipaa, kun on jo kaksi raskautta takana. Pakko vain mennä, että saa lähetteen verikokeisiin ja np-ultraan. :)
 
Minä pääsen myös ar-ultraan edellisen raskauden takia. (Jouduin siis keskeytykseen koska sikiö oli todella pahasti turvoksissa ja oli kehityksessä häiriöitä. Ei olisi pieni jaksanut todennäköisesti edes täysiaikaiseksi. Lääkäritkin ihmettelivät kun sydän vielä löi.) Eli minulla on eka ultra jo ensi viikon maanantaina vaikka silloin on vasta 5+3 ja neuvola on samalla viikolla torstainan 1.10.. Toivon vaan, että en mene liaan aikaisin tuohon ultraan. No jos on liian aikaista niin sitten täytyy varmaan pyytää uusi aika. Viikkojen varmistukseksi siis pitää käydä, että pääsen verikokeisiin yms. testeihin ja nt-ultraan ajoissa.

Niin ja tuosta painosta piti vielä sanomani, että kyllä minullakin on sitä ihan liikaa ja tiedän sen ja tiedän, että siitä tulee sanomista. Ensimmäisen raskauden kohdalla minulle sanottiin, että 5-8 kiloa pitää tulla painoa lisää ja silti olisin laihtunut raskausaikana. No tuli vähän enemmänkin, mutta imetys auttoi karstamaan ne kilot. Töihin paluun jälkeen on kyllä tullut sitten roimasti taas lisää kiloja ja nyt koitan pitää painon nousun alle 10kg. Saa nähdä pysyykö...
 
Takaisin
Top