Neuvola käynnit

Ite söin obsidan merkkisiä, suht isoja tabuja mut kapselissa ja saa onneksi auki, laitoin ite välillä piltin joukkoon lusikalle ni meni paremmin alas :) Ja vinkkinä esim tippojen kanssa, jos vaikka 20tippaa tarvii ni se voi olla esim 2ml lääkekipossa ni laittaa aina 2ml ei tarvi tippoja laskea :)
 
Esikoisen aikana lueskelin myös keskusteluja että jotkut luonnonmukaiset rautalääkkeet sopinut paremmin, mutta en sen tarkemmin osaa kertoa :/
 
Lueskelin tuossa omakannasta ensimmäisen neuvolakertomukseni ja täytyy myöntää etten kyllä muista että kaikkea siellä luettua olisi tapahtunut. Varmaan jännitys vienyt muistia.

Mutta osaako joku sanoa miksi kertomuksessani luki että kehoitettu vähentämään maitotuotteita? (En siis muistanut tätä ?!?) Siellä lukee että käytän kevytmaitotuotteita ja kerroin myös syöväni juustoa ja jogurttia. Mutta miksi tulisi vähentää maitotuotteita? Eikös se vielä ole suomalaisen ruokasuosituksen perusta?
 
Aika hämmentävä ohje... Vai onko sulla Iirai hemoglobiini matala? Maitohan haittaa raudan imeytymistä, eli ei kannata aterialla ainakaan juoda maitoa. Varsinkaan lihan kanssa ei maitoa. Ja leivästä ja kasviksistakin imeytyy C-vitamiini pitoisten kanssa paremmin ja maito haittaa
 
Pitääpä katsoa uudestaan tota neuvolakorttia mitä se sanoo noista arvoista.. verenpaine mulla kyl mitattiin useaan otteeseen, mut se on ollu mulla monta vuotta jo "tapana". Ja hyvä ohje tuo rautahomma. Jos vähentäis maitoa niin ei ehkä olis ihan niin kovaa raskausväsymystä.. tai sit vaan on niin kuin siskollani, koko raskauden ajan. :/
 
Mulla oli nuorempana melko alhainen hb mutta nyt oli 128 sentäs viimeksi. Luulen että johtuu paljolti siitä ettei oo nyt laskenu,että juon aika harvoin maitoa ruokajuomaksi. Välipaloilla sitten juustoa ja joskus jugurtteja. En tiedä tuleeko kalsiumia tarpeeksi sitten
 
Meillä oli eka käynti syyskuun alussa ja seuraava vasta marraskuussa :D miten muilla on ollut jo niin monta käyntiä??
 
No ompas aika harvoin! Meillä elokuun lopulla eka th käynti ja ens viikolla toka, mutta välissä oli sentäs neuvolalääkäri.
 
Mulla (ensisynnyttäjä) on tän hetkiset aja ollu/ tulee olemaan:
Rv 8: th/kätilö
Rv 12: nt ultra
Rv 16: neuvolalääkäri (muistaakseni, voi olla myös th/kätilö)
Rv 20: rakenneultra
 
Ja kyl mul hb oli 134, eli ei se ainakaan sen takia ollu tuo maitohomma. Ehkä se sit vaan oli tuo kevytmaito, joka on ongelma.. rasvatonta ne kaikkialla suosittelee, mikä taas minusta maistuu vedellä lantratulle..
 
Mulla oli kans eka syyskuun alussa ja seuraava marraskuun alussa :) ihan normaalit käynnit täälläpäin
 
Mulla kans ensiodottajana:
Eka th käynti rv 7
Nt-ultra rv 12 ( muuttuskin rv 11)
Muuttuneen rv mukaan -->
Th käynti rv 12

Tulossa:
Rakenne ultra rv 21 (26.11)
Th kela-neukku rv 24 (15.12)

Koskakohan mulla sit eka lääkärineuvola :eek:
 
Näin menee esim meillä, ja tää on kaikille sama (tietysti jos on jotain erityistä niin useammin). Ja toi lääkärineuvolakin on tai ei oo, riippuu onko käyny esim muussa asiassa jo neuvolalääkärissä tai on tutkittu polilla.
 

Liitteet

  • Screenshot_2015-10-17-09-06-13.jpg
    Screenshot_2015-10-17-09-06-13.jpg
    130.8 KB · Katsottu: 31
Mitä siellä lääkärineuvolassa tehdään? Me saadaan ne sikiöseulonnan tulokset siellä, mutta mitä muuta? Onko teillä ollut miehet siellä mukana? :)
 
Ei mun tietääkseni siel oo sen kummempaa ku neuvolassa, kohdunsuun tarkastus ja sisätutkimus ja jos ultra niin saattaa ultrata.
 
Mulla oli just lääkärineuvola, normi mitat otettiin eka terkan toimesta, sit lääkäri teki sisätutkimuksen ja kuunteli neuvolan puolesta ekaa kertaa sydänäänet, ei sen kummempaa :)
 
Okei! Niin se muuten taisi meilläkin olla, että ensin joku hoitajan vastaanotto ja sitten se lääkäri! :)
 
Meillä kiva neuvotäti paasasi taas kalsiumista, näin raskaana pitäisi saada vähintään se 6dl maitotuotetta, mieluiten jopa 10dl( yhteensä sis. Juustoa yms). Ja sitten positiivisesti vielä että naisena pitää varmistua varsinkin vanhetessa että saa tarpeeksi kalsiumia ja D-vitamiinia osteoporoosiriskin takia.
 
Paljonkohan toi on juustosiivuina...? Mulla meni eilen joku 5 juustoleipää :D Ja aika paljon kermapippurikastiketta (jossa tosin ei kaikki neste kermaa vaan lihalientä myös) Mutta siinä oliki päivän kalsiumit...
 
Takaisin
Top