Neuvola jutut

Mä olen 154 cm pitkä ja kyselin tiistaina neuvolalääkäriltä, mutta kun sf-mitta menee keskikäyrän alapuolella ja hän heitti arvion 3.5 kg (sitä en tiedä, että millä perusteella ) niin ei tehdä synnytystapa-arviota. Hiukan muakin jännittää, että kuinkahan se mahtuu tulemaan, mutta sit sen vissiin näkee. :)
 
Onhan noissa sairaanhoitopiirien käytännöissä eroja.. Täällä ei oo kuin yks neuvolalääkäri raskauden puolivälissä eikä mitään synnytystapa-arvioita tehdä. Neuvolan terveydenhoitaja vain mittailee sf:ää ja arvelee kokeilemalla miten päin vauva on. Jos menee metsään niin se nähdään synnytyksessä sitten :dead:
 
Neuvolakäynti takana. Kaikki oli kunnossa, synnytyksestä juttelu sai verenpaineen mulle uudelle kymmenluvulle, mutta tulos silti normi kun tavallisesti mulla on niin alhainen. Paino oli tippunut...mikä on tietysti ihan hyvä asia, kunhan ei vaan ihan hurjaan laskuun ylly. Ensi viikolla sitten käyn vielä tarkistamassa tarjonnan sairaalalääkärin "määräyksestä". Toivotaan että tyttö ymmärtää nyt jäädä pää alaspäin!
 
Voi kun pääsisi jo synnyttämään! Maanantaina kävin neuvolassa. Protskut oli 1+ niin kuin viime viikollakin, mut RR mun normitasolla. Eilen vein kuitenkin pissanäytteen labraan. Jännyydellä odotan, minkä kokoinen vauva on tulossa. Käsikopelolla terkkari meinasi, että olisi vähän isompi kuin edellinen (3658 g), mutta ei kuitenkaan neljällä alkavaan lukuun uskonut. Sf nyt 35, viime raskaudessa näillä viikoilla 34 eli sekin puoltaisi vähän isompaa vauvaa. Tänään 39+1.
 
Tänään taas käyty neuvolassa. Th ei saanut vauvan päätä lainkaan käsiinsä, muttei osannut sanoa onko jo niin laskeutunut vai onko vain sellaisessa asennossa. Eli saattanee tulla pian tai olla tulematta. :grin Saatiin tosin neuvolan jälkeen aikaiseksi koota sänky ja hoitopöytä ja hakea varastosta esikoiselta jääneet vaunukoppa, sitteri, rintapumppu ym. Josko huomenna vaikka lopulta pakkaisi sen sairaalakassinkin valmiiksi. :rolleyes:
 
Eilen kävi neuvolan täti kotikäynnillä. Tyttö saanut kotiutuksen jälkeen painoa lisää 130 g, painaa nyt 2740 g, syntymäpainohan oli 2820 grammaa. Hyvällä tiellä siis ollaan ja pelkän rintamaidon kanssa edetään. Muutenkin tyttö on perus tyytyväinen vauva. Äitiä kyllä väsyttää, en oikein osaa nukkua näin päivällä, pitää vissiin kyllä opetella, koska yöunilla en kyllä pitkälle pärjää
 
Meillä kans eilen oli neuvolan kotikäynti. Kahden päivän ikäisenä kotiutuessa oli paino laskenu 220g, ja eilen se oli sitten kotiutumisesta noussu 250g, eli kuuden päivän ikäisenä ollaan +30g syntymäpainosta! Ja minäkun murehdin saako tuo tyttö ruokaa :D muutenkin kaikinpuolin kaikki ookoo :)
 
Meillä oli tänään neuvolan kotikäynti. Kaikki hyvin. :) Syntymäpaino oli 3390g, kotiin lähtiessä 2vrk iässä paino oli 3206g ja nyt 10vrk iässä oli paino jo 3590g. Eli hyvin riittää maito vain yhdestä rinnasta imettäen kans. :) Ens viikolla jo seuraava neuvolakäynti ja mun jälkitarkastus 25.11.
 
Meillä myös oli eilen neuvolan kotikäynti. Tytölle ili tullut sairaalan lähtöpainoon 6 päivässä 150g painoa lisää eli kyllä näyttäisi maito riittävän oikein hyvin :) ihan vielä ei syntymäpainoa oltu saavutettu, mutta eiköhän se ens ma ala jo olemaan, kun on seuraava painokontrolli neuvolassa. :D
 
Tänään taas käyty neuvolassa. Vauva hyvin asemissa muttei kuulemma kiinnittynyt. Ja näin toisella kertaa ei kuulemma useimmiten kiinnitykkään, joten siitä ei enää juurikaan pysty ennustamaan koska synnytys mahdollisesti olisi. Viikko laskettuun aikaan ja varaili aikaa viikon päähän, josta totesi, että etköhän sä sillon ainakin vielä tänne tule. Että eiköhän tässä vielä hetki odotella ennen kuin alkaa tapahtumaan. :oops:
 
Takaisin
Top