Neuvola- ja ultrakuulumiset

gamle, kiva kuva, hieno sintti! [:)] Jäin miettimään että jos et huomioinu, niin kuvassa näkyy sun koko nimi ja henkilötunnus. Eihän se toki ketään haittaa mut aattelin sanoo jos et tullu ajatelleeks [:)]
 
[align=left]simppu: joo, en jaksanu alkaa rajailemaan, ku oli jo tarpeeks hankalaa saada edes skannattua. Enkä usko, et teette sillä tiedolla mitään... jos siitä joku hyötyä haluaa, niin sääliksi käy.[:)]
[/align]
 
Sintti on söpö ja jalat niin kivasti yhdessä että ei oo kaverilla ainakaan hirveitä haluja vielä sukuvehkeitään esitellä :)
 
[align=left]Tatjuska: Kiitos. Mies sanoikin et ihan varmaan on tyttö, ku jalat ristissä nukkuu. [:D] Toivottavasti joulukuun lopulla rakenneultrassa availis vähän kinttujaan. [;)]
[/align]
 
Ihana kuva! Mut itse varovaisena ihmisenä, suosittelisin kyllä tuota kuvan rajausta. Windowsin omalla Paintilla saa vaikka mustattua kuvasta tiedot, kun valitset ison siveltimen tai valitset kumin väriksi mustan ja pyyhkäiset sillä. Tai sitten voi ottaa vaikka Irfanview ohjelman netistä ja sillä on helppo crop-toiminnolla leikata vain olennainen osa kuvasta :) Minäki voin sen tietysti tehdä jos haluat ja koitetaan miten onnistuis?
 
gamle: Koitas editoida tuota sun aiempaa viestiä ja kopioit tämän kuvan tilalle. Sit jos et tykkää niin sano vaan ja poistan tän kuvan ja kommentin. Kiitos ja anteeks :)

 
[align=left]mekke: kiitos sinulle [:)]. Ei pitäs leikkiä ollenkaan mitään kuvien siirtoo ite... nytkään en saanu kunnolla vaihdettua tuota kuvaa. se pitää näköjään avata uuteen ikkunaan, mut ompahan siellä... [;)]
[/align]
 
Eilen oli toka neuvola, rv 15+2. Itsellä kaikki arvot ok. Sf-mitta 14 cm (melkein navassa jo) ja pikkuisen syke 140/min. Saatiin tietää, että Down-riski n. 1:5000. Ensin se kuulosti aika isolta riskiltä, kun joku täällä kertoi tyyliin 1:100 000 riskistä [8|] mutta eilisen asiaa tutkaituani, se on ihan normaali luku [:)]
Rakenneultraan olisi vielä 1,5 kk aikaa, ja sitä kyllä kovasti odotellaan! Tahtoo tietää, että kaikki on todella hyvällä mallilla, mitä nyt näillä tutkimuksilla pystytään todentamaan. Ehkä sitä sitten uskaltaa jo sitä loppukevättäkin suunnitella [;)]
 
Eilen myös mulla toinen neuvolakäynti. Olis pitänyt olla lääkäri paikalla, mutta oli jostain syystä estynyt tulemasta. Siirrettiin aika ens viikkoon. Hoitaja oli kuitenkin paikalla ja mulla arvot ok. Pikkuisen syke 150. Se kai ihan ok?

Tini:  Mikä se joku sf-mitta on? Sori oon vähän tietämätön.

Likka 14+3
 
Mulla oli kans eilen neuvola, kolmas sellainen. Aika vähän täällä meidän neuvolassa mitään vielä mittaillaan, paino otettiin ja virtsanäyte, ja sit verenpaine ja syke. Niin ja vauvan sydänäänet kuunneltiin, oli 155 ja ihana oli taas ne kuulla [:D] Kuului iso potkukin ja täti sanoinkin että kyllä ihan pian pitäisi jo alkaa vauvan liikkeitä tuntemaan! On tää IHANAA [:D] Seuraavalla kerralla kuulemma aletaan seurata kohdun kasvua (vkon 18 jälkeen). Ens neuvolakerralla onkin jo 21 vkoa täynnä! Kauheeta vauhtia menee aika. Rakenneultra on kahden viikon päästä [:)]

Ihmettelin jälkeenpäin, kun hemoglobiinia ei otettu.. eikös se juuri määrittele sen lisäraudan tarpeen. Mulla oli viimeks tasan 120, mikä on ymmärtääkseni jo aika alhainen (vaikkakin normaali). Onko teillä muilla otettu joka käynnillä hemoglobiiniarvo??
 
ALKUPERÄINEN: Alice83
Ihmettelin jälkeenpäin, kun hemoglobiinia ei otettu.. eikös se juuri määrittele sen lisäraudan tarpeen. Mulla oli viimeks tasan 120, mikä on ymmärtääkseni jo aika alhainen (vaikkakin normaali). Onko teillä muilla otettu joka käynnillä hemoglobiiniarvo??


Kyllä hb pitäisi kontrolloida joka kerta. Soitallahan perään ja kysy milloin sopii käydä mittauttamassa!
 
Alice83, ei multakaan otettu tokalla käynnillä hemppaa. Oli ekalla kerralla 133 eli todella hyvä ja mun vointi ihan kohtalainen niin se ihan sano että ei tarvi ottaa. 120hemppakin on kyllä vielä oikein hyvä, mutta jos mietityttää niin voit toki sen käydä mittauttamassakin siellä [:)]
 
Ai, luulin että hb olis ihan jokakertaista rutiinia.. Täällä ekalla kerralla hb 154 ja tokalla 135, melkein 20 pykälää laskenut 6 viikossa. Ei juuri tunnu olossa, mutta asia olis varmaan eri jos lähtö-hb olisi 120 luokkaa.
 
Ootteko te kaikki saanu tietää neuvolakäynnillä, paljonko vauvan syke on?
Ite kävin toissapäivänä neuvolalääkärillä, mutta sanoi vaan, että syke on tasainen eikä antanut mitään lukua [&:]

Hemppa oli mulla laskenu 125:stä 122 ja terkka antoi rautatabletit mukaan, vaikka omasta mielestä toi 122 oli vielä ihan hyvä..Tosin eipä kai niistä haittaakaan ole, joten syödään nyt sitten[:)]
 
[align=left]Sintura: en muista miten se hemppa menee, mut ainakaan verenluovuttajalla ei saa olla alle 125. Itekin pidän 122 aika alhasena arvona... yllätyin, et ekassa neuvolassa mulla oli hemppa 129 (siis niinkin alhainen) ja seuraavassa 145. Olen säännöllinen verenluovuttaja (tosin raskaus ja imetys katkasee "putken") ja yleensä se ei ikinä oo ollu alle 130 eikä yli 140. Raskausaikana aloin käyttää raskausajan multivitaa... liekö siinä syy.[;)]
[/align]
 
Wikipediassa oli näin: Aikuisilla naisilla normaali hemoglobiini on noin 117–155 g/l. Eli luulisin että kun on lähtenyt laskusuuntaan ja lähenee tuota normaalin alarajaa niin siinä vaiheessa ne neuvolassa herää antamaan noita rautatabletteja.
 
Mulla oli hemppa niin huima kun 104... Maanantaina on toinen neuvola ja siellä aion kitistä että vääääsyyyytttääää! Töissä ei saa oikeen mitään aikaiseksi!

Miten te saatte tuon hienon "aikajanan" teidän viestienne perään. Mäkin haluan [:)]

nih ja viikkoja on (muka jo) 15
 
Meillä on sukuvikana alhainen hemoglobiini, joten mullakin on normaalisti ollu n.110 ilman mitään väsymystä tai muuta oiretta..Siksi siis tuo 122 tuntuu oikein hyvältä hempalta. [:)]

tatjusa tuolla keskustelujen etusivulla on aihe yleinen sana on vapaa ja siellä ketju lilypie.com. Sieltä löytyy tosi selkeät ohjeet tickerin lisäämiseen. Itekin tuota juuri pari päivää sit pähkäilin[;)]
 
Takaisin
Top