Neuvola- ja ultrakäynnit

Ok, kiitos tiedosta taikkuli! :) Mehän keskusteltiin siitä viime tapaamisessa, mutta en enää muistanut, mikä sen rautavalmisteen nimi oli.
 
Tanaan 28+0 ja meilla oli tosiaan joku kasvu/seuranta/mikalieultra. Edelleen karvan verran keskikayran alapuolella, paitsi reisiluu oli vahan kayran ylapuolella, painoksi vaittivat 1120g ja tytto edelleen. :grin Kovasti tyyppi haukotteli siella, kylla kai kun on hulluna jumpannut koko yon! :rolleyes: Maanantaina sitten neuvolaan..
 
Ja neuvolassa kayty, katottiin sokerirasituksen tulokset, jotka oli tosiaan ok, ja samallahan musta otettiin muutenkin verta, nekin ok, hemppa 132. Pissa ja verenpaine ok. Kuunneltiin sydanaanet ja mittas se nyt sen sf-mitankin, mut huomasin vasta kotona, etta ei se kylla merkannut sita mihinkaan, enka kysynyt etta paljonko se oli, kun ajattelin sen loytyvan papereista, hoh. :rolleyes:

Juteltiin jotain niita naita kaalinpaita, kun ei mulla oo hirveasti mitaan vaivoja ollut, eika turvotuksia tms. Varattiin loppua kohti neukkuajat valmiiksi, kahden viikon valein viikosta 34 eteenpain. Ja ilmoittipa tati mut sinne perhevalmennukseenkin kun en ite oo saanut aikaiseksi. :grin

Kotiin paastya huomasin ekan harjoitussupistuksen! Ei varmaan ihme, kun on ollut yon toissa ja sit ei paassytkaan heti nukkumaan.. Joten nyt ei muuta kuin unta palloon! :shy:
 
Sokerirasituksessa. Viikot 25+5, toivottavasti pääsen läpi. Makeaa olen kyllä syönyt ihan liikaa, joten olisi varmaan ihan 'oikein' mulle, et joku arvo heittäisi... Nyt sitten itsekuria joka tapauksessa. :)
 
Täälläkin ollaan sokerirasituksessa rv 26+5. Ja makeahammasta kolottanut koko raskauden ajan eli ihan liikaa tullut sitä käytettyä. Vähensin kuitenkin viime viikkojen aikana ettei painon nousu lähe ihan lapasesta. Saa nähä minkä tuomion saan :D vielä viimeinen tunti istuttavaa jäljellä.

Se glukoosilitku oli muuten hyvää :P
 
Ei kai! Mä olen kyllä aina meinannut oksentaa sen litkun aika nopsaan! Pitääkin itse muistaa soittaa labraan samaa aikaa, ens vkolla vika mahdollisuus (vko 29).
 
Ei se litku mitaan nannaa ollut, mutta ei pahaakaan, aika helposti meni alas. Ekalla kerralla oli parasta, sellasta varitonta, "ei minkaan makuista", vaikka silloin ma oksensinkin ja testi jai kesken. Kahdella muulla kerralla sit sellaista keltaista, esanssisen makuista, en osaa edes arvata minka makuista se on olevinaan, mutta muistuttaa jotakin makua lapsuudesta tms. Mut taalla voi toki olla kaytossa eri valmiste kuin Suomessa, odotin kuitenkin ihan kamalan imelaa sen perusteella mita olin kuullut ja lukenut. :rolleyes:
 
mulla litku maistui ihan pelkälle sokerille ja vedelle, aika kauheeta kamaa :wtf:. Olisin mielelläni ottanut jotain edes esanssille maistuvaa, mutta menihän tuo tahdonvoimalla alas... tuloksia en tiedä vielä.
 
Tanaan kayty sairaalalla, kun noiden kasvu-ultrien jalkeen pitaa aina kayda, mut oli kylla taas niin turha kaynti.. seta mittas verenpaineen, kyseli vointeja, totes etta ultrassa oli kaikki ok niin hanen ei tarvi tutkia mitaan. Ainoo "asia" oli sit se, etta kun mulla on vuosia sitten ollut masennuslaakitys niin halus etta sita pidettais varuiks vahan silmalla synnytyksen jalkeen. Kivakiittimoi ja nahdaan taas kuukauden paasta. :rolleyes:
 
Kummasti eri ohjeita tohon sokerirasitukseen, ite kävin muistaakseni viikolla 15 tai 16 ja enää ei tarvi mennä kun ne arvot oli normaalit
 
Minäkin kävin ekassa raskaudessa vuosi sitten noilla viikoilla ja arvot oli normaalit, eikä tarvinnut käydä toista kertaa. Lapsi syntyi keskosena ja oli pari viikkoa sokeritipassa, hänen sokerit eivät millään meinanneet nousta ja pysyä hyvällä tasolla. Olisikohan mulle sit kehittynyt sokruongelmat myöhemmin raskauden aikana, mut kun ei testattu niin ei ollut tietoa. Nyt siis paastoarvo oli kohollaan ja seuraan arvoja. Hyvä niin.
 
Melinda82: Mä jouduin käymään toisen kerran tässä raskaudessa sokerirasituksessa. Ensimmäinen rasitus just samoilla viikoilla kun sulla ja arvot oli normaalit sitten nyt 27 viikolla uudestaan rasitus..Vastauksia en vielä tiedä..
En olisi mielellään mennyt toiseen sokerirasitukseen kun en huomannut mitään poikkeavaa voinnissani joka olisi saattanut viitata radiin.
 
Minäkin jouduin käymään kaksi kertaa sokerirasituksessa, vaikka arvot ihan normaalit. Ihan mielelläni kävin, ettei tulisi mitään yllätys-jätti-sokeri-vauvaa, jos olisikin radi. Radihan ei ilmeisesti oireile mitenkään..
 
Mäkin sain puhtaat paperit rasituksesta :) Ei mennyt edes rimaa hipoen, vaan ihan reippaasti jäi alle viitearvojen. Vatsa on kyllä ihan julmetun kokoinen (kuten aina), joten mielenkiinnolla odotan tietoa sf-mitasta ensi viikolla.
 
Neuvolasta kotiuduttu.. proteiini +1 ja paineet vähän koholla joten labraan viemään näytettä mistä katsovat proteiinit tarkemmin ja katsovat ettei oo pissatulehdusta.. sf-mitta keskikäyrällä 27cm (tänään siis rv 29+5) ja painoa oli tullut neuvolan ekapunnituksesta +10kg mutta oman mittauksen mukaan +12kg siis ennen plussaa olleesta painosta :p
 
Takaisin
Top