Neuvola- ja ultrakäynnit

jemppo

Jostain jotain jo tietävä
Ajatusten vaihtoa, jännittämistä, ihmettelyä. :)
Mietin tossa, et tuleeko teillä miehet mukaan joka käynnille? Vai riippuuko käynnistä? Mie ehkä tahtoisin et tulee joka kerta mukaan, mahdollisuuksien mukaan tietty. Nyt ekan neuvolan aikaan taitaa mies olla vapailla, joten mukaan pääsis sen puolesta. En vaan tajunnu kysyä asiaa neuvolaan soittaessa, et onko kuinka tarpeellista. Eikös se oo lähinnä kysely yms. käynti? Miten teillä meinataan tehdä? :)
 
Mulla tänään kun neuvolaan soitin, täti itse kysyi multa että pääsisiköhän isäkin paikalle. Luulisin että kartottavat suvuissa olevat sairaudet yms niin ehkäpä sitä varten pyyteli. Mut kyllä itse haluaisin miehen mukaan joka kerralle, ellei sitten jotain vain äideille juttua ole :)
 
Niin mekin mietittiin, että yhessä mennään aina, kun vain päästään. Kaikki on kuitenkin uutta ensikertalaisille :)
 
Esikoisesta oli mies mukana ihan viimeisiä neuvolakäyntejä lukuunottamatta joka kerta. Samoin tietenkin molemmissa ultrissa. Lääkärintarkastukseen en sentään ottanut mukaan. :wink Minusta oli kiva käydä niissä yhdessä, esikoista kun odotettiin ja kaikki oli uutta ja jännittävää. Nyt toisen kohdalla ei ole niin tarpeen, lähinnä ultrat ja se neuvola, missä ekaa kertaa kuunnellaan sydänäänet. Meillä on vielä sama neuvolantäti kuin esikoisen vauva-aikana, niin tuntee jo meidän perheen. Onhan ne neuvolakäynnit loppujen lopuksi aika tylsiä: pissi, paino, verenpaine, sf-mitta ja pientä rupattelua. :)
 
Meillä on suunnitelmissa mennä yhdessä kaikkiin, mihin vain miehellä on mahdollisuus tulla mukaan.

Mä en ole tosin kyllä vieläkään soitellut neuvolaan..jospa sitten varhaisultran jälkeen jos kaikki on hyvin.

T: pessimisti:dontknow
 
Meillä mies ei montaakaan kertaa päässyt mukaan neuvolaan ekalla kerralla. Oli ne ns. pakolliset joihin toivottiin mies mukaan sekä ultrat tietysti. Yrittäjän kun ei aina ole mahdollista vaan sitä vapaata ottaa. Nytkin tuli tieto, että joutuu lähtemään työreissuun ja jottei ole siellä jouluna, on sitten juuri sen viikon, jolla on varhaisultra (eli ensi viikon) :sad001 Mutta siis ei siellä perus neuvolakäynneillä nyt paljon ole miehelle kiinnostavia juttuja sitten myöhemmässä vaiheessa, joten en kokenut sitä mitenkään kurjana, ettei mies mukaan päässyt. Tuo ultra nyt kyllä tosissan harmittaa :sad001
 
Muistelen että ekassa neuvolassa ne kyselee ne kaikki sairaudet ja elämäntapa jutut ja sit johonkin lääkärikäynnille piti ottaa kans mies mukaan? Eklata meillä oli mies alkuun kaikissa mutta sit kun alko olla vaan niitä: pissi purkkiin, verenpaine, vaaka, miten menee? ihan ok. kiitos hei, niin ei enää käynyt :D
 
Oho, soitin neuvolaan ja sain ajan jo ensi viikolle! Johtuen siis joulusulusta, joka kestää täällä 3vkoa. Onneksi on vasta kuitenkin sen varhaisultran jälkeen, jos jotain ultrassa ilmenee.

Mutta joo, taas huomasi asuvansa pikkupaikkakunnalla. Soitin terkalle, joka siis on sama kuin ensimmäisessä raskaudessani ja on myös meidän pojalla ollut välillä terkkana. Hän sujuvasti luetteli ulkoa mun syntymäajan tietoja etsiessä ja kysyi heti koskas se keskenmeno olikaan jne. Jotenkin kyllä vähän ahdistaa, kun noin hyvin tunnetaan...
 
Meillä mies on töissä ensimmäisen neuvolakäynnin aikaan, mutta eipä se paljoa haittaa kun tietää että se on kyllä hengessä mukana! On niin odotettu raskaus :) Itsellä neuvolakäynti olisi uudenvuoden aattona! Lupailivat sieltä lähettää miehelle sitten paperit mihin voi täyttää suvussa olevat sairaudet sun muut, kun ei kerran pääse paikalle. Ultriin luulisin että se kyllä haluaa mukaan.. Tuossa juuri vanhempieni luona käytiin sunnuntaina ja alkoipa äiti sitten voivotella että olisihan sitä ihan mukavaa olla jo mummo, mutta jaksaahan sitä vielä odotella. Ajateltiin kertoa vasta neuvolakäynnin jälkeen. :) Tässä alkanut vaan vähän mietityttää että mitenköhän käy kun varmaan keväällä aloitetaan remontoimaan taloa(lattiat joudutaan uusimaan) niin kiva muuttaa muualle juuri kun on viimeisimmillään.. Mutta ei oikein ole vaihtoehtoja. :)
 
Mulla kanssa eka neuvola 31.12. Ja mies jotenkin piti automaattisesti selvänä sitä että on tulossa mukaan vaikkei siitä etukäteen ees juteltu että onko tulossa vaiko ei. :)
 
Ihanaa kun kaikilla vaikuttaa miehet olevan aidosti kiinnostuneita asioista :)

Meillä ensimmäinen kommentti oli kun kerroin et eka neuvola 29.12. et "en tule mukaan jos ei ole pakko". Pienesti annoin asiasta palautetta :D
 
Mulla kans eka neuvola 31.12.. Miehen olisi pitänyt olla reissussa tuolloin, mutta nyt pääsisikin.. Mietin vaan, että onkohan se vähän tylsää ku hänen äidinkieli ei ole suomi niin ei varmaan ymmärrä ihan kaikkea.. Ajattelin ehdottaa että menisin yksin ja jatkossa saisi tulla mukaan mutta jos nyt välttämättä haluaa tulla niin mikäpä jottei :)
 
Meillä mies töissä pitkän taipaleen takana 8-16:30 niin ei pääse tulemaan mukaan.Ultriin yrittää saada vapaata töistä.
 
Vaikka yllätysvauva meille tulossa, mies on jo nyt lukenut pari vauva"opasta". Mulla oli sattumalta kotona meinaan pari "meille tulee vauva"-vihkosta, kun oon koko syksyn opiskellut koulussa raskauksia, synnytyksiä ja lapsivuodeaikaa.

Eilen heitin vitsillä et jessus ku tekee mieli suolakurkkuja niin äijä pomppas samantien sohvalta ja kaasutti kauppaan! :grin
 
Sori menee vähän ot:ksi, mutta pakkoa kertoa Allora, kun meillä kävi vähän samankaltainen tilanne: pahoinvoinnin kourissa valittelin miehelle et ku pakko olis jotain saada syötyä, mut ku mitään ei tee mieli..et jotain kylmää pitäis saada. Mies sit ehdotti jäätelöä. Ja meillähän ei sitä ollut, joten iltamyöhään mies sitä sitten lähti hakemaan, vaikken varma ollut että pystyisinkö edes sitäkään syömään. Kyl noi miehet osaa olla aika ihania joskus:Heartred

Diku: tajusin nyt vasta, et mehän ollaan tosi samoilla viikoilla menossa, ku sulla on varhaisultra ti (6+2) ja mulla to (6+5) :blob9
 
Minniliini, kyllä niiden on pakkokin joskus ihania olla, ei me muuten niitten kanssa lisäännyttäis! :grin:p
 
  • Tykkään
Reaktiot: ER
Takaisin
Top