Neuvola ja alkuraskauden UÄ

mamma11/14

Vauhtiin päässyt keskustelija
Neuvolaan en ole vielä varannut aikaa, mutta tänään varasin alkuraskauden Uä, mikä on 15.8 (rv.7+1).
Jos ens viikolla soittelisi sinne neuvolaan. Menis tää aika nyt nopeeta :)
 
Mäkin varasin eilen, soitin kunnalliselle äitiysneuvolaan ja sain ajan 24.8 :) Se odottava aika tuntuu niin pitkältä..
 
Mäkin mietin jo pitäisikö soittaa neuvolaan. Jos tällä viikolla saisi aikaiseksi :)
 
Mä soittelin kans jo neuvolaan kun piti varata esikoisen 1,5v neuvola kuitenkin. 31.8. sain itelle ajan tutulle tädille, jee :) meillä pyydettiin erikseen ottamaan mies mukaan jos vaan pääsee.
 
Mulla ultra viikolla 9, 1.9. :) pyydettii kans mies ottaa mukaan, oli aivan ihana se neuvolan täti :)

Kuitenkin ehkä varaan yksityiselle sen ar-ultran vielä :D
 
Oulussa on merioulun äitiysneuvola, siellä ultra maksaa 60€. Terveystalot ja muut yksityiset lääkäriasemat ottaa reilusti yli 130€. Kunnallisella eivät ultraa muuten kuin jos on ollu aikaisemmissa raskauksissa jotakin ongelmia.
 
Neuvolaan sain soitettua tänään, eka aika 18.8. Ainut et yövuorojen välissä on, mut mennään ku ei muutakaan aikaa saanu.
 
Mulla on neuvola 5.9 jolloin viikkoja 9+6. Oon kovasti miettiny sitä alkuraskauden ultraa, ja todettiin että se on ehkä turha. Mutta myös sovittiin, että jos tulee joku mieltä askarruttava asia, tai edes fiilis et jokin on pielessä, niin mennään. Nyt on kuitenki ihan hyvin noita raskausoireita, niin uskon ja toivon että siellä kohdussa on kaikki hyvin. Jos kunnalliselle olisin päässyt, ni olisin toki mennyt.
 
Mulla on neuvola 22.8. Puhelimessa sano että eka neuvola on yleensä vk 7-9. Mun mielestä aika myöhään? Tai sitten vaan tuntuu että siihen on hirveesti aikaa. Laskin et mulla olis ehkä 8+0 silloin :)

Mullekin sanottiin että molemmat vanhemmat on tervetulleita :) Voi myös netissä täyttää jotain kaavakkeita valmiiksi niin nopeuttaa paperihommia. Kuulemma 1,5h kannattaa varata aikaa. Hui :O
 
Muokattu viimeksi:
Helsingissä ja lahdessa on perhe-arte mitä on ainakin kehuttu ja olis edullisin ar ultra pks. Mietin vielä varaanko senkin vielä. :)
 
Terhinaattori Sullahan on aikasin ultra jos on rv 9 jo. Kai yleisin on rv 12 aikoihin.
 
No niinku sanoit, ni se tuntuu myöhäselle. Mut ehkä se vaan tän odottavan aika on pitkä... :grin pitää varmaan seurailla vointia ja luottaa vaan siihen, että siihen on syynsä miksei se ole heti (mä oon vähän tämmönen kaikkipitäätapahtuanyteikäheti).
 
Duulia, millä viikoilla meet? Mietin että kannattaako mennä ennen ekaa neuvolaa vai sen jälkeen. Tietty lomaa ei oo enää neuvolan jälkeen että voi olla hankalampi löytää sopiva aika.
 
Kiitos paljon tuosta Perhe-Arten vinkkaamisesta, kävin itsekin heti varaamassa sieltä ajan! On kyllä varmasti halvin paikka pk-seudulla tai ainakin halvimpia. Viimeksi kävin yksityisellä lääkäriasemalla ja taisin köyhtyä miltei parisataa euroa. Ajan varasin rv7+4.

Neuvolaan soittelen ehkä viikon päästä kun on jo uudet työvuorolistatkin. Kyllä sinne vielä hyvin ehtii! Tänään sentään vasta 4+0 :joyful:
 
Takaisin
Top