Nams - yöks

Salmiakkia tekis aivan kamalasti mieli vähän väliä. Olen kyllä lipsunut ja syönyt pari silloin tällöin. Salmiakkipurkkaa jäyhän myös kun kamala himo iskee. Mämmiä oli myös yks päivä aivan pakko ostaa, vähän oli erikoinen tunne mennä mämmin ja vaniljakastikkeen kanssa kassalle. Sainkin kyllä kommenttia "ajankohtaisesta" herkustani.. :grin
 
Mun ei tee mieli syödä mitään. Sit jos tulee jokin himo niin roskaruokaan - hamppareita ja ranskiksia ym. Sellaisia en syö IKINÄ. Viimeksi söin kun esikoista odotin kun silloinkin tuli roskaruokahimo :D
 
Oisko teillä heittää jotain hyviä ruokavinkkejä? Ruokia mistä tekis parin päivän satseja? Alkaa kyllästyttää tehdä monta kertaa viikossa makaroonilaatikkoo (jos poika sais päättää niin syötäis sitä aina :D). Tänään väsään kanarisottoo mutta luultavasti saan syödä senkin yksin kun nää perheen miehet on niin nirsoja... :meh:
 
Meillä on nyt vietetty lihatonta lokakuuta ja vähän saatu vaihtelua ruokiin. Tällä viikolla chili sin carne, lindströmin pihvit, kasvissosekeitto ja viikonloppuna pikkujouluillaan joululaatikoiden merkeissä :) Muuten on ollut kasvispihvejä/-pyöryköitä, keittoja, soijarouhekastiketta, hamppareita, tortilloja, perunasoselaatikkoa, moussakaa, kiusauksia, kermaperunoita...
 
Mä oon tykästynyt tekemään keittoja! Siskonmakkarakeitto menee tytölle kuin kuumille kiville, kanakeitto kookosmaitoon, kasvissosekeitto vuohenjuustolla ja pinaattikeitto on kyllä suosikit :joyful: Chili con carnea syödään meillä usein, samoin spagettia ja makaroonilaatikkoakin. Tonnikalasta tomaattikastike, pekonipastaa, kinkkukiusausta aurajuustolla, uunimakkaraa muusilla tai kasviksilla, kaalilaatikko, punaisista linsseistä saa hyvää tomaatti- ja kermakastiketta riisille, kanasta wokkia, vuokaa, currykastiketta riisille ym.

Siinä nyt muutama :joyful: Tuntuu kyllä että meilläkin pyörii vaan samat ruuat viikosta toiseen. Teen aina vähintään kahdelle päivälle ruuat sisältäen myös lounaan, koska oon laiska ja en keksi tarpeeksi eri ruokia :grin
 
Mä teen kans kahdeksi päiväksi ruuat kerralla, kuluu aikaa ja sähköä vähemmän :D Keitot ja kaaliruuat ainakin paranevat vaan seuraavaan päivään!
 
Tähti92, mä en siis oo ainut puuronhimoinen!! Just nimenomaan maitoon keitettyjä puuroja on tehnyt ihan tolkuttomasti mieli.. Mennyt varmaan 2kg puuroriisiä tässä raskausaikana. :)
 
Ai vitsi kun maistuisikin puurot! Viljat jouduin taas jättämään pois kokonaan :sad001 Riisipuuroa onneksi jaksaa välillä keitellä, on kyllä aivan ihanaa kanelin ja ison voisilmän kanssa :Heartred
 
Joo banaani! Varsinkin ruis- tai siemenpuuro banaanilla :p Ja edelleen ne hiton ässä-mix karkit. Koko raskauden oon niitä himoinnut ja syönyt herkkupäivinä, onneksi myydään vain siinä pikkupussissa. :D
 
Takaisin
Top