Naimisiin salaa

Bluerose

Piirimestaruustason postaaja
Marraskuunmammat 2014
[font="trebuchet ms"]Mitä mieltä olette naimisiin menosta salaa? Niin ettei kukaan tiedä sitä ennen kuin olette vasta menneet?

Itse olen menossa...päivää en voi mainita koska täällä on myös tuttuni täällä keskustelupalstoilla.. Siis aiomme ns. karata naimisiin...todistajatkin ovat tuntemattomia, tulevat maistraatin puolesta..

tämmöinen tuli vaan mieleen...keskustelua naimisiin menosta salaa...omia kokemuksia tai sitten ihan vaan ajatuksia ajatuksesta =)
 
Omaa kokemusta ei ole, mutta läheisillä on.

Mieheni (tai siis tuleva) meni eksänsä kanssa juurikin noin salaa naimisiin. Maistraatissa ilman yhtään ystävää tai sukulaista paikalla. Harmitti kuulemma vietävästi! Tuo eksä siis halusi näin. Naiselle tuli kova kiire päästä ekana naimisiin kun alko ystäviltä ja sukulaisilta tippua hääkutsuja... samoin molempien vanhemmat olivat pettyneitä tälläiseen järjestelyyn. Vaikka eihän naimisiin heidän takia mennäkään. Eivät muuten pitäneet ees mitään juhlia myöhemmin.

Nyt alkukesästä ystäväpariskunta meni naimisiin maistraatissa. Nämä häät eivät olleet kyllä salaiset, mutta paikalla oli silti vain naisen lapset ja minä ja avokkini todistajina. Mukavan intiimi tilaisuus. Kaunis myös, vaikka itse vihkiminen kestikin alle 3min.... Heille ei olisi ehkä suuret häät sopineetkaan. Tilaisuuden jälkeen mentiin syömään, ja sinne sitten mukaan tuli tuoreet appivanhemmat.

Itse en tahdo noin pienesti naimisiin, vaikka suuria häitä en toivokaan (meille tulossa n.50 vierasta). Itse pääsen jo hääfiilikseen kun saan suunnitella ja muutaman kuukauden päästä kattelemaan pukuja ja suunnittelemaan askarteluja ja koristeluja [:D] Mutta kaikki tekevät niinkuin tahtovat. Joillekin sopii monen sadan hengen pirskeet, toiset tahtovat vain naimisiin ilman sen kummempia kommervenkkejä.

Kovasti onnea teille molemmille! Se avioliittohan on se pääasia, eikä suuret juhlat! Utelen sitten enemmän varmasti tuolla facen puolella kunhan suuri päivä on ohi [:D]
 
Me mentiin naimisiin salaa, todistajat maistraatista(olivat muuten hekin liikuttuneita). Ei haluttu häitä joten ei sitten mitään kahvitustakaan vanhemmille ja sisaruksille järjestetty. Haluttiin intiimi, meidän keskeinen vihkiminen. Ja ajatuksena salaa naimisiin "karkaaminen" oli romanttinen ja meidän tyylinen. Asiaan vaikutti, että olin raskaana ja haluttiin ennen lapsen syntymää naimisiin, tai miehelle se merkitsi enemmän kuin mulle.
Oltiin kyllä pukeuduttu hienosti. Mulla ison mahan kanssa minihame ja piikkikorkkarit joissa olen aina halunnut mennä naimisiin [:)] Hiukset oli laitettu ja hienot korut päällä. Vihkimisen jälkeen mentiin kuvaan ja sitten syömään.
Menimme jouluaatonaattona naimsiin ja aattona kerroimme perheillemme. Suunnitelmissa oli mennä ensin miehen perheen luo ja sitten minun perheeni luo ja sovimme, että kumpikin kertoo oman perheensä luona. Miehen perheen luona sitten miehen mummo onnitteli kihlauksesta joka oli tapahtunut elokuussa ja onnitteli tulevasta vauvasta josta ei tiennyt ja sitten kysäisi, koska menisimme naimisiin. Ei siihen auttanut kuin todeta, että eilen mentiin. Siinä tuli sitten monta "täh, mitäh" kommenttia.
Minun perheen luo, kun mentiin niin oltiin ostettu kuoharia ja kuoharipullot kädessä mentiin olohuoneeseen jossa mun vanhemmat ja sisko miehensä kanssa. Ääni väristen, tippa linssissä ja maha perhosilla sitten totesin, että mentiin eilen naimisiin, näytettiin vihkitodistus ja juotiin kuoharit(mulle oli alkotonta).  Mun vanhemmat sitten kertoi sukulaisille meidän puolesta.
Meidän perheet on erilaiset ja siksi vain mun perheelle ostettiin kuoharit.

Mulla oli silloin kuukaus laskettuun aikaan ja olin niin hermostunut, että muutenkin mahassa aktiivisesti liikkunut tyttö oikeen villiintyi.
Kaikki suhtautui tosi hyvin, ehkä juuri siksi, että se sopi juuri mun tyyliin eikä sitä meille ainakaan kukaan ihmetellyt tai kysellyt syitä. Jotkut sukulaiset ja kaverit lähettivät jälkikäteen lahjoja tai kortteja.
Me edettiin kyllä muutenkin aika nopeesti. Vuosi seurustelun aloituksen jälkeen asuttuun yhdessä ostetussa kämpässä, oltiin naimisissa ja muksukin jo kainalossa [:)]
 
minä ja mun mies mentiin puoleks sala naimisiin. Mun vanhemmat tiesivät sitä ja tulivat maistraatin, myös yks mun ystävistä oli paikkalla, mut miehen vanhemmat saivat tietä tästä vast pari kuukauden päästä
 
[font="trebuchet ms"]se on sitten Rouva joka täällä tätä nykyää kirjoittelee..tänään käytiin maistraatissa parin minuutin vihkiminen..todistajat sielt...ihana aurinkoinen päivä...just sellai ku halusinkin xD
 
Takaisin
Top