Myöhäinen plussa

Aunemoi

Vauhtiin päässyt keskustelija
hei,

Onko täällä odottajia/äitejä, jotka ovat saaneet plussan raskaustestiin vasta myöhässä? (Myöhemmin kuin pari päivää oletettujen kuukautisten alkamispäivän jälkeen.)

Olisi kiva kuulla kertomuksia tästä aiheesta, kun eri keskustelupalstoja selanneena on tullut sellainen käsitys, että joillain odottajilla aluksi on tullut pitkään negatiivisia testejä, mutta lopulta kuitenkin plussa ja sitten raskaus on edennyt loppuun asti.
 
Itselläni on päällä ensimmäistä kertaa elämässä se, että täti ei ole tullut kylään ajallaan ja silti testit näyttävät negatiivista. Täri mitä luultavammin kurvaa vielä jossain vaiheessa paikalle, mutta silti tämä aihe ja muiden kokemukset kiinnostavat :-)

Kp 37/26-29 dpo16 (ovulaatiotestillä saatu plussa kiertopäivänä 21)
 
Seuraan koska samatilanne :rolleyes:
Säännöllinen kierto,ja päivälleen alkanu aina. Nyt menkkoja odotellu pe asti..Oviksenki tikutin,voisko se silti olla tapahtunu myöhemmin,no ei auta ku odotella.

Kipsuli 32/29
 
löysin aiheesta tällaisen tekstin. Mielenkiintoista, vaan en tiedä kuinka paljon tässä on perää:

Raskaushormoni tuplaantuu 72 tunnin aikana. Toisaalta, on yksilöllistä kuinka paljon sitä raskaushormonia on elimistössä.
Määrä vaihtelee 0-5mIU/ml välillä. Jos vertaillaan lähtötasoltaan "matalahormonista" ihmistä ja "korkeahormonista" ihmistä, niin tuo ero milloin plussa näkyy on aika huima.

Hormonitaso lähtee nousuun kun alkio kiinnittyy 6 päivän päästä ovulaatiosta (dpo). Tuolla korkeahormonisella ihmisellä raskaus näkyy herkällä 10mIU/ml testillä jo n. 10 päivän päästä ovulaatiosta, kun taas matalahormoninen saa odotella plussan näkymistä vajaa 3 viikkoa.
Vähemmän herkällä (25mIU/ml) testillä ensimmäinen henkilö saa tietää raskaudesta heti kun menkat ovat myöhässä, kun taas jälkimmäinen saa odotella kunnes ovulaatiosta on kulunut yli 3 viikkoa.

matala- korkea-
hormoni hormoni
dpo mIU/ml mIU/ml
6 0,5 4,5
9 1 9
12 2 18
15 4 36
18 8 72
21 16 144
24 32 288
27 64 576
 
Taulukko vähän sekava, mutta sen perusteella matalahormonisella ihmisellä näkyis viivaa testissä (25mIU/ml) vasta dpo24. Joillakin näin, vaikka itsellä se täti tulisikin :joyful:
 
Mulla on hcg alle 1 kun en ole raskaana. Tein eka raskaustestin dpo 16. Oli cb digi ja näytti mulle jo 2-3viikkoa. Cb digin herkkyys on 25mIu. Joten tuon taulukon mukaan mulla olis hcg vielä niin matalalla että olis pitänyt tulla nega testiin. Itse uskon että hcg:n nousu on niin monimutkainen ja yksilöllinen asia ettei sitä kovin tarkasti voi määritellä taulukoilla. Mutta täällä palstallahan oli joku joka plussas vasta dpo 18.
 
Täällä myös sama tilanne.Ottaa niin pirusti päähän kun testit näyttää mitä näyttää ei edes haamua minun silmään jotkut sanoo että haamu :sad001 Varmasti olette nähneet minun kirjoituksia mitä olen kokenut lapsettomuushoidot ja kohtukuolema.Luomu kierto aina ollut 28kp "luomu kierto minulla tarkoittaa siis ilman lapsettomuushoito lääkkeitä"Nyt on ollu luomu kiero.Taas lapsettomuushoito kierossa ollut kierto 33kp.Nyt jos mennään tuon 28kp mukaan menkat ois myöhässä 2pvä ja tuon 33kp mukaan jos menee niin nyt ois 14dpo.Ja siis oireita on runsas valkovuoto ja rinnoissa muutokset.
 
Pätkis, mielestäni taulukosta ja tiedoistasi voisi päätellä, että sinä olet korkeahormoninen ihminen. Joku toinen taas voi olla matalahormoninen ja kolmas siltä väliltä. Taulukko näyttää ääripäiden lukemia ylä- ja alapäästä. Esim. dpo15 malatahormonisilla ihmisillä hcg 5, kun taas dpo15 korkeahormonisilla ihmisillä jo hcg 36...
 
Itse ajattelin tehdä huomenna tai ylihuomenna. Mullahan siis huomenna jo kp38 ja dpo 17... :eek: Täysin kyllä tiedostan, että syy tähän pitkittyneeseen kiertoon voi (ja todennäköisesti onkin) olla joku muukin kuin raskaus.
 
Itse ajattelin tehdä myös huomenna :) jos sekin nega niin sitten ke teen uudestaan ke tulisi se 33kp.Jos tuon33kp mukaan mennään nyt ois 14dpo.Yleensä 33kp on silloin kun on tehty lapsettomuushoito.Yleensä luomu kierossa ollut 28kp.
 
Eipä tarvii testata enää, menkat alkoi kolme päivää myöhässä. Heräsin housut veressä,kamalien vatsakramppien kera :arghh:
Tsemppiä teille muille!
 
Mulle tuli Tälläinen testin tulos tänään.Ei vieläkään menkkoja alkaa ärsyttämään kun testit näyttää noin.No ke teen vasta seuraavan jos silloin tarvii tehdä.
ImageUploadedByVau Foorumi1489997336.246318.jpg
 
Myös tässä löytämässäni lähteessä näkyy, miten erilainen hormonituotanto eri ihmisillä on ja kuinka joillain ihmisillä testissä voi näkyä plussa vasta dpo21 jälkeen. Yleistähän se ei varmaan ole, mutta mahdollista kuitenkin. Jos jollain yksilöllä HCG-hormonia on erittynyt kolmen viikon päästä hedelmöityksestä vain 18mIU/ml, niin sehän ei sittten näy vielä 25mIU/ml -testissä.
IMG_2164.jpg
 
Eilen oli hieman kiire en kerennyt kirjoittaa tänne.Kun olen kirjoittanut siitä kuukautis asiasta että ei näy eikä kuulu ja testit näyttää mitä näyttää.Kysyin Dextra lapsettomuusklinkalta missä on tehty inseminaatioita ja tutkimuksia mitä mieltä asiasta ja mitä tehdä .Sanoivat sieltä että meillä kun on mahdollista raskauteen ilman hoitoja voi olla kyse raskaudesta mikä näkyy vain myöhään.Toinen vaihtoehto on se että kohtukuolema sekoittanut pakkaa mutta sen jälkeen sanoivat että jos on tullut Ovulaatio tämä ei pitäisi olla syy menkkojen pois jäämiseen.Kolmas vaihtoehto voi olla että keltarauhas rakkula tullut näitä rakkuloita voi itsekseen tulla mutta ne lähtee ihan itsekseen myös pois.Neuvoivat että testiä teen ja soitan maanantaina meidän nykyiseen hoito paikkaan jos ei näy kuukautisia.
 
Takaisin
Top