Muille kertominen

Jenni90

Asioista perillä oleva
Eli oletteko jo muille (sukulaiset, ystävät yms) kertoneet tulevasta vauvasta ?
Ja kuinka olette asian kertoneet ?
Vai aiotteko pitää salaisuutena ja kukin huomaa sitten kun huomaa?
 
me kerrottiin. vanhemmille vaan töks! "mä oon raskaana" - mitäs siinä sen kummempaa kaks aikuista ihmistä voi tehdä lapsia :)

muista sukulaisista en osaa sanoa millon - tosin meillä on hautajaiset ennen joulua et jos joku huomaa niin... en tiiä :)

töissä tietää pomo jotta voidaan jo varautua tulevaan - meillä oli muutenkin muutoksia tulos niin ajattelin sen olevan hyvä heidän tietää. - muut työkaverit ei vielä tiedä - en sitten tiedä ihmetteleekö kun lopetin röökin polton - jota siis poltin n- 15 päiväs

kavereille ei olla vielä kerrottu - varmaankin sitten kun näkyy
 
Me ei olla kerrottu vielä kenellekään muulle kun mun yhdelle työkaverille. Ja sillekin kerroin pakon edessä, kun meille on tulossa uudet työvaatteet niin tietää sit varata mulle vähän isompaa kokoa. Jouluna kerrotaan sitten vanhemmille ja avokki kertoo varmaan kavereilleen ihan suullisesti. Itse ajattelin et kaverit saa sit nähdä itse asian kun se rupeaa näkymään. Eipä tartte sit ainakaa itse mitään kertoa, kun kuitenkin olen ensimmäinen meidän kaveripiirissä kuka saa lapsen. 
 
Aivan [:)]
 
 Me ollaan kans  mietytty että jouluaattona kerrottais tuleville isovanhemmille ja muut saa huomata kun  huomaa[:)]
 
Silloin kun saimme tietää, että odotamme Turo-Eemiliä, niin kerroimme heti kaikille kun testi oli tehty[:D][:)] Ei malttanut olla hiljaa päivääkään[:)]
 
Mä kerroin parhaalle kaverille heti. Olin jo kertonut että yritetään tulla raskaaksi, joten kerroin heti kun kaksi viivaa tuli tikkuun. Tein testin aamulla kun mies oli ehtinyt jo töihin. Soitin eka miehelle ja sit laitoin heti tekstarin kaverille [:D]
Omalle siskolle ja äidilleni kerroin seuraavana päivänä kun meillä oli illan istujaiset ja en olis millään keksinyt syitä siihen että viini ei maistu [;)]
Miehen vanhemmille kerrottiin isänpäivänä eli kovat 3 päivää testin jälkeen... sen lisäksi olen kertonut vain yhdelle työkaverille jonka kanssa ollaan läheisiä, oli jo kuulemma arvannut kun olin ollut niin omissa oloissani ja muitakin viitteitä oli kuulemma ollut [:)]
Muille ei sitten kerrotakaan ennenkuin ollaan käyty siinä NP Ultrassa. Se onkin meillä 20.12. eli jouluna voidaan kertoa sitten jo enemmänkin.
 
Meillä oli ajatus kertoa vanhemmille ja sisaruksille perheineen joulun aikana. Eilen näin kirjakaupassa sellaisen vauvakirjan, jonka mummo ja pappa täyttää ja antaa sitten isompana lapsenlapselleen. Mietin, että pitäskö sellaiset ostaa joululahjaksi. [:D]
 
Muille kerrotaan sitten ultran jälkeen sitä mukaa kun näkee, jos silloin tarvii enää etes kertoa, kun maha on jo ehtiny kasvaa..! [;)]
 
Mielellään kyllä olisin halunnu olla kertomatta kellekään ennen ultraa, mutta en malta olla hiljaa koko joululoman aikaa, kun kasvotusten kuitenkin kummankin vanhempien kans aikaa vietetään. Puhelimessakin salailu jo välillä tuottaa vaikeuksia. [:)]
 
sanra: kuulostas kivalta tuommoinen kirja...missä kirjakaupassa näit sen? Jos itsekin löytäis semmosen..[;)]


Niin ja itse olemme suunnitelleet myös kertovamme jouluna, mummo ja vaari mukit lahjaks ja sitten tutkaillaan ilmeitä pakettia avatessa [:D] Mutta tuo kirja voisi olla kanssa hauska [:)]
 
Toukkatollero, ainakin täällä Oulussa oli Suomalaisessa kirjakaupassa. Jos en nyt vääriin muista, niin tais olla muumiaiheinen. Hintaa oli jotain 10-15 euroa. Ja oli kyllä tosiaan ihan kivan oloinen, kun sitä selailin. [:)]
 
heippa, mullakin olis tarkotus jouluaattona kertoa mun miehen ja omille vanhemmille:) lasten lapsia kun on ne niin odottannu;) asiasta poiketen, osaako kukaan kertoa että mitä siellä ensimmäisellä neuvola käynnillä sitten tehdään?? [8|]kiitos etukäteen<3
 
Meillä olen ajatellut kertovani asiasta omille vanhemmilleni ja sukulaisilleni vasta rv 12 jälkeen eli tammikuun alussa. Yleensä ihmiset ovat iloisia tällaisesta asiasta, mutta esimerkiksi meillä varmaan äidiltä tulee ensimmäiseksi todella pitkä saarna ja tämän jälkeen vasta tokaisee tukevansa. Hän on todennäköisesti vain kateellinen, koska haluaisi itsekin vielä jälkikasvua yhden lapsen verran, mutta tilanne ei sitä salli. Isän puolen isovanhempani ottavat asian varmaan hyvin vastaan, ovat iloisia puolestamme jne, mutta pelkään, että äitini äiti saisi jopa jonkin sortin sydänkohtauksen. Hän stressaa tosi paljon muiden puolesta, on todella vanhanaikainen ja sen takia ottaa varmasti tämänkin uutisen shokkina. Miehen sukulaiset ottavat uutisen varmasti hyvin vastaan.

Paras ystäväni tiesi jo ennen tätä raskautta, että yritämme lasta ja heti positiivisen raskaustestin jälkeen asiasta tuli tietysti kerrottua hänelle. Muut eivät vielä tiedä ja saavat todennäköisesti tietää vasta sitten, kun raskaus näkyy.

Kaele ja nyytti rv 6+6
 
Esme, tuolla Neuvolakuulumiset-ketjussa on kertomuksia ensimmäisistä neuvolakäynneistä. Ainakin itse yritin muistaa kertoa kaikki mitä tehtiin. Aika keskustelupainotteinen ainakin mulla oli tuo eka kerta. [:)]
 
Me kerrottiin molempien vanhemmille pari päivää testin tekemisen jälkeen. Ollaan niin paljon tekemisissä, että ois tuntunu vaikealta salailla. Kaksi mun hyvää ystävää tiesi, että meille on vauva tervetullut ja heille kerroin melkein heti myös. Sit vielä lisäksi mun kolme ystävää saivat kuulla asiasta, oli illanistujaiset ja mä en yleensä viinistä kieltäydy joten kerroin myös heille. Muut ystävät ja sukulaiset saavat kuulla vasta sitten ultran jälkeen. Varmaankin osa saa tietää vasta kun sen itse huomaavat. [:D]

Sanra mev ostettiin viime jouluna isovanhemmille lahjaksi nuo kirjat. Ovat tykänneet ja täyttelevät niitä innoissaan. [:)]
 
Niin ja piti vielä sanoa toukkatollerolle, että mä tilasin kirjat netistä, en muista sivua mutta varmasti googlesta löytyy. [:)][
 
Ei olla vielä mun äidille eikä isälle kerrottu, eikä appiukolle. Mutta anoppi tietää. Oma äitini asuu niin kaukana minusta ja en haluaisi vain soittaa ja ilmoittaa olevani raskaana. Isääni en ole nähnyt 16 vuoteen niin en ole varma miten hänelle asian ilmoitan... Appiukko kuulee ensimmäisen ultran jälkeen. [:)]
 
Me kerrottiin molempien vanhemmille isänpäivänä, kun alkoi itellekin varmistumaan tieto raskaudesta. Varsinkin miehen vanhemmat ovat onnensa kukkuloilla, kun tämä on heille ensimmäinen lapsenlapsi, jota on kovasti jo isovanhempienkin puolesta odotettu ja toivottu [:D]

Samoin ollaan kerrottu muutamille luotettavimmille ystäville, mutta esim. töissä en oo vielä kertonut, vaan ajattelin kertoa sitten vasta vuodenvaihteen jälkeen kun on käyty NP-ultrassa ja eka kolmannes on takana.
 
Me on kerrottu jo tosi monelle, vaikka 7+2 vasta menossa. Lähetin kaasoille (hääpäivä oli syyskuussa) sähköpostin liitteenä kuvan tikun kahdesta viivasta ilman mitään kommentteja[;)]

Kaikki käytännössä tiesivätkin, että lapsi on tervetullut, ja on esimerkiksi omille vanhemmilleni kymmenes lapsenlapsi... Eipä ole paineita ainakaan siltä suunnalta. Pomolle kerroin, kun meillä tehdään jo ensin kesän alustavia työvuoroja.

Olen aika avoin ihminen ja ajattelen myös, että jos keskenmeno tulee, on tuulimuna tai kohdunulkoinen raskaus tai mitä ikinä, niin siitäkin kertoisin avoimesti - aika harva taitaa tajuta miten yleisiä keskenmenot ovat. Tietenkin meillä vaikuttaa sekin, kun nappasi äkkiä - nopeammin kuin uskalsin toivoakaan, ja tuli melkein yllätyksenä koko raskaus, vaikka suunniteltu olikin [:)]
 
Me ei olla kerrottu kenellekkään. Mieli tekisi puhua tästä koko ajan, mutta haluan odottaa ekaan uä asti, joka on 17.12.10. Kesäkuussa takana keskeytynyt keskenmeno, siitä kerroin sairaalasta kotiutumisen jälkeen omille vanhemmilleni, veljen perheelle ja hyvälle ystävälle, mies puolestaan ei ole tietääkseni sitä kertonut kenellekkään. Jo silloin päätin, etten kerro tulevaisuudessa raskauden alkuvaiheessa kenellekkään, en halua kokea uudestaan samaa tilannetta ja saada lähimpiä ihmisiä miettimään asiaa ja sanojaan, mitä ja miten uskaltavat kanssani keskustella.
 
asiasta poiketen, osaako kukaan kertoa että mitä siellä ensimmäisellä neuvola käynnillä sitten tehdään??

 
sielä jutellaaan kaikesta tulevasta, mitataan RR, Hb, paino jak ysellään  kaikkea[:)] tunnin verran menee yleensä ekassa neuvolassa[:)][:)][:)]
 
 
 
voi tommonen kirja juttuhan on kiva ![8D][8D]
 
 
Kaele toivotaan että kaikki ovat teidän pulesta iloisia <3[:)]
 
kertokaapa sitten tajusivatko tulevat isovanhemmat heti kun kirjansa saivat  [;
Jouluna varmaan kerrotaan tuleville isovanhemmille, mutta muille vasta sitten sen NP ultran jälkeen, että näkee, että kaikki todellakin on hyvin.
 
Takaisin
Top