Muille kertominen

Jos vaan mahassa on kaikki kivasti niin se ois sit anopille ja appiukolle kertominen huomenna edessä... piru kun pelottaa/jännittää/hirvittää kertoa niille:eek: IIK!!!!
Lapsillekin kerrotaan sit huomenna, arvelisin heidän reaktioiden olevan positiivinen, pari on jo kysellyt että koska meille tulee vauva kun mun sisko alkaa olla valtava vauva mahansa kanssa niin lapsille on vauvakuume iskenyt:D
 
Esikoinen sai kertoa puhelimessa mummolle ja ukille. Mummo meni hetkeksi aikaa ihan sanattomaksi ja ukki vaan totesi, että hän on tuota jo vähän ounastellutkin :D mun äiti, eli mummo oli tosi iloinen mutta ehkä vähän yllättynyt ja nun isä eli ukki on meillä puolestaan lähes joka viikonloppu ollut talonrakennusapurina, joten on kyllä nähnyt pahoinvoivan tyttären :) mutta ihanan ilolla ottivat uutisen vastaan, mutta tämä toki olikin oletus.
Tsemppiä äippä x5 huomiseen ultraan ja appivanhemmille kertomiseen!
 
Lapset sai tänään sit tietoonsa että meille on tulossa uus vauva joka on kuulemma kiva asia:) Sanni (2v) repi illan mun napaa ku yritti löytää vauvan:)
Vanhin sano että ”taas uus vauva” ja alko nauraa, 2 keskimmäistä tuli vaan halaamaan ja sanovat että ihanaa:Heartred
Anoppikin otti asian hyvin vastaan, mietti vaan meidän jaksamista... oli verrattaen positiivinen vastaan otto ku mitä se on aikasemmin ollu:p se on pehmentynyt :D
 
Huh, töissäkin asia otettu ilolla vastaan. Poisjääntini on harvinaisen haastavaan ajankohtaan, mutta kun olen ajoissa liikkeellä niin tilalleni saadaan rekryttyä varmasti erinomainen sijainen :)
 
Mun mummo on mulle suunnattoman rakas ja läheinen, tänään hänelle kerrotiin ilo uutinen uudesta vauvasta! Puhelimen välityksellä... mut anyways, hän oli tietonen jo tästä uudesta tulokkaasta:eek: oli mun tädille, joka on myös omaishoitajana, niin sanonut hetkeä enneku soitin että mahdanko olla raskaan:eek: hänellä vissiin jonkun näköiset ennustajan lahjat:D hänellä itsellään myös 8 lasta joten on suunnattoman iloinen näistä meidän typyköstä, niinku muistakin mun serkkujen lapsista, me vaan seurattu hänen jalanjäljissään:wink harmi kun en tajunnu kysyä kumpi tuolla masussa matkustaa :p veljillekkin kerroin ja toinen totes vaan et härregood ja toinen oli vaan et selvä... molemmat kyllä siis iloisia mutta ovat jörriköitä eivätkä paljoakaan vauvoista intoile :D
 
Olkaa vaan kiitollisia mummoista ja muista, mulla ei oo ees äitiä ollut kymmeneen vuoteen saatikka mummoja tai pappoja :-(
 
Ahven:sad001 surullista:sad001
Harmittaa vaan kun mummot asuu niin kamalan kaukana keski Suomessa niin siellä kerkiä käymään :sad001 jos mun serkut käymässä mummolassa nii sit ollaan hetki juteltu Skypen välityksellä... toinen mummo on saatto hoidossa ja toisella aika paha dementia... enää oikein muista mitään:sad001 alkaa siis aika käydä vähiin että tytöt saa tutustua isoisovanhempiin... ukit kuollut jo aikapäiviä sitten:sad001
 
Ja tarkennan, molemmat mummot on rakkaita ja tärkeitä mulle, isän puolen mummon kaa vaan ei oikein tuu juteltua suuremmin ku se menee ihan hämilleen ja luulee juttelevansa tyyliin puhelinmyyjän kaa... on niitä ”selviä” päiviäkin mutta ne on valitettavan harvassa:sad001 pääsääntöisesti ei muista meitä lapsenlapsia (saati lapsenlapsenlapsia) ollenkaan:sad001
 
Ootteko kertoneet töissä kaikille jo? Mä kerroin pomoille nt ultran jälkeen (pari läheisintä työkaveria tiesi jo ennestään). Nyt pomot ja varsinkin isommat pomot hiillostaa mua että koska meinaat kertoa kaikille muille että voidaan alkaa kysellä tuuraajaa koneelle (mun pitää siis kouluttaa työssä käytettävälle koneelle jatkaja). Vähän ahdistaa et pitäiskö mun pitää joku tiedotustilaisuus kaikille et oon nyt raskaana!? Kuulostaa vähän hölmölle. Olin ajatellut että kyllä se sitten jossain vaiheessa näkyy ja viimeistään rakenneultran jälkeen kertoisin sitte jos ei oo huomanneet.

Mitä jos joku onkin vialla ultrassa tai muuten menee kesken tai jotain. Sit olis jo haku päällä mun työhön. Tuntuisi kuitenkin ikävältä sit kertoa kaikille taas et väärä hälytys! En mä lähdekään vielä.
 
Mä oon tosiaan edelleen kotona joten mun lapset on mun pomot, mut sille varsinaiselle pomolle ilmoitan vasta rakenne ultran jälkeen :)
Aikanaan kerroin pomolle jo nt ultran jälkeen, samoin lähimmille työkavereille... muut huomas asian kun pömppä alko olla selkeästi vauva maha:wink
 
Mä eilen kerroin esimiehelle ja pari läheisintä työkaveria tietää. En tiedä ammuinko omaan jalkaani töitten suhteen, mut alko jotenki hävettää et ku tän takia tulee muutamia poissaoloja..
 
Itse kerroin nt-ultran jälkeen ja todellakin ammuin itseäni jalkaan. Raskaudestani infottiin koko osastoa sähköpostitse, koska halusivat ilmoittaa samalla aukeavasta sijaisuudesta. Samalla kesälomani lyhennettiin puoleen ja siirrettiin ajankohtaan, mikä ei ollut edes toiveissa. Sen siitä saa kun yritti olla avoin ja ajatella myös työnantajaa. Kuitenkin olisin hienosti pystynyt perehdyttämään sijaiseni tehtäviini myös oman lomasuunnitelmani mukaisesti.
 
Meillä töissä kaikki käytännössä tietää, tai oletan että sana on kiirinyt, en ole tätä nyt nt-ultran jälkeen salaillut. Nyt kun jo pitää miettiä sijaisrekryä että saa ennen lomia perehdytettyä. Riippuu varmaan työpaikasta ja sen käytännöistä miten asia kannattaa hoitaa, meillä raskaus ei ole koskaan ollut ongelma vaan yleinen ilon aihe :)
 
Takaisin
Top