Miten?

  • Ketjun aloittaja ?????
  • Aloituspäivämäärä
Kyllä :) mieheni käy kotimaassaan kesäisin ja saattaa olla esim kuukauden, en aina viitsi lähteä mukaan :wink tosin eri asia jos haluaisi esim thaikkuihin kuukaudeksi voisi olla että ei pääsisi ilman minua :D
 
Tällä hetkellä en päästäisi, sillä meillä on kaksi alle 2-vuotiasta lasta ja tarvitsen miehen apua ja tukea lapsien hoidossa. Toki varmasti pärjäisin ilman miestä tuon kuukauden,mutta minusta noin pitkä lomailuaika ilman perhettä ei olisi minua, eikä lapsia kohtaan oikein. Toki on erilaisia elämäntilanteita ja myös parisuhteita, joten jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi kokee. :)
 
Sanotaanko, että ihmisten loma-ajat töistä ovat sen verran lyhyitä, että pienen lapsen vanhemmalla on velvollisuus viettää ne vähäiset lomapäivänsä lastensa kanssa. Jos taas vanhempi on vaikkapa työtön, ja normaalisti leikkii kaiket päivät lasten kanssa (siis leikkii ja hoitaa, eikä löhöä sohvalla, pleikan ääressä tai vietä päiviään nettipelaillen tai lähipubissa), niin mikäs siinä sitten, ihan hyvin voikin lähteä kuukaudeksi lomalle. Silloinkin olisi suotavaa ottaa omiin lapsiin yhteyttä vaikkapa skypellä päivittäin.

Jos lapsia ei ole, niin senkun menee. Esim. junalla Kiinaan on reissu, jolle minä en lähtisi mukaan, ja jos sen haluaa kokea, niin sitten se on tosiaan kuukauden loma ilman minua, aivan ymmärrettävää.
 
En todellakaan. Meillä on viisi lasta joista vanhin ekalla ja nuorin alle vuoden. Toisinaan mielenterveys ei meinaa kestää miehen viikonloppu reissujakaan :P sitten kun lapset on isompia eikä tarvitse hoitoa ja valvontaa ihan koko aikaa, niin sitten senkus menee.
 
No ei tod, "liikaa" pieniä lapsia joilla omat menot sun muut:) pääsisikin... kauppa reissu tai joku muu parin tunnin irti otto onnistuu sillon tällöin mut nekin harvassa o.O
 
Kyllä mä sen miehen kotona hoitamassa kotia ja lasta pidän jos vain mahdollista. Ei siis ylimääräsiä pitkiä lomia. Jos ei olisi pientä saisi kyllä lähteä lomalle jos niin haluaisi. Miksi ei voisi mennä, jos elämäntilanne olisi toinen?
 
Meillä on tapana potkia toisiamme muutenkin tuulettumaan aina kun joku kaveri pyytää ulos. Toki tällä hetkellä meillä ei vielä oo lasta ja vasta vko 17+5, mutta jos tarvitsisin lapden kanssa apua niin asutaan onneksi samalla paikkakunnalla mun vanhempien, appiukon ja isoäidin kanssa, joten ainakin henkistä tukea saisin helposti.
Ei tosin pelkoa että ois lähdössä minnekään kun nykyäänkin toi on vaikea saada edes yhdeksi yöksi minnekään tuulettumaan, saatika sitten kun on lapsi
 
Ite en todellakaan laskis miestä yksin kuukaudeksi lomalle omassa tilanteessa, jossa meillä on kaksi pientä lasta ja jossa kahta aikuista tarvitaan, jotta päivän toiminnot sujuvat jouhevasti. Nytkin lähden lasten kanssa mummulaan evakkoon kun mies lähtee viikoksi kertaamaan. Sitä viikon reissua kun ei voi millään kieltää. Muuten en kyllä laskis edes viikon reissulle. Ehkä aikaisintaan voisin viikoksi laskea sitten kun tämä meidän toinenkin on vähintään neljä. Nyt kun hän on sylivauva voisin myöntää ehkä korkeintaan yhden tai erityistapauksessa (esim. kaverin polttarit) kaksi yötä miehelle omaa lomaa. Meillä kun ei tukiverkkoja lähellä ole kauheasti, niin en saa helposti hoitoapuja yksinollessa.
 
Takaisin
Top