Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Sushi on kyllä kova paikka luopua mutta mutta... Ehkä odotus sitten palkitaan kun sitä pitkästä aikaa saa :tears: En ajatellut ihan super tarkkana olla mitä suuhuni pistän. Kahvia en ole koskaan juonut kuin kupin päivässä, juustojen ja kalojen kanssa täytyy olla tarkkana, makean perään en ole koskaan ollut. Ehkä enemmänkin niin, että koittaa keskittyä syömään monipuolisesti, paljon kasviksia ja kaikkea terveellistä :Slightly Smiling Face:
Tulee pitkät 9kk kun nyt jo tekis niin kovin mieli sitä sushia🙊
 
Mä oon ollu aina kova kittaa kahvia, mutta raskausaikoina ei uppoo tai jos uppoo niin huonosti. Nytkin mennyt max kuppi päivässä, ei kyllä oikeestaan ees sitäkään. Esikoisen kanssa olin ehdoton kaikissa rajoituksissa, mutta kuopusta oottaessa vähän joustin joissain kohtaa.... esim söin jokusen salmiakin jossain kohtaa raskautta. Mut kyllä pitkälti noudatan olemassaolevia suosituksia, ne on tehty syystä ja joku tieto siellä taustalla 😊
 
Oon vaihtanut kahvin osittain kofeiinittomaan kahviin niin, että käytän aamukahvia keittäessä 2 mitallista normi kahvia ja loput kofeiinitonta. Muuten juon kofeiinitonta kahvia. On ihan hyvää ja saa edelleen juoda normimäärän(=paljon) kahvia🙈🙈
Täähän on hyvä kikka! 😍 Minkä merkkistä kofeiinitonta käytät?
 
Jätän pois sushin, mediumin ja raa’an lihan (tartar on herkkua), sekä ulkomailla ”huonosti” paistetut munat, jotka on mun suurta herkkua brekulla😭 Muutoin pyrin syömään normaalisti ja monipuolisesti.

Kahvin uskon jäävän pois etomisen vuoksi, näin kävi ed raskauden alkutaipaleella. Ja tiedän että suolaa olisi hyvä vähentää, tykkään siitäkin liikaa.🤤
 
Mua huvittaa edelleen, kun olin 2019 synnyttänyt ja olin äitien keittiöllä hakemassa jotain palasta. Siihen tuli just synnyttänyt äiti, otti jääkaapista oman maksalaatikkonsa ja hirveellä vauhdilla kauho suuhunsa sitä suoraan jääkaappikylmänä. 🤣
 
Mua huvittaa edelleen, kun olin 2019 synnyttänyt ja olin äitien keittiöllä hakemassa jotain palasta. Siihen tuli just synnyttänyt äiti, otti jääkaapista oman maksalaatikkonsa ja hirveellä vauhdilla kauho suuhunsa sitä suoraan jääkaappikylmänä. 🤣
Tää otti kaiken ilon irti kun sai sitä maksalaatikkoa pitkän tauon jälkeen.

Mä en pysty tuohon kahvin blandaukseen. Mä juon sitä kahvia maun ja kofeiinin takia. Kokeilin joskus kofeiinitonta ja mulle tuli kovat päänsäryt mitkä helpotti vasta kun sai tavallista kahvia.
 
Mä juon sitä kahvia maun ja kofeiinin takia. Kokeilin joskus kofeiinitonta ja mulle tuli kovat päänsäryt mitkä helpotti vasta kun sai tavallista kahvia.
Mulla tulee kans päänsärky, mutta tosiaan viikonloppuisin riittää, kun laittaa suodattimeen puolet normikahvia ja puolet kofeiinitonta. Joskus laitan kofeiinitonta 2/3, eikä vaikuta silloinkaan liikaa makuun, kun juo maidon kanssa. Töissä meillä on ihan normikahvia ja juon sen mustana, niin pakko ottaa sitten vähemmän kuin ennen.

Minkä merkkistä kofeiinitonta käytät?
Me juodaan Kulta Katriinan kofeiinitonta. Sen kanssa sitten parempaa kahvia sekaisin :) Yhdessä vaiheessa käytettiin Jacobsin kofeiinitonta kahvia, joka oli kyllä hyvää, mutta oli niin pieneksi (?) jauhettu että meidän Moccamaster meni siitä sekaisin ja jäi jumiin.
 
Tää otti kaiken ilon irti kun sai sitä maksalaatikkoa pitkän tauon jälkeen.

Mä en pysty tuohon kahvin blandaukseen. Mä juon sitä kahvia maun ja kofeiinin takia. Kokeilin joskus kofeiinitonta ja mulle tuli kovat päänsäryt mitkä helpotti vasta kun sai tavallista kahvia.
Joo kyllä, se oli niin hauska. 🤭

Viimeks jollain oli jääkaapissa odottamassa iso setti sushia. Vois itekkin varata. 😅
 
Mua huvittaa edelleen, kun olin 2019 synnyttänyt ja olin äitien keittiöllä hakemassa jotain palasta. Siihen tuli just synnyttänyt äiti, otti jääkaapista oman maksalaatikkonsa ja hirveellä vauhdilla kauho suuhunsa sitä suoraan jääkaappikylmänä. 🤣
Mä niin näkisin itseni tekemässä näin. Ensimmäinen lapsi syntyi luojan kiitos joulukuun alussa, eli sain syödä jouluna maksalaatikkoa ja graavia, muuta en sitten tarvinnut 😅

Muuten minä noudatan aika tarkalleen suosituksia. Joskus saatan napata mieheltä yhden salmiakin, mutta muuten olen tosi tarkka. Kahviakaan en juo ja kolajuomat vaihdoin pois.
 
Mulla tulee kans päänsärky, mutta tosiaan viikonloppuisin riittää, kun laittaa suodattimeen puolet normikahvia ja puolet kofeiinitonta. Joskus laitan kofeiinitonta 2/3, eikä vaikuta silloinkaan liikaa makuun, kun juo maidon kanssa. Töissä meillä on ihan normikahvia ja juon sen mustana, niin pakko ottaa sitten vähemmän kuin ennen.


Me juodaan Kulta Katriinan kofeiinitonta. Sen kanssa sitten parempaa kahvia sekaisin :) Yhdessä vaiheessa käytettiin Jacobsin kofeiinitonta kahvia, joka oli kyllä hyvää, mutta oli niin pieneksi (?) jauhettu että meidän Moccamaster meni siitä sekaisin ja jäi jumiin.
Joo, tätä pitää kyllä kokeilla, että laittais osan kofeiinitonta. Ei olis sit kokonaan lopetus niin paha, kun voi tällei vähentää.🤗👍
 
Oottakaas vaan.. 😅 Ei välttämättä tarvitse alkaa sekoitella kahveja. Minun kokemuksesta vaikka kahvimonsteri muuten olenkin , niin 2:ssa raskaudessa tuli vain se ällötys stoppi kahvia kohtaan jollain viikolla .. + närästi sen jälkeen kun ällötyksestä jotenkin pääsi eroon. Mutta toki kaikki todella yksilöllistä.😄Tässäkin raskaudessa olen nyt alannut huomata ,ettei niin tee enää mieli.
 
Oottakaas vaan.. 😅 Ei välttämättä tarvitse alkaa sekoitella kahveja. Minun kokemuksesta vaikka kahvimonsteri muuten olenkin , niin 2:ssa raskaudessa tuli vain se ällötys stoppi kahvia kohtaan jollain viikolla .. + närästi sen jälkeen kun ällötyksestä jotenkin pääsi eroon. Mutta toki kaikki todella yksilöllistä.😄Tässäkin raskaudessa olen nyt alannut huomata ,ettei niin tee enää mieli.
No jep, tämä on paljon mahdollista😂🙏
 
Teen varmaan samoin kuin esikoisen kohdalla, että välttelen niitä mitä muistan. En juo kahvia ja raaoista kaloista/lihoista yritän pysyä kaukana. Salmiakille totaalikielto ja alkoholille tietysti. Rakaa kananmunaa söin edellisessäkin, enkä nytkään ajatellut välttää.
 
Oon juonu nyt vaan kupin kahvia päivässä, yleensä aamuisin. Mietin olisko parempi jos vaihtaisi kofeiinittomaan kahviin vai onko sekin yhtä paha kuin peruskahvi?
 
Kofeiini kai siinä on se pahis. Mä vaan en pysty vaihtamaan kofeiinittomaan vaikka miten yrittäisin. Mun mielestä pienempi paha on se tavallinen kahvi kuin päänsärkyyn särkylääkkeet ja se pään jatkuva sumuisuus. Energiajuomia yritän vältellä mutta tuskinpa niissäkään satunnaisesti juotuna yksittäinen tölkki on niin paha. On niitä pahempiakin aineita mitä vedetään raskauden aikana.
 
Tuli aurajuustosta kauhukertomus mieleen. Keskimmäisen kohdalla nappasin alkuraskaudessa epähuomiossa sinihomejuustoa. Ei mennyt kauaakaan niin pakki ihan totaalisen sekaisin. Ei koskaan ole tullut niin huono olo kuin silloin. Olin jo aamuyöstä lähdössä päivystykseen. Meiltä tunnin matka sairaalaan, joten jotenkin väsyneillä aivoilla ajattelin yön tunteina, että huilaan vielä muutaman tunnin ja sitten lähden. Olo onneksi hölläs hieman sitten kuitenkin ilman päivystystä. Mutta oli aivan hirveät ruokamyrkytyksen tai vastaavan oireet. Säikäytti kyllä. Normaalisti raskaus jatkui ja kyllä kait aivan tomera tokaluokkainen siitä raskaudesta tullut. Aika tarkka olen jo sen takia ollut ruokarajoituksien kanssa.
 
Takaisin
Top