Miten selvitä väsypäivistä?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Olin mieheni kanssa eilen ystäväni häissä, ja ilta venyi aika pitkäksi. Tänään on sitten ollut melkoisen tahmea päivä.

Miten te selviätte väsyneistä päivistä lasten kanssa, oli syynä sitten pitkäksi venähtänyt ilta tai vauvan yöhulinat?
 
Tabletti ja lastenohjelmat auttavat pahimpina kriisipäivinä, valmista ruokaa kaupasta, ulkoilua, vaikka se tuntuu rankalta. Ulkona tulee purettua energiaa kuitenkin paljon paljon järkevämmällä tavalla ja ulkoilma piristää itseäkin. Paljon kahvia ja suklaata! :) Saa väsyttää, saa mennä sieltä, missä aitaa ei ole. Huomenna sitten paremmin.
 
Otan silloin ylimääräiset päiväunet, kyllä lapsikin nukkuu, kun näkee minun nukkuvan. Sen jälkeen ei enää väsytä.
 
Yritän mennä sieltä missä aita on matalin tai oikeastaan sieltä missä sitä aitaa ei edes ole :D

Se on kuitenkin vain yksi päivä muiden joukossa joten joskus voi tosiaan antaa ihan hyvällä omallatunnolla luvan itselleen höllätäkin :)
 
Kyllä, sieltä mennään missä ei ole aitaa. Katsotaan piirrettyjä, ulkoillaan (tai ainakin yritetään), helppoa ruokaa... Ja lapsi isin kimppuun ja itse lepäämään jos mahdollista. :grin Aina se ei toki ole. Jos molempia väsyttää niin vuorottelu on hyvä tapa. Lääkärileikki on myös kivaa jos vain lapsi suostuu olemaan lääkärinä. :wink
 
Takaisin
Top