Miten pukea lapsi helteellä?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Hellesää vain jatkuu ja jatkuu ainakin täällä Varsinais-Suomessa. Miten te puette lapsenne näillä keleillä?

Meillä isoimmat lapset (6- ja 8-vuotiaat) viilettävät shortseissa ja t-paidoissa, jalassa usein sandaalit tai crocsit. Välillä ovat pitkiä pätkiä uikkarit päällä tai kotipihassa ihan nakunakin.

Taaperolle (2,5-vuotias) pyrin pukemaan pitkät vaatteet ainakin klo 11-15, jolloin aurinko paahtaa kuumimmillaan. Eli ohuet housut ja ohut paita. Myöhemmin päivällä käyttää usein shortseja ja välillä t-paitaakin tai sitten on ihan rehdisti nakuna, ainakin alkuillasta. Jalassa tykkää hänkin pitää crocseja tai sandaaleja.

Vauvan (10 kk) puen pitkiin vaatteisiin, joko ohueen bodyyn ja ohuisiin housuihin tai keveään pitkähihaiseen mekkoon ja housuihin. Sukat pyrin myös pitämään jalkoja auringolta suojaamassa. Alkuillasta on välillä ilman housuja ja hetkittäin alastikin.

Niin ja hatut on kaikilla, tosin taaperon (ja vauvan) päähän sitä saa olla laittamassa vähän väliä.
 
Meidän (3v 8kk) poika on shortseissa ja t-paidassa. Toisinaan on sukat ja lenkkarit, toisinaan vain sandaalit. Hoidossa on myös näkynyt olevan sukat ja sandaalit yhdistelmä. Lippis tai kesähattu on myös aina aurinkoisella säällä päässä.
 
Sisällä mennään vaippasillaan/t-paidassa, ulkona yleensä pitkät housut ja paita kuitenkin. Hattu toki sen verran, mitä pysyy päässä ja ehdin juosta laittamaan uudestaan.
 
Kohta 2v taapero on saanu olla lyhythihasissa paidoissa/mekoissa mutta jalassa oon pyrkiny pitämään aina ohuet legginsit yms, lähinnä siksiki ettei ois vaippa ja joka paikka täynnä hiekkaa :grin Hattuun oon panostanu ja ostin UV-suojahatun eli se on päässä ihan aina ja samoin aurinkolasit, taapero onneks pitää niitä tosi kiltisti. Aurinkorasvaa olen käyttänyt jos on ulkoiltu keskipäivällä pahimmassa paahteessa..
 
Takaisin
Top