Miten poistua äänettömästi nukkuvan lapsen luota?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Meidän kuopuksemme nukkumisfarssin innoittamana kirjoitin täksi aamuksi blogin siitä, miten poistua äänettömästi nukkuvan lapsen luota. Mitkä ovat sinun keinosi? :)

(Ja joo, tiedän, että on lapsia, joita ei tarvitse ollenkaan nukuttaa, vaan jotka osaavat nukahtamisen ja unessa pysymisen taidon ihan itse, mutta tämä meidän tyyppi ei ole moinen taruolento. :D )
 
Joo tuttua on:grin hiiviskelyä ninjatyyliin, naksahtelevien nivelten mielessä kiroamista, oven kolauksen aiheuttaman äänen minimointia.. Lastenhuoneessa kuuluvat äänet herättävät lapsen, mutta muualla kämpässä voivat koirat vähän haukahtaa posteljoonille ja telkkarin äänenvoimakkuus saa olla normaali, eikä tyttö herää.
 
Se on muuten tosi paha, jos alkaa yskittää tai jopa AIVASTUTTAA just, kun on saanut lapsen nukahtamaan ja on aikeissa poistua huoneesta. :eek:
 
Esikoinen on opettanut minulle nuo kaikki temput. Pahimmillaan kierittelin huoneesta ulos kun minulla on vialliset nivelet ja ne pitävät sellaista poksumista ettei mikään hiipiminen onnistunut. Tehokasta oli hyräillä hiljaa koko nukuttamisen ajan samaa unilaulua ja poistua todella hitaasti, jolloin laulu vaimeni hiljalleen mutta samalla peitti alleen edes vähän nilkkojen ja polvien ääniä.

Luojalle kiitos, kahdella seuraavalla on ollut hyvät unenlahjat.

Lapsia voi toki opettaa nukkumaan, mutta turha asetella kunniamerkkejä rintaansa, jos oma lapsi nukkuu hyvin. Ja taas jos on saanut heikommilla unenlahjoilla varustetun yksilön, ei kannata vaipua epätoivoon oman vanhemmuuden suhteen. Melko varmoja voidaan olla siitä että jokainen lapsi nukkuu hyvin sikeästi teininä kun pitäisi herätä kouluun.
 
Mä olen niin monesti kironnut itseni kun on iskenyt yskänpuuska kesken nukuttamisen. Ja ne hemmetin nivelet, aina naksumassa!
 
Voin kyllä niin samaistua tuohon blogiin! :joyful:
Kaikki keinot ollu myös meillä käytössä.

Sit yks mitä oon harrastanut lapsien nukkumaan laitossa on jo ala-asteen liikkantunnilta opittu niksi. Koulussa seistiin parin kanssa vastatusten ja laitettiin kädet yhteen. Oltiin siinä hetki ja sitten otettiin kädet noin puolensentin-sentin päähän toisistaan ja silti tuntu se toisen käden lämpö edelleen. Fiilis oli kuin et kädet ois ollu jonku kuplan sisässä.

Eli jos oon silittäny lasta tai pitäny kättä lapsen päällä niin oon 'irrottanu' otteen pikkuhiljaa, ettei käden lämmön kohdalle tule viileyttä liian nopeasti joka herättäisi lapsen :joyful:

Ja kyllä sitä mielessään on tullu jupistua isännälle ja koiralle erättä kertaa kun ovat liikkuneet mun mielestä väärään ja kriittiseen aikaan :oops: tai niille kaikille tavaroille mitä lattialta löytyy tai niille omille nivelille..
 
Täälläkin on tullut hiivittyä ninjamaisesti pois lapsen huoneesta silloin kun hän tarvitsi nukutusta. Ja portaat! Ne alkaa heti lapsen huoneen vierestä ja narisee. Jotenkin sitä on oppinut kävelemään niissä niin ettei ne narise.
 
Tasainen liike on mein lasten kohdalla avainasemassa! Vaikka sattuu tai yskittää, ni sama vauhti pidettävä kokoajan, mitä sitten tekeekin. Ensin kääntyy sängyssä, sitten nousee, kiipeää vauvan yli, laskeutuu vauvan toiselle puolelle, nostaa jalan lattialle, "hyppii" lattialla niille muutamalle kohdalle jotka ei narahda, laittaa kahisevan oven tasaista vauhtia kiinni.... Ja sitten vauva herää, kuitenkin joka toinen kerta :D
 
Eli jos oon silittäny lasta tai pitäny kättä lapsen päällä niin oon 'irrottanu' otteen pikkuhiljaa, ettei käden lämmön kohdalle tule viileyttä liian nopeasti joka herättäisi lapsen :joyful:

Hei tää on myös ollut meillä käytössä. :D Tosin nyt ollaan yritetty opettaa tuota meidän uniongelmaista nukahtamaan ilman kosketusta, mutta edelleen häntä rauhoitellessa teen sitä että silitän/taputtelen, sitten pysäytän liikkeen ja vasta sitten irrotan otteen pikkuhiljaa jottei tämä huomaisi, etten enää koskekaan. :)
 
Meillä pitää huomioida myös valo. Eli pitää sulkea keittiön valo ennen nukutusta, jotta sinne on helpompi sitten poistua. Muuten tarvii sujahtaa todella nopeasti mahdollisimman pienestä oven raosta. Myös kännykkää täytyy pitää koko ajan peiton alla piilossa jos yhtään vilkaisee.
 
Meillä pitää huomioida myös valo. Eli pitää sulkea keittiön valo ennen nukutusta, jotta sinne on helpompi sitten poistua. Muuten tarvii sujahtaa todella nopeasti mahdollisimman pienestä oven raosta. Myös kännykkää täytyy pitää koko ajan peiton alla piilossa jos yhtään vilkaisee.

Juu tuo valo on kans yks juttu.
 
Ja verhot pitää muistaa sulkea ennen kuin ruvetaan nukkumaan, ettei lapsi herää siihen kauheaan ääneen kun niitä raastetaan pitkin kiskoja. Auta armias jos se unohtuu. :help
 
Paras on se kun ite onnistuu olee hiirenhiljaa mut kissa tulee oven taa mouruumaan ja draamailemaan. Silloin tekis mieli tehä siitä lapaset! :angry4
 
Mä laitan eläimet suosiolla talon perimmäisiin huoneisiin siks aikaa ku lapset on päiväunilla/käymässä illalla nukkumaan.

Rakastan koiraani ja kissoistammekin pidän mutta juuri lasten nukkumaan menoaikoina niin... parempi kun pitää ne vaan poissa kuvioista :wink säästyy paljolta.
 
Takaisin
Top